Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
18 veckor är ju helt crazyKan meddela att en fullservice av en BP FF kostar 7900kr med valfri polering för 2000kr samt uppskattas ta 18 veckor (4,5 månader).
Tog drygt 9 mån för min Villeret samt en dubbelt så hög servicekostnad så känns rätt sjukt.18 veckor är ju helt crazy
Speciellt med tanke på att klockan är såld 2012, gick komsekvent, hade över 5 dygns kraftreserv och var tät. Jag ville bara ha vridringen fixad. Känner mig sådär lagom nöjd just nu.18 veckor är ju helt crazy
Tog drygt 9 mån för min Villeret samt en dubbelt så hög servicekostnad så känns rätt sjukt.
Tog drygt 9 mån för min Villeret samt en dubbelt så hög servicekostnad så känns rätt sjukt.
BP skickar inte delar till Swatch group, de får inte ens rucka en BP. Är övertygad om att min klocka hade klarat flera år till utan service utan problem men vad gör man lilsom, bara att bita ihop.Är urverket så komplicerat att ingen annan vill/kan/vågar serva klockan eller vad är det som lockar med att skicka till AD om så inte är fallet?
Är ju ett ultra-slim verk, men om det inte var ett standard verk typ ETA, valjoux 7750 etc skulle jag aldrig serva någon av mina dyrare klockor hos annat än ad.Är urverket så komplicerat att ingen annan vill/kan/vågar serva klockan eller vad är det som lockar med att skicka till AD om så inte är fallet?
Finns ju ingen anledning att serva en hi end klocka hos någon annan än tillverkaren. Förutom att man vill kunna få nya packningar mm så blir det ju inte ens särskilt mycket billigare. Måste säga att jag tycker det är ett stort + att man kan ha direktkontakt med Swatch group istället för att behöva gå via AD.Är ju ett ultra-slim verk, men om det inte var ett standard verk typ ETA, valjoux 7750 etc skulle jag aldrig serva någon av mina dyrare klockor hos annat än ad.
Det är fascinerande hur bra en klocka kan gå när det egentligen är ett vrakBP skickar inte delar till Swatch group, de får inte ens rucka en BP. Är övertygad om att min klocka hade klarat flera år till utan service utan problem men vad gör man lilsom, bara att bita ihop.
Fattar ju att den kan vara torr men är tveksam till hur en klocka som går så bra skulle kunna ha skadad spiral. Jag är ju dock inte urmakare, hoppas den går sjuuuuukt bra efter service. Kommer den tillbaka och går sämre än +5spd som den gjorde innan service så kommer jag bli grinig.
Segt, vintage är dock vintage.Det är fascinerande hur bra en klocka kan gå när det egentligen är ett vrak
Lider med dig efter att just ha accepterat en serviceoffert från Rolex på 14 papp för min GMT Rootbeer :/
(Tydligen skadad balans mm - nåt som "icke-AD-servicen" som gjordes innan jag köpte den -13 tydligen inte reagerat på)
Priset var väl inte det värsta, men tidsåtgången var ju lite surt.Kan meddela att en fullservice av en BP FF kostar 7900kr med valfri polering för 2000kr samt uppskattas ta 18 veckor (4,5 månader).
Med tanke på att jag bara ville ha vridringen fixad så var ju priset helt åt h-vete.Priset var väl inte det värsta, men tidsåtgången var ju lite surt.
Ooops....Och det var allt eller inget som gällde? Du kunde inte bara få vridringen fixad?Med tanke på att jag bara ville ha vridringen fixad så var ju priset helt åt h-vete.
Den är redan i Schweiz och de har konstaterats att den behöver service, då är det ju bara att köra (valde bort polering). Får ju även nya packningar vilket känns tryggt i och med att jag faktiskt badar med min dykarklocka.Ooops....Och det var allt eller inget som gällde? Du kunde inte bara få vridringen fixad?
Ja, då så. Imponerande att schweizarna lämnar förslaget på svenska. Eller undersöktes den först i Sverige?Den är redan i Schweiz och de har konstaterats att den behöver service, då är det ju bara att köra (valde bort polering). Får ju även nya packningar vilket känns tryggt i och med att jag faktiskt badar med min dykarklocka.
2 års garanti på jobbet känns ju även det gött.
Alltid bra när du ska sälja den efter att ha sett något nytt kul på Basel...2 års garanti på jobbet känns ju även det gött.
Skickade den till Swatch group i STHLM, de kan svenska.Ja, då så. Imponerande att schweizarna lämnar förslaget på svenska. Eller undersöktes den först i Sverige?
Tvek, tror inte GS släpper hi-beat dykare förrän 2018. Då har ju dock BPn fortfarande garanti kvar vilket är bra.Alltid bra när du ska sälja den efter att ha sett något nytt kul på Basel...
Maneeeter eee de sånna man eeeter.....Skickade den till Swatch group i STHLM, de kan svenska.
Får man fråga vad länken kostade?Det stämmer 23mm. Riktigt sugen på ett orginal nato. Men redan kompletterat med viklås och länk. 10k för ett nato på det. Det får vänta lite
Var beställde du gummit?Letat efter gummi till min fifty en stund nu. 23/20 är inte direkt standard där ute .
Fick äntligen hem ett idag - över förväntan bra blev det!
Funkar till OEM spänne
Och viklås
Men måste väll lägga in en beställning på OEM gummit också. Eller vad säger du @yonsson
För att kanske få dig på lite bättre humör så kan jag nämna att min nytillverkade Bathyscaphe än så länge har gått ca +2 sekunder på en månad. Så 1315 urverket verkar helt klart gå att trimma inBP skickar inte delar till Swatch group, de får inte ens rucka en BP. Är övertygad om att min klocka hade klarat flera år till utan service utan problem men vad gör man lilsom, bara att bita ihop.
Fattar ju att den kan vara torr men är tveksam till hur en klocka som går så bra skulle kunna ha skadad spiral. Jag är ju dock inte urmakare, hoppas den går sjuuuuukt bra efter service. Kommer den tillbaka och går sämre än +5spd som den gjorde innan service så kommer jag bli grinig.
Det är ju sjukt bra! Din klocka har ju en den nya kiselspiralen, en anledning till att klockan är antimagnetisk utan "bur" till skillnad mot min klocka. Vore ju jäkligt intressant att få reda på om min klocka nu kommer att få denna nya fjäder, vid fullservice lär ju BP uppgradera urverken. Det kanske är därför de skriver att spiralen är skadad, alltså för att de vill byta ut den till den nya.För att kanske få dig på lite bättre humör så kan jag nämna att min nytillverkade Bathyscaphe än så länge har gått ca +2 sekunder på en månad. Så 1315 urverket verkar helt klart gå att trimma in
Bästa bandet, eller hur?Fick regn stövlar till BPn igår.
Sovtiderna till kido kan nu registreras i alla väder
Bästa bandet, eller hur?