• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Jag såg det mest från andra hållet. En 1950, manuell base i 44mm, skulle sälja som fasen, speciellt med domglas också, dvs. en 372 i 44mm. :) Så jag hoppas de är inkonsekventa och gör en Manuali i 1950-case.
En 372 i 44mm vore magiskt! Det är väl egentligen bara att ta boetten från 233 och sätta i base sandwich tavla, domglas och p.5000 så tror jag vi har en kioskvältare. Retligt att det egentligen skulle vara så enkelt men aldrig händer. Istället får vi fyra nya Due eller nåt annat som ingen bett om...

En 372 i 44mm vore magiskt! Det är väl egentligen bara att ta boetten från 233 och sätta i base sandwich tavla, domglas och p.5000 så tror jag vi har en kioskvältare. Retligt att det egentligen skulle vara så enkelt men aldrig händer. Istället får vi fyra nya Due eller nåt annat som ingen bett om...

Vi har en konspirationsteori om att p5000 är ett tjockare verk och därmed har alla klockor som har det verket enkelkupat glas. Jag tror inte att det kommer komma en sån med det sagt.

Vad @metamorfos sa plus att boetten till 233 är tjockare än vad jag skulle vilja ha.

upload_2020-5-6_17-16-48.jpeg

Såg ni att det står "Manuali" förresten. Vi får sluta säga "Bettarini" kanske? :)
Lyssnar på Paneraicentrals intervju.. Han nämner "panerai manuali" och att denna line kommer vara typ "homage" till äldre modeller med 3days och 8days urverk. Så antar typ inga komplikationer, datum etc

upload_2020-5-6_17-16-48.jpeg

Såg ni att det står "Manuali" förresten. Vi får sluta säga "Bettarini" kanske? :)
Lyssnade precis på Paneraicentrals intervju.. Han nämner "panerai manuali" och att denna line kommer vara typ "homage" till äldre modeller med 3days och 8days urverk. Så antar typ inga komplikationer, datum etc
..och nu sa han även att "in the future , we will restage some models, some classic models, like the ones you mentioned before(232, 372)" och att dessa kanske kommer i 44 resp. 45mm med ett litet smile på läpparna.. Jag tar det som att de redan börjat kolla på det.

..och nu sa han även att "in the future , we will restage some models, some classic models, like the ones you mentioned before(232, 372)" och att dessa kanske kommer i 44 resp. 45mm med ett litet smile på läpparna.. Jag tar det som att de redan börjat kolla på det.
:woot: Det finns hopp!

Haha. Jaja. Men när liksom, 2022 eller? :D :D Jaja, det är väl bara att köra vidare som om de inte kommer, och när de kommer så säljer man allt annat för att köpa dem. Bra.

Sades något mer intressant (nytt) på Paneraicentral, om jag inte orkar lyssna själv?

Hell yeah!

Haha. Jaja. Men när liksom, 2022 eller? :D :D Jaja, det är väl bara att köra vidare som om de inte kommer, och när de kommer så säljer man allt annat för att köpa dem. Bra.

Sades något mer intressant (nytt) på Paneraicentral, om jag inte orkar lyssna själv?
Blir tråkigt sen här på forumet när hälften av oss har samma modell :)

Jag tror det är den uppdaterade men är inte hundra, är nog bara en googling bort:)

Tillbaka
Topp