• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Rob skulle ha 20k av mig... Tror ADs skulle kunna göra det enklare för sig med en tydlig intern policy. Känns ganska tidskrävande att höfta fram beslut i varje enskilt fall.

Angående "intresselista" innebar det tydligen att skicka ut info om att klocka är inne till alla på listan, sen är det först till kvarn som gäller. Om det skulle stämma får man uppdatera mailen typ varje minut det närmaste året iallafall :D:banghead:

Rob skulle ha 20k av mig... Tror ADs skulle kunna göra det enklare för sig med en tydlig intern policy. Känns ganska tidskrävande att höfta fram beslut i varje enskilt fall.

Angående "intresselista" innebar det tydligen att skicka ut info om att klocka är inne till alla på listan, sen är det först till kvarn som gäller. Om det skulle stämma får man uppdatera mailen typ varje minut det närmaste året iallafall :D:banghead:
Eller så kör man push, så får du en notis om att du har fått mail ;)

Diskussion mellan Ben Clymer och John Mayer. Den är från 21/5 så någon kanske redan har postat.
Jag har inte ens rykt på ögonbrynet de senaste åren när Rolex släppt nytt men denna Daytona med vit tavla.. wow

https://www.hodinkee.com/articles/ben-clymer-and-john-mayer-talk-about-the-new-daytona

daytona.jpg

Är nog olika från kund till kund och även kanske olika beroende på klocka och väntetid. Min gissning bara.

Det känns ju lite konstigt i och med att det är påstådda 5 års väntetid, att då ta ca 20´av personerna som köar. Knappast så att Krons/Nymans i sin tur måste lägga någon handpenning hos Rolex. Inget större administrativt arbete heller att hålla reda på en kölista som dessutom har ett sådant övertryck att det ju kvittar om hälften hoppar av, de kan fortfarande inte få fram klockor omgående till resten.

En sak som jag inte förstår:
Ni som står långt fram i kön för ni anmälde er tidigt, vad hände med de som stod i kö för den gamla reffen?
Jag menar att om jag hade stått i kö ett år för en Daytona och Rolex bytte glasring till en keramisk innan jag fått mitt ex och AD då kastade den gamla kö listan.
Jag hade antagligen blivit ganska förgrymmad om jag inte blev överflyttad till listan för den nya ref.
Men är det så det gått till? Gamla listan skrotad för att det är nytt ref. nr?

Ni som står långt fram i kön för ni anmälde er tidigt, vad hände med de som stod i kö för den gamla reffen?
Jag menar att om jag hade stått i kö ett år för en Daytona och Rolex bytte glasring till en keramisk innan jag fått mitt ex och AD då kastade den gamla kö listan.
Jag hade antagligen blivit ganska förgrymmad om jag inte blev överflyttad till listan för den nya ref.
Nymans flyttade över alla till den nya modellen. Krons har ju haft Rolex så länge. Får hoppas att min andra plats verkligen är en andra plats i kön.

Verkar variera från ad till ad. Bergströms vet jag körde principen ny ref = ny kö :)

Svart nato var grymt mycket snyggare än PCL. Kan tänka mig att ett snyggt inslitet grått blir grymt, eller ett seriösare canvasband. Behöver inte vara så jäkla orginalskitnödigt bara för att det är Rolex.

Skulle lätt fimpa länken rätt omgående.

Intressant påstående gällande framtida tillgång. Sett flera på nätet som menar att det nog blir tvärtom i och med att klockbranschen går sämre osv. Själv har jag ingen aning. :D
Nu vet ju ingen utomstående exakt hur det går för Rolex men jag tycker du påpekar en intressant sak i sammanhanget. Rolex har garanterat minskat sin försäljning och om de märker att det finns ett nästan obegränsat sug efter en viss modell vore det väl tjänstefel att inte spruta ur sig fler av just den modellen? Min gissning är att vi kommer att få se ADs med 116500 i lager redan nästa år.

Men jag kan som vanligt ha helt fel! :p

EDIT: Är inte trådens titel fel? 116520 -> 116500LN?

Nu vet ju ingen utomstående exakt hur det går för Rolex men jag tycker du påpekar en intressant sak i sammanhanget. Rolex har garanterat minskat sin försäljning och om de märker att det finns ett nästan obegränsat sug efter en viss modell vore det väl tjänstefel att inte spruta ur sig fler av just den modellen? Min gissning är att vi kommer att få se ADs med 116500 i lager redan nästa år.

Men jag kan som vanligt ha helt fel! :p

EDIT: Är inte trådens titel fel? 116520 -> 116500LN?

Jo, trådens titel är lite tokig.

Pratade också med Krons idag, Markus, och enligt honom så trodde han efter sommaren. Visste dock varken när, eller hur många. De går också enligt listan. Ingen VIP-kund går före kön.
Är på plats nummer 2, på den vita tavlan. Får se hur det går.
De AD's jag pratat med säger inte att inte har nån information från Rolex angående leveransmånad - bara att de hört att det blir i juni som tidigast. Märkligt att informationen är så otydlig, skum bransch.

Tillbaka
Topp