• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

kmg

Patek
2-Faktor
Ska bli intressant vad ”driven” är. Jag gissar att det är som med gamla vattentäta boetter, en typ av bajonettfattning. Tryck ned sen vrida för att låsa fast den.

Är det bestämt hur många som kommer göras?
De luminor med 100 m som kom för något år sedan, tex 777, har ”driven”. Så inget nytt egentligen. Men låter rimligt som du säger.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
"Luminor Blu Mare"

https://www.panerai.com/en/collecti...luminor/pam01085-luminor-blu-mare---44mm.html

upload_2020-7-16_19-25-6.png
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
100 m är ju 100 m, så jag förstår vad du menar om man pratar dykarklocka. Däremot tror jag inte att du kommer dyka djupare än 100 m :).
Och som sagt, är ju rätt många pannor som har 100 m.
Ja så är det ju. Behöver väl knappt mer än 10-30m. Typ. Men man är ju lite skadad. Finns det någon anledning till att de väljer att ha 100m? Vill man ha tunnare modeller?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ja så är det ju. Behöver väl knappt mer än 10-30m. Typ. Men man är ju lite skadad. Finns det någon anledning till att de väljer att ha 100m? Vill man ha tunnare modeller?
Tror det är en produktionskostnadsfråga vad gäller luminor i 44 mm. De är väl typ lika tjocka som tex 915. Alt så är det en märklig logik att de billigare inte får mer än 100 m för att inte kanbalisera på de för 60-70 k. Panerailogik är inte alltid helt lättbegriplig.
 
Topp