Hur galet?Jo hittade nr 29/30 i BP butiken i NY men den var galet dyr + tull/moms skulle det bli ännu dyrare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur galet?Jo hittade nr 29/30 i BP butiken i NY men den var galet dyr + tull/moms skulle det bli ännu dyrare.
Haha 13300 Usd.Hur galet?
Vilken tavla är det och vilket material är boetten i?Morgon sunburst + lume
Det är referens 5000-0240-NAOA, med blå tavla och grå keramik-boett.Vilken tavla är det och vilket material är boetten i?
Tror inte man kan flytta spännet. Natospännet är väl 23mm? Spännet till gummit är 20mm. Bara gummi utan spänne kostar 3300kr.Nån som har koll på svenska priser för originalband? Funderar på att komplettera med ett sailcloth eller gummi-band till min Bathyscaphe. Man kan flytta hårdvaran från NATO-bandet till dem antar jag, så det behöver inte köpas?
Ja, natospännet är 23mm så det funkar inte. Undrar om det är samma med sailcloth.Tror inte man kan flytta spännet. Natospännet är väl 23mm? Spännet till gummit är 20mm. Bara gummi utan spänne kostar 3300kr.
Tror ju knappast Bathyscape har andra mått av Sailcloth än min BP har.Ja, natospännet är 23mm så det funkar inte. Undrar om det är samma med sailcloth.
Kronografen e fan bättre, motiverar sneda datumet t.o.m.
Hittade lite bilder på den keramiska kronografen. Den är ju rätt nice faktiskt.
Ingen aning men har sett priser över 20 tusen tidigare. Finns en här till försäljning: http://forums.watchuseek.com/f319/b...eel-bracelet-23mm-watch-band-new-3581618.html
Någon som har koll på vad en länk kostar till min BP? Vore kanske kul att testa.
Nån som har koll på svenska priser för originalband? Funderar på att komplettera med ett sailcloth eller gummi-band till min Bathyscaphe. Man kan flytta hårdvaran från NATO-bandet till dem antar jag, så det behöver inte köpas?
Någon som har koll på vad en länk kostar till min BP? Vore kanske kul att testa.
Tack, schysst! Ska kika lite på priset först, är ganska långt ifrån att köpa en länk för över 20 papp just nu.Du får gärna testa min länk innan du beställer - men bor relativt off. PM
Det var just katalogen med tillbehör som jag förstod det, inte den vanliga, men vem vet. Jag har också provat beställa en vanlig katalog från Blancpain för ett halvår sen, utan resultat. Beställde i samma veva kataloger från både Patek Phillipe och Vacheron, vilka dök upp efter en vecka eller två. Så det verkar vara just Blancpain som är lite motsträviga.Fniss!
Det ser lite ut som om du åtminstone kan beställa kataloger hos dem. Kanske inte just den du vill ha dock, eftersom den inte finns med på hemsidan?
http://www.blancpain.com/en/catalogue-order
Kul med nån mer som också måste ha XL-mått på sina band. Original-natot jag har på nu är lite på gränsen och jag kör med näst sista hålet, så det blir ingen snygg invikning av den sista delen av bandet. Inte värt 3-4000 att byta, men om jag beställer nåt annat band lär det vara i modell L/XL, vilket gör det lite extra krångligt om man går utanför AD-ledet.Haha - hade samma erfarenhet just idag på Nymans.
Ville diskutera pris på en Bathy på länk OCH med ett XL-nato men det gick inte eftersom de måste kontakta BP med en request.
Jag hoppas jag får svar innan nästa resemaraton för att se om det ligger inom ramen för vad jag kan "betala extra för att handla lokalt"
Jo, självplågeri verkar ju vara i del av att äga en klocka i de högre prisklasserna. AP-trådarna är ju fulla av ägare som klagar att deras RO är halva tiden på service.Det ska vara lite jobbigt att köpa High end.
Ägde ju en JLC under ett år, halva tiden var den på service.Jo, självplågeri verkar ju vara i del av att äga en klocka i de högre prisklasserna. AP-trådarna är ju fulla av ägare som klagar att deras RO är halva tiden på service.
Tråkigt. Den blir borta ett tag. Jag har inte haft några problem med vridningen på någon av mina två än...Hoppas det aldrig sker.Jaha, high end var det va? Vridringen som klickade perfekt innan sommaren klickar nu inte alls och går att vrida åt båda håll. Vet att BP FF haft problem med just vridringen men trodde det hade åtgärdats efter några enstaka års produktion.
Nu är klockan skickad till Swatch Group i STHLM, antar att jag kommer behöva gråta mig själv till sömns utan min BP varje natt de kommande månaderna.