• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex Submariner på Basel 2019

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Låt oss anta att det @PepsiGuy säger stämmer och att Rolex släpper en ny Submariner med nygammal design, vad händer då med priset på maxicase kontra pre maxi? Spontan tanke är att prisskillnaden blir mer utjämnad, eller är jag fel ute?

Maxi lär sjunka lite.
Den går ju inte för några enorma summor nu heller..
15 bananer över list får du ju en 116610 för.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tror den senaste Rolex submariner kommer dyka rätt hårt, men den som lever får se. Kan gå åt båda hållen, men den finns i så ofantligt många av den ute bland folk, som kommer sälja för att byta upp sig och då kommer den dyka.

Kommer finnas för många på begmarknaden så priset kommer sjunka, men det märker vi.

Inte samma sak, Rolex Submariner finns i mycket mycket större kvantiteter än Daytona och gmt. Submariner är deras mest sålda, sen får vi inte glömma att maxi dial var och är rätt illa omtyckt av många, de köpte den men lär sälja den om Rolex gjort rätt denns gång.
1. Hur vet du att submariner är den mest sålda modellen? Har du någon statistik från Rolex som vi andra inte har?
2. Du pratar som om du sett den nya påstådda submarinern, som om den vore överlägsen.
3. Ställer mig ytterst tveksam att nuvarande skulle rasa i pris, känner du till något fall senaste fem åren det hänt på en stålrolex?
4. Vore inte förvånad om det släpps en ny submariner pga av nuvarande funnits i 8-9 år och det är 65-år sen första subben släpptes.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det där har jag ju sagt hela 2018 för fääääään.
Bristen på stå-Sub är för att de håller på att tillverka nästa generation som har smalare bandhorn än Sub C.
Genom att smalna av bandhornen kan de producera 20% fler submariners med samma mängd stål. Dessutom kan de höja priset, för att less is more. Win-win.
Samtidigt kan ägare av 116610LN växla in sina klockor och få en lady datejust för överskottsstålet. Sportstål är ju en bristvara.
 

PepsiGuy

Omega
1. Hur vet du att submariner är den mest sålda modellen? Har du någon statistik från Rolex som vi andra inte har?
2. Du pratar som om du sett den nya påstådda submarinern, som om den vore överlägsen.
3. Ställer mig ytterst tveksam att nuvarande skulle rasa i pris, känner du till något fall senaste fem åren det hänt på en stålrolex?
4. Vore inte förvånad om det släpps en ny submariner pga av nuvarande funnits i 8-9 år och det är 65-år sen första subben släpptes.
Trevlig ton :) Ja vet inte, vilket ja skriver, men vart ja än vänder mig så bär någon en subminte dj där av min teori. Ja spånar bara och tror de kommer sjunka men ja kan mycket väl ha fel. Känns som inget att brusa upp sig för.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Knappast så att en ny sub får nuvarande att gå ned i pris. Beroende av vad nyheten består i så kan vi se en avtrappning av prisökning men likväl en acceleration av prisökning. Kul om det blir något nytt oavsett. Jag tror på något nytt. Den som lever får se utan att brusa upp.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Trevlig ton :) Ja vet inte, vilket ja skriver, men vart ja än vänder mig så bär någon en subminte dj där av min teori. Ja spånar bara och tror de kommer sjunka men ja kan mycket väl ha fel. Känns som inget att brusa upp sig för.
Har inte brusat upp mig eller haft otrevlig ton. Ställde bara frågor utan att sätta en smiley efter
 

Marenostrum

Omega
2-Faktor
Detta är ju absolut inte omöjligt. Det är vitt känt att Rolex tenderar att försöka uppdatera sina modeller med ca 10-15 års intervaller, och eftersom 116619LB släpptes 2008 är det ju inom ett rimligt intervall. Hoppas bara att de inte slänger iväg stålmodellen först till försäljning, utan håller sig till 18k -> twotone -> stål. :bookworm:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Detta är ju absolut inte omöjligt. Det är vitt känt att Rolex tenderar att försöka uppdatera sina modeller med ca 10-15 års intervaller, och eftersom 116619LB släpptes 2008 är det ju inom ett rimligt intervall. Hoppas bara att de inte slänger iväg stålmodellen först till försäljning, utan håller sig till 18k -> twotone -> stål. :bookworm:
Självklart inte omöjligt men att gissa och kalla det sanning komma långsökt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Min kompis kompis kompis fars kompis (kan vara kompis kompis igen) jobbar på rolex utvecklingsavdelning så fick en bild på nya!

Milsub reissue, pris hos AD 75.000kr, kö ungefär nog 5år minst trodde hen. AD har iaf fått förtur att köpa och kränga för tredubbla begagnat för att öka hypen...
C3A88501-CA36-4E7C-BE08-8AC88E82A060.jpeg


5 av :rolex: kronor får den!
 

Ninen79

Audemars
Min kompis kompis kompis fars kompis (kan vara kompis kompis igen) jobbar på rolex utvecklingsavdelning så fick en bild på nya!

Milsub reissue, pris hos AD 75.000kr, kö ungefär nog 5år minst trodde hen. AD har iaf fått förtur att köpa och kränga för tredubbla begagnat för att öka hypen...
C3A88501-CA36-4E7C-BE08-8AC88E82A060.jpeg


5 av :rolex: kronor får den!
Fin Sub, ringde till min AD för att ställa mig i kö. Hoppas jag kan tjäna lite pengar på klockan när den väl landar;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp