• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller i stort med dig men all marknadsföring verkar ju gå åt det här hållet, Absolut Vodka var väl pionjärer. Finns säkert något fancy engelskt uttryck som förklarar det.
Jag kan tycka att Panerai ändå balanserar det ganska snyggt. ”70” nya färgvarianter av bästsäljaren 1312 och samtidigt lite Bettarini logovarianter till puristerna.

Vet inte om jag låter som en surgubbe nu, men jag tycker att det har spårat ur lite.
För många modeller och LE:s poppar upp som svampar ur marken á la Omega.
Vore kul om de kunde hålla igen lite...
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Jag håller i stort med dig men all marknadsföring verkar ju gå åt det här hållet, Absolut Vodka var väl pionjärer. Finns säkert något fancy engelskt uttryck som förklarar det.
Jag kan tycka att Panerai ändå balanserar det ganska snyggt. ”70” nya färgvarianter av bästsäljaren 1312 och samtidigt lite Bettarini logovarianter till puristerna.
Vågar man hoppas på en "390:isch" med sandwish i framtiden? För puritisterna menar jag. :rolleyes:
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tror jag skrivit det tidigare, lika stor chans som att det skulle komma en Rolex GMT pepsi i stål...;)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag håller i stort med dig men all marknadsföring verkar ju gå åt det här hållet, Absolut Vodka var väl pionjärer. Finns säkert något fancy engelskt uttryck som förklarar det.
Jag kan tycka att Panerai ändå balanserar det ganska snyggt. ”70” nya färgvarianter av bästsäljaren 1312 och samtidigt lite Bettarini logovarianter till puristerna.
Fantastisk balans :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sorry, can't relate.

ingen trodde någonsin att Rolex skulle släppa en ny Pepsi i stål då de redan hade gjort en modern variant i vitguld. Det fanns dock stora önskemål om en ny Pepsi i stål det men trodde som sagt ingen att det någonsin skulle ske. (För man skulle ju liksom pissa på vitguldspepsiköparna)
Men så gjorde Rolex en ny Pepsi i stål, mot alla odds, för ett par år sedan.

Så ge inte upp, det kan komma en 372 i 44 men inte så troligt.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tycker du Panerai ska lansera 70 olika logo Bettarinis för att det ska vara rättvist eller att man ska gå tillbaka och göra kompasser och djupmätare?:)
Jag var ironisk. Jag tycker att det hade varit mer attraktivt med kanske 10-15 i resp range (inkl storleksvariationer).
men tar gärna en djupmätare också
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstod ironin, jag håller i grunden med dig men det påverkar liksom inte mig att det finns en massa 1312:eek:r att köpa. Är inte heller helt säker på att det urvattnar varumärket. Vi ”purister” kommer ju alltid att leta efter något så likt originalet som möjligt men jag undrar hur många vi är? Jag tycker, som de flesta här gissar jag, att de bästa Paneraierna redan är gjorda.
Problemet är att de är få och dyra (inte att det kommer en massa färgglada 1312:eek:r.)
Jag skulle säga att en 372:a i 44 mm skulle urvattna varumärket mer i så fall.
 
  • Like
Reactions: kmg

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstod ironin, jag håller i grunden med dig men det påverkar liksom inte mig att det finns en massa 1312:eek:r att köpa. Är inte heller helt säker på att det urvattnar varumärket. Vi ”purister” kommer ju alltid att leta efter något så likt originalet som möjligt men jag undrar hur många vi är? Jag tycker, som de flesta här gissar jag, att de bästa Paneraierna redan är gjorda.
Problemet är att de är få och dyra (inte att det kommer en massa färgglada 1312:eek:r.)
Jag skulle säga att en 372:a i 44 mm skulle urvattna varumärket mer i så fall.
+1.
 

Caravelle33

Vacheron
Jag förstod ironin, jag håller i grunden med dig men det påverkar liksom inte mig att det finns en massa 1312:eek:r att köpa. Är inte heller helt säker på att det urvattnar varumärket. Vi ”purister” kommer ju alltid att leta efter något så likt originalet som möjligt men jag undrar hur många vi är? Jag tycker, som de flesta här gissar jag, att de bästa Paneraierna redan är gjorda.
Problemet är att de är få och dyra (inte att det kommer en massa färgglada 1312:eek:r.)
Jag skulle säga att en 372:a i 44 mm skulle urvattna varumärket mer i så fall.
+2
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste bara visa en annan lysmasseskapelse och är glad över att Panerai inte riktigt gick den vägen.
lumetock3.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag förstod ironin, jag håller i grunden med dig men det påverkar liksom inte mig att det finns en massa 1312:eek:r att köpa. Är inte heller helt säker på att det urvattnar varumärket. Vi ”purister” kommer ju alltid att leta efter något så likt originalet som möjligt men jag undrar hur många vi är? Jag tycker, som de flesta här gissar jag, att de bästa Paneraierna redan är gjorda.
Problemet är att de är få och dyra (inte att det kommer en massa färgglada 1312:eek:r.)
Jag skulle säga att en 372:a i 44 mm skulle urvattna varumärket mer i så fall.
Om inte annat döda det :). Å andra sidan, om de ska släppa en LE och sen inte lansera den som vanlig modell två år senare. Då! hade en 372 i 44 mm varit en perfekt sådan. Tänk: 1 upplaga, 500 klockor, fett kaos på C24
 

dauit

Panerai
2-Faktor
PAM1313, 44mm, sandwich.
Måste ändå säga att jag diggar den, men då är jag å andra sidan svag för blåa urtavlor med satiné soleil, då jag hade PAM933 tidigare men som hade en mer "gradient" tolkning på det hela. Dock vette tusan om vad jag tycker om Automatic-texten egentligen.

upload_2020-6-19_18-8-31.png
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
PAM1313, 44mm, sandwich.
Måste ändå säga att jag diggar den, men då är jag å andra sidan svag för blåa urtavlor med satiné soleil, då jag hade PAM933 tidigare men som hade en mer "gradient" tolkning på det hela. Dock vette tusan om man jag tycker om Automatic-texten egentligen.

upload_2020-6-19_18-8-31.png
Skrev det också.. gillar starkt ! Ingen ljusblå subsekund/text och jävligt clean / steril look med endast två färger. Jag hade lätt rockat den där
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
PAM1313, 44mm, sandwich.
Måste ändå säga att jag diggar den, men då är jag å andra sidan svag för blåa urtavlor med satiné soleil, då jag hade PAM933 tidigare men som hade en mer "gradient" tolkning på det hela. Dock vette tusan om vad jag tycker om Automatic-texten egentligen.

upload_2020-6-19_18-8-31.png
Riktigt snyggt men lite skeptisk till Automatic på tavlan
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
PAM1313, 44mm, sandwich.
Måste ändå säga att jag diggar den, men då är jag å andra sidan svag för blåa urtavlor med satiné soleil, då jag hade PAM933 tidigare men som hade en mer "gradient" tolkning på det hela. Dock vette tusan om vad jag tycker om Automatic-texten egentligen.

upload_2020-6-19_18-8-31.png


Skall inhandlas :)
 
Topp