• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
FB_IMG_1588771510751.jpg
DET DÄR VAR FAN DET FINASTE PÅ LÄNGE ... 42mm säkert? Och photoshop från dig säkert. :D

Edit: Såg att den var official.
 

azcii

Patek
2-Faktor
.. fick för övrigt höra att den blå mediterraneo 47mm med wirelugs inte släpps förrns 2021..

Samma med destroblondinen , kommer också 2021
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
upload_2020-5-6_17-16-48.jpeg

Såg ni att det står "Manuali" förresten. Vi får sluta säga "Bettarini" kanske? :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det kanske är helt enkelt för att det är manuellt uppdragna Luminors?
Ja, självklart. Men bakgrundshistorien är att den gamla chefsdesignern Alessandro Bettarini skapade formen på den Luminor-modellen, fast det är omtvistat, men vi fans har kallat den bettarini länge. Det finns automatiska ur i den boettformen, men de är ovanliga.

Hmmm, dessutom blir det en annan implikation av det här. Vi hade velat ha ett manuellt ur i den andra boettformen av Luminor 44mm, den som vi kallar 1950. Det här kanske säger att det inte kommer en sådan inom överskådlig framtid.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Ja, självklart. Men bakgrundshistorien är att den gamla chefsdesignern Alessandro Bettarini skapade formen på den Luminor-modellen, fast det är omtvistat, men vi fans har kallat den bettarini länge. Det finns automatiska ur i den boettformen, men de är ovanliga.

Hmmm, dessutom blir det en annan implikation av det här. Vi hade velat ha ett manuellt ur i den andra boettformen av Luminor 44mm, den som vi kallar 1950. Det här kanske säger att det inte kommer en sådan inom överskådlig framtid.
Jag är med i biten om Bettarini men Panerai har väl aldrig själva kallat den boetten för Bettarini officiellt? Jag tänker att det snarare är så att det kommer fler automatiska Bettarini i framtiden för att det är något marknaden efterfrågar (1312 är ju storsäljaren). Med olika namn blir det tydligare i marknadsföringen vad som sitter i för de som inte är så insatta i Panerais alla modeller och urverk.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag är med i biten om Bettarini men Panerai har väl aldrig själva kallat den boetten för Bettarini officiellt? Jag tänker att det snarare är så att det kommer fler automatiska Bettarini i framtiden för att det är något marknaden efterfrågar (1312 är ju storsäljaren). Med olika namn blir det tydligare i marknadsföringen vad som sitter i för de som inte är så insatta i Panerais alla modeller och urverk.
1312 är inte en bettarini. Det är en 1950. Det är två olika case.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
1312 är inte en bettarini. Det är en 1950. Det är två olika case.
Jag vet, har aldrig skrivit att 1312 är en Bettarini. Jag menade bara att eftersom 1312 (Luminor 1950 med automatiskt urverk) är en storsäljare så är det inte så långsökt att de kommer ta fram nya modeller i Bettarinicase med automatiskt urverk. Kan tänka mig att en Bettarini, auto med subsekund i 44 mm skulle sälja riktigt bra om priset blir i linje övriga instegspannor. Min poäng var att Panerai kanske vill särskilja manuella och automater för att vara tydliga mot kunderna när alternativen blir fler.

Sorry om jag var lite otydlig i min tidigare formulering (kanske är det fortfarande?)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet, har aldrig skrivit att 1312 är en Bettarini. Jag menade bara att eftersom 1312 (Luminor 1950 med automatiskt urverk) är en storsäljare så är det inte så långsökt att de kommer ta fram nya modeller i Bettarinicase med automatiskt urverk. Kan tänka mig att en Bettarini, auto med subsekund i 44 mm skulle sälja riktigt bra om priset blir i linje övriga instegspannor. Min poäng var att Panerai kanske vill särskilja manuella och automater för att vara tydliga mot kunderna när alternativen blir fler.

Sorry om jag var lite otydlig i min tidigare formulering (kanske är det fortfarande?)
Ah. Du tänkte så. Check. Då är jag med. Förlåt.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kan tänka mig att en Bettarini, auto med subsekund i 44 mm skulle sälja riktigt bra om priset blir i linje övriga instegspannor.

Jag såg det mest från andra hållet. En 1950, manuell base i 44mm, skulle sälja som fasen, speciellt med domglas också, dvs. en 372 i 44mm. :) Så jag hoppas de är inkonsekventa och gör en Manuali i 1950-case.
 
Topp