• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Whedda

Rolex
Visst...bättre än 116520 men den har ju varit väntad i exakt detta utförande i flera år. I jämförelse med hur positivt överraskande Yachtmastern på Oysterflex var förra året känns detta betydligt svalare och det enda den nya verkligen får mig att göra är att inse hur gärna jag vill ha en svart 6263 från 1986...
 

HerrErpa

Breitling
skulle vara fantastiskt om rolex släppte en re-make av orginalspecifikationen för 6239 för att kyla ned hypen runt vintage-daytonan =)
 

Ryttaren

Rolex
Har aldrig intresserat mig för de senare stål-daytonorna men efter att ha smält dessa ett tag så är jag övertygad. Gillar!! Både den vita och svarta är ett stort lyft från förra modellen.
Den vita kommer att ligga på min vill-ha lista framöver.
 

marlun

Rolex
Är inte helt säker på att jag tycker att 116500LN verkligen är snyggare än 116520. Tycker att 116520 är riktigt ljus och fräsch. Nu snackar vi vit tavla såklart
 

BCKSTRM

Rolex
Verkar som att ngn på TZUK redan fått sin.. :)
image.png
 

HerrErpa

Breitling
Den är inte "äkta" - det är en 16520 med keramikring (urtavlan är inte trogen 116500 då 116520 har kortare självlysande index)!!
 

Oew

Rolex
Ahh, har dem fått in mock ups nu? Då måste man ju springs förbi å kika lite. Är en sådan helt korrekt, dvs urverk bezel osv men utan urverk?
Tror inte allmänheten får komma in och kika. På övriga ställen har de kört VIP event där man fått klämma men är inte säker på att samma gäller här!
Räknar dock med låååångt tid innan jag får min, många mycket bättre kunder före mig i kön även om jag var en av de första att ställa mig i den.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tror inte allmänheten får komma in och kika. På övriga ställen har de kört VIP event där man fått klämma men är inte säker på att samma gäller här!
Räknar dock med låååångt tid innan jag får min, många mycket bättre kunder före mig i kön även om jag var en av de första att ställa mig i den.
Hos vilken AD? Jag kör Krons. Plats 2. De lär dock låta VIP kunder gå före :(
 

Niffe

Breitling
Tycker den nya är galet fin men de fem- och fyrsiffriga referenserna är mumma i mina ögon :)
 
Topp