• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Typ aldrig, har endast provat 1070 senaste året. Om man bortser från nya 40mm som jag dock ej provade i eget intresse. Var på Biblioteksgatan i annat ärende och slank in för att kolla Pet bandet. Såg dock en 1223 säljas just när jag var inne
Jag såg när de plockade 1223 från skyltfönstret, då hade jag lämnat butiken (efter att ha provat den) och gjort ett annat ärende på biblioteksgatan innan jag drog vidare. :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Goda nyheter för er och era 1055 @Urverket @Dtox @Chrisse ! Det gröna icke-dragspelsgummit verkar finnas i 22/20 nu

Screenshot_20220511-155323_1kaksks.png
Tror även det skulle sitta fint på din 574 @christian-h , du som var ute efter ett gummi :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Haha, tusen tack! För att röra till i grytan ännu mer: för mindre än en vecka sedan förklarade Panerai att det gummit inte kommer att lanseras i 22/20 mm (i grönt).:woot:

Av den anledningen mejlade jag AD och bad dem ta hem det andra gröna gummit, vad nu det heter. Inte fått svar än, så lär styra om till det där. Stort tack för tipset!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Panerais hemsida är också under all kritik (ursäkta). Men hur sjutton hittar jag det där bandet?

Sökfunktionen hittar inte bandet och när försöker använda bandfunktionen börjar det brinna i deras servrar.
Nä. Glöm det. Du kommer inte lyckas. Och det är inget du ska be oss om ursäkt för. Panerais marknadsavdelning suger riktigt jäkla hårt.

Det står ett produktnummer under som börjar på M. Googla på det. Ring en butik. Ring en AD.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Så, nu har jag fått svar på den eviga frågan gällande Quaranta och casebacks

Det är inte en vanlig snap-on caseback som går att lossa med en kniv (som Due hade först) utan casebacks på dessa är "driven" vilket innebär att de trycks in med kraft, med ett verktyg likt detta. Ni som har bättre koll än mig får spekulera i hur det funkar i praktiken 😂

Detta kommer från Panerais R&D i Neuchatel så det går förhoppningsvis att lita på

1652960570074.png
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Så, nu har jag fått svar på den eviga frågan gällande Quaranta och casebacks

Det är inte en vanlig snap-on caseback som går att lossa med en kniv (som Due hade först) utan casebacks på dessa är "driven" vilket innebär att de trycks in med kraft, med ett verktyg likt detta. Ni som har bättre koll än mig får spekulera i hur det funkar i praktiken 😂

Detta kommer från Panerais R&D i Neuchatel så det går förhoppningsvis att lita på

1652960570074.png

Jag frågar alltid @Echo Delta när jag behöver råd av en fd urmakre - vad sägeru?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Så, nu har jag fått svar på den eviga frågan gällande Quaranta och casebacks

Det är inte en vanlig snap-on caseback som går att lossa med en kniv (som Due hade först) utan casebacks på dessa är "driven" vilket innebär att de trycks in med kraft, med ett verktyg likt detta. Ni som har bättre koll än mig får spekulera i hur det funkar i praktiken 😂

Detta kommer från Panerais R&D i Neuchatel så det går förhoppningsvis att lita på

1652960570074.png
Hur får man upp den?
På pressade lager så måste man ju använda press för att få ut dem med, lite konstruktion på en klocka och exv hjulupphängning men ändå
 
Topp