• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

56DD9D03-8076-41A8-B467-4B78573F9928.jpeg

Sepåfan, tack

Jag läser det där som följande :

"Oh det här blev snyggt i Photoshop, den bygger vi!"... 20 exemplar senare... "Argh, den blev inte i snygg som vi tänkt oss. Den här kommer ingen att köpa. Hmmm, men om vi gör den till en extremt exklusiv modell...".

😂
Nja, ändå rätt många som är riktigt till sig över denna utseendemässigt..

Chronon är ju riktigt frän, möjligt att tavlan inte känns allt för skitstor i 44mm.

Känns som att det är på sin plats att testa en chrono från Panerai 👍

Från Marc Raiola som träffade JMP för några dagar sen, bad honom se med JMP om folk i länder som inte har boutiquer kommer ha någon chans att köpa nya bronzon:

guys, i've talked with JMP yesterday evening and just told him that some countries without boutiques could feel being forgotten. Good news is they won't.
What I mean is that the way the Radiomir Bronzo Pam 760 will be delivered is though official small event with either Jean-Marc Pontroue ou Benoît De Clerck.
It means that your local AD can still propose to set up a local event with Panerai
🙏🏻

• Like
Reactions: MAV
Från Marc Raiola som träffade JMP för några dagar sen, bad honom se med JMP om folk i länder som inte har boutiquer kommer ha någon chans att köpa nya bronzon:

guys, i've talked with JMP yesterday evening and just told him that some countries without boutiques could feel being forgotten. Good news is they won't.
What I mean is that the way the Radiomir Bronzo Pam 760 will be delivered is though official small event with either Jean-Marc Pontroue ou Benoît De Clerck.
It means that your local AD can still propose to set up a local event with Panerai
🙏🏻

så vem tar en för laget och köper en så jmp kommer till Stockholm?

Om jag förstår det rätt så har Panerai uppdaterat Luminor Marina eSteel-modellerna ....

1650370643666.png

Jag gissar att förändringen är färgen på e i eSteel. Vet ni om det är något annat?

Om jag förstår det rätt så har Panerai uppdaterat Luminor Marina eSteel-modellerna ....

1650370643666.png

Jag gissar att förändringen är färgen på e i eSteel. Vet ni om det är något annat?
Japp, precis det. De borde samtidigt passat på och flytta loggan till baklocket. Då hade den gröna helt plötsligt blivit väldigt intressant för mig :p

Japp, precis det. De borde samtidigt passat på och flytta loggan till baklocket. Då hade den gröna helt plötsligt blivit väldigt intressant för mig :p
Personligen tycker jag de kunde ta och flytta datumet dit också, ersätta med en trea, och sen sätta dit ett mer domat glas. Då hade alla tre blivit oerhört intressanta för mig. :D

Nytt på ingång: Panerai Luminor Quaranta PAM01271. Quaranta betyder fyrtio och serien är alltså 40 mm; den lanserades i vintras. Modellen finns även med svart och blå tavla. Med 100 meter WR, 3 dagars gångreserv och åtta års garanti är det bang for the buck och ingen jäkla väntlista (jag köper den genom Nymans i Västerås).

Vad säger ni inbitna Paneristis om modellen? Det finns väldigt lite information ute om serien överlag. Jag har tidigare haft PAM1392 och gillade den starkt.

Tack @Ernesto för tipset!

Panerai Luminor Marina Quaranta PAM01271-2.jpg
Panerai Luminor Quaranta PAM01271-3.jpg
Panerai Luminor Marina Quaranta PAM01271.jpg
Panerai Luminor Quaranta PAM01271-4.jpg
Johannes Huebl Panerai PAM01271.jpg
Johannes Huebl Panerai PAM01271-2.jpg
Johannes Huebl Panerai PAM01271-4.jpg

Mr Johannes Huebl On The New Panerai Watch – And Why You Should Live In The Moment

Mr Porter - Panerai Luminor Quaranta PAM01271

Panerais hemsida: Panerai Collections Luminor PAM01271

MOVEMENT
Automatic mechanical, P.900 calibre, 12 ½ lignes, 4.2 mm thick, 23 jewels, 28,800 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 3 days, one barrel. 171 components

FUNCTIONS
Hours, minutes, small seconds, date

CASE
Diameter 40mm, AISI 316L brushed steel

BEZEL
Polished steel

BACK
Brushed steel

DIAL
White with luminous Arabic numerals and hour markers. Date at 3 o'clock and small seconds at 9 o'clock

WATER RESISTANCE
"10 bar (~100 metres)"

STRAP
Alligator Black, Tone on tone Stitching, 22.0/20.0 Standard size

Nytt på ingång: Panerai Luminor Quaranta PAM01271. Quaranta betyder fyrtio och serien är alltså 40 mm; den lanserades i vintras. Modellen finns även med svart och blå tavla. Med 100 meter WR, 3 dagars gångreserv och åtta års garanti är det bang for the buck och ingen jäkla väntlista (jag köper den genom Nymans i Västerås).

Vad säger ni inbitna Paneristis om modellen? Det finns väldigt lite information ute om serien överlag. Jag har tidigare haft PAM1392 och gillade den starkt.

Tack @Ernesto för tipset!

Panerai Luminor Marina Quaranta PAM01271-2.jpg
Panerai Luminor Quaranta PAM01271-3.jpg
Panerai Luminor Marina Quaranta PAM01271.jpg
Panerai Luminor Quaranta PAM01271-4.jpg
Johannes Huebl Panerai PAM01271.jpg
Johannes Huebl Panerai PAM01271-2.jpg
Johannes Huebl Panerai PAM01271-4.jpg

Mr Johannes Huebl On The New Panerai Watch – And Why You Should Live In The Moment

Mr Porter - Panerai Luminor Quaranta PAM01271

Panerais hemsida: Panerai Collections Luminor PAM01271

MOVEMENT
Automatic mechanical, P.900 calibre, 12 ½ lignes, 4.2 mm thick, 23 jewels, 28,800 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 3 days, one barrel. 171 components

FUNCTIONS
Hours, minutes, small seconds, date

CASE
Diameter 40mm, AISI 316L brushed steel

BEZEL
Polished steel

BACK
Brushed steel

DIAL
White with luminous Arabic numerals and hour markers. Date at 3 o'clock and small seconds at 9 o'clock

WATER RESISTANCE
"10 bar (~100 metres)"

STRAP
Alligator Black, Tone on tone Stitching, 22.0/20.0 Standard size
Min personliga åsikt? Är helt ok med det nedgraderade urverket (P.9010 -> P.900) då det resulterat i en tunnare boett, men har svårt för att man gått från skruvat baklock till snap-on.

Men det är som sagt min personliga åsikt. Bryr man sig inte om att det är snap-on är Quaranta-serien jättefina klockor och perfekta dresspannor :)

Min personliga åsikt? Är helt ok med det nedgraderade urverket (P.9010 -> P.900) då det resulterat i en tunnare boett, men har svårt för att man gått från skruvat baklock till snap-on.

Men det är som sagt min personliga åsikt. Bryr man sig inte om att det är snap-on är Quaranta-serien jättefina klockor och perfekta dresspannor :)

Jag har nog aldrig reflekterat över det tidigare, så det gör mig ingenting. De tekniska bitarna har aldrig riktigt varit min grej, men jag förstår att ett skruvat baklock anses vara säkrare, men hur ligger det till med glasen? I regel är väl safirglas bara pressade med en packning?

Tillbaka
Topp