• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Morgon sunburst + lume

IMG_0020.JPG

IMG_0023.JPG
Vilken tavla är det och vilket material är boetten i?
 

watchxor

Omega
Nån som har koll på svenska priser för originalband? Funderar på att komplettera med ett sailcloth eller gummi-band till min Bathyscaphe. Man kan flytta hårdvaran från NATO-bandet till dem antar jag, så det behöver inte köpas?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nån som har koll på svenska priser för originalband? Funderar på att komplettera med ett sailcloth eller gummi-band till min Bathyscaphe. Man kan flytta hårdvaran från NATO-bandet till dem antar jag, så det behöver inte köpas?
Tror inte man kan flytta spännet. Natospännet är väl 23mm? Spännet till gummit är 20mm. Bara gummi utan spänne kostar 3300kr.
 

Pictor

Audemars
BP 50 fantomer Bathyscaphe keramik, framkallar äntligen ett uppriktigt habegär, men hindras av den magra upplagan och ett bra klockkonto. Får gå och torka dreglet och se om man kan hitta nått i klocklådan. Hoppfull trots allt. BP FF är nr 1 för mig, och kul att det är så få som uppskattar den formidabla kvalitén. Ägaren vet var han har på armen
 

watchxor

Omega
Nu är jag kanske för mycket millenial för klockbranchen och hur konservativt de beter sig i allmänhet, men blev lite extra chockad idag.

Var in på Nymans för att höra lite vad för band som fanns till min Batyscaphe. De hade inga inne för att titta på, det är väl ok, men för att få en katalog krävdes dessa steg:
  1. Nymans tar mina uppgifter
  2. Nymans beställer en katalog från Blancpain
  3. 4-5 veckor går
  4. Nymans ringer upp
  5. Jag kommer och hämtar katalogen
Enligt Nymans var detta hur Blancpain ville ha det hanterat så är inte irriterad på Nymans. Önskar bara att Blancpain kunde ta kliv in i detta millennium och ha sånt här på sin hemsida. Inget jävla krångel med postgång och AD.
 
Senast ändrad:

watchxor

Omega
Fniss!
Det ser lite ut som om du åtminstone kan beställa kataloger hos dem. Kanske inte just den du vill ha dock, eftersom den inte finns med på hemsidan?
http://www.blancpain.com/en/catalogue-order
Det var just katalogen med tillbehör som jag förstod det, inte den vanliga, men vem vet. Jag har också provat beställa en vanlig katalog från Blancpain för ett halvår sen, utan resultat. Beställde i samma veva kataloger från både Patek Phillipe och Vacheron, vilka dök upp efter en vecka eller två. Så det verkar vara just Blancpain som är lite motsträviga.

Får väl gå det vanliga spåret och leta på nån mer samarbetsvillig gråhandlare med vettig hemsida iställlet. Har inget tålamod för röksignaler och ponnyexpress.
 

matage

Omega
Haha - hade samma erfarenhet just idag på Nymans.
Ville diskutera pris på en Bathy på länk OCH med ett XL-nato men det gick inte eftersom de måste kontakta BP med en request.
Jag hoppas jag får svar innan nästa resemaraton för att se om det ligger inom ramen för vad jag kan "betala extra för att handla lokalt"
 

watchxor

Omega
Haha - hade samma erfarenhet just idag på Nymans.
Ville diskutera pris på en Bathy på länk OCH med ett XL-nato men det gick inte eftersom de måste kontakta BP med en request.
Jag hoppas jag får svar innan nästa resemaraton för att se om det ligger inom ramen för vad jag kan "betala extra för att handla lokalt"
Kul med nån mer som också måste ha XL-mått på sina band. Original-natot jag har på nu är lite på gränsen och jag kör med näst sista hålet, så det blir ingen snygg invikning av den sista delen av bandet. Inte värt 3-4000 att byta, men om jag beställer nåt annat band lär det vara i modell L/XL, vilket gör det lite extra krångligt om man går utanför AD-ledet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, high end var det va? Vridringen som klickade perfekt innan sommaren klickar nu inte alls och går att vrida åt båda håll. Vet att BP FF haft problem med just vridringen men trodde det hade åtgärdats efter några enstaka års produktion.

Nu är klockan skickad till Swatch Group i STHLM, antar att jag kommer behöva gråta mig själv till sömns utan min BP varje natt de kommande månaderna. :arghh:
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jaha, high end var det va? Vridringen som klickade perfekt innan sommaren klickar nu inte alls och går att vrida åt båda håll. Vet att BP FF haft problem med just vridringen men trodde det hade åtgärdats efter några enstaka års produktion.

Nu är klockan skickad till Swatch Group i STHLM, antar att jag kommer behöva gråta mig själv till sömns utan min BP varje natt de kommande månaderna. :arghh:
Tråkigt. Den blir borta ett tag. :( Jag har inte haft några problem med vridningen på någon av mina två än...Hoppas det aldrig sker.
 
Topp