• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Skrev upp mig på en vit idag (Örebrotavla)... Nu är det väl bara att vänta och se när det blir min tur... :meh:
Kontaktade Bergströms i Uppsala och de frågade inte efter handpenning...

Till alla natohatare, hur smutt som helst:
20160525_123254.jpg
20160514_192415.jpg

Förstår inte riktigt hetsen? Är det så viktigt att vara först? Om ett par månader så kommer vem som helst att kunna kliva in hos en AD och köpa den nya över disk. De gamla tiderna med lång, lång kölista är long gone så när den värsta hajpen lagt sig så lär Rolex flooda marknaden med dessa. Om inte annat så lär de snabbt finnas tillgängliga för vettig peng via random gråhandlare.

Hypen är över, finns tydligen en massa att köpa hos random gråhandlare till en vettig peng ;)
Var inte det jag påstod. Rolex släpper ut små, små batcher till att börja med men i slutändan så vill de tjäna pengar och då lär de leverera för fullt som de gjort med Daytonan de senaste åren. Istället för att hantera marknaden med ett begränsat utbud så styr de den numera via ett högt pris. Jag lovar dig att det inte kommer att vara det minsta problem att få tag på en keramisk Daytona i augusti, september. Om inte än tidigare.

Förstår inte riktigt hetsen? Är det så viktigt att vara först? Om ett par månader så kommer vem som helst att kunna kliva in hos en AD och köpa den nya över disk. De gamla tiderna med lång, lång kölista är long gone så när den värsta hajpen lagt sig så lär Rolex flooda marknaden med dessa. Om inte annat så lär de snabbt finnas tillgängliga för vettig peng via random gråhandlare.
Så var det inte när 116520 kom, jag är tveksam till det

Var inte det jag påstod. Rolex släpper ut små, små batcher till att börja med men i slutändan så vill de tjäna pengar och då lär de leverera för fullt som de gjort med Daytonan de senaste åren. Istället för att hantera marknaden med ett begränsat utbud så styr de den numera via ett högt pris. Jag lovar dig att det inte kommer att vara det minsta problem att få tag på en keramisk Daytona i augusti, september. Om inte än tidigare.
Fast 116520 var det kö på även innan den utgick. Varför skulle de börja släppa på den mer nu?

Jag skojade lite med dig... Men faktum är att jag aldrig sett en stål Daytona hos AD eller hittat någon ny till bra pris hos gråhandlare. Troligtvis är jag dålig på att leta ☺️

Jag skojade lite med dig... Men faktum är att jag aldrig sett en stål Daytona hos AD eller hittat någon ny till bra pris hos gråhandlare. Troligtvis är jag dålig på att leta ☺️
You are. :)

Sen är väl "bra pris" ganska varierande beroende på vem man är och hur man resonerar.

Fixa en till mig i augusti så får du en skx007j i provision.

Tillbaka
Topp