• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Tack :)
Är det helt galet långt? Och hur stort hål i plånboken gör det?
image.jpeg

Inte så galet långt, bara några cm över till min handled. Gummin ska vara långa.

Jag har läst någonstans att det enbart säljs med bandbytarverktyget för 7-10 papp så jag tyckte 3 papp (utan spänne) var rätt OK. :D

Limiterad till enbart 30 exemplar... Jag tycker den är riktigt snygg! 38mm också, hoppas dom släpper nåt liknande nästa år i mindre limiterad upplaga. https://www.revolution.watch/baselw...thoms-bathyscaphe-revolution-special-edition/
Med tanke på att min som är 45mm sitter kanon och inte upplevs särskilt stor så lär ju den där sitta som en barnklocka. Den ser ju bättre ut än vanliga Bathyscape men det är fortfarande för mycket tomrum på urtavlan.

Vet inte om någon har postat denna tidigare. Blancpain släppte en "Limited edition" av Bathyscaphe i samarbete med Revolution Watch i Basel. 38mm. Finns nu för blygsamma 13300usd hos AD i New York.
image.jpeg

Hade varit perfekt om jag hade en son :D

Undrar vad bandbredden är? Finns ju endel kul äldre BP som inte sväljer 23mm, hade varit trevligt om det natot funkar till dom. Har ett litet småsug på en halvgammal modell med anskrämlig svart/silver länk.

Någon som har en bra kran på BP originaldelar/tillbehör? Fick ett pris på ett viklås som jag spontant tyckte var styvt. Att det skulle vara dyrt fattade jag, men över 9kkr.. :)

PM:a gärna isf

Någon som har en bra kran på BP originaldelar/tillbehör? Fick ett pris på ett viklås som jag spontant tyckte var styvt. Att det skulle vara dyrt fattade jag, men över 9kkr.. :)

PM:a gärna isf

Nymans? Betalade 700 € för mitt i Paris. Köpte ny sail cloth oss nymans - 3 300 SEK. Butiqen i Paris ville ha 170 € för samma band :meh:

Nymans? Betalade 700 € för mitt i Paris. Köpte ny sail cloth oss nymans - 3 300 SEK. Butiqen i Paris ville ha 170 € för samma band :meh:

Fick ju mycket bra bemötande på Boutiqen i London, måste se om jag hittar visitkortet till säljaren där. Kan vara värt ett mail, i värsta fall får man väl ta en Londonweekend för mellanskillnaden :D

Har IWC'n inne på service på Nymans, vet inte vad det kommer kosta, så vill hålla lite i budgeten.

Fick ju mycket bra bemötande på Boutiqen i London, måste se om jag hittar visitkortet till säljaren där. Kan vara värt ett mail, i värsta fall får man väl ta en Londonweekend för mellanskillnaden :D

Har IWC'n inne på service på Nymans, vet inte vad det kommer kosta, så vill hålla lite i budgeten.
Jag har haft kontakt med butiken i London och de skickar inte tillbehör men testa gärna du också.

Fick hem min BP FF nyruckad idag. Den gick +10/+12 innan ruckning så nu pågår en ny testperiod här hemma. Har precis ställt den mot atomur och satt den på armen. :)

Fick hem min BP FF nyruckad idag. Den gick +10/+12 innan ruckning så nu pågår en ny testperiod här hemma. Har precis ställt den mot atomur och satt den på armen. :)
image.jpeg

Har kollat tiden mot atomur varje dygn i en vecka och skrivit upp i kalendern. +3/dygn om den får ligga med krona upp under natten, +5/dygn om jag bär den dygnet runt. Snitt på +3,7spd eftersom jag inte burit den dygnet runt. Får ju anses OK. :)

Well @Ceramic , jag kan inte påstå att jag tyckte det var sådär jättesnyggt, det ser lite rörigt ut. :)

Jag letade som en dåre efter kvalitetsgummi i 23/20 men gav upp. Originalgummit är ju rätt dyrt men jag tycker det är värt det. Jag är inne i någon mystisk gummiperiod så för mig var det en no brainer. Om du däremot inte gillar gummi så är det ju en onödig utgift.

Well @Ceramic , jag kan inte påstå att jag tyckte det var sådär jättesnyggt, det ser lite rörigt ut. :)

Jag letade som en dåre efter kvalitetsgummi i 23/20 men gav upp. Originalgummit är ju rätt dyrt men jag tycker det är värt det. Jag är inne i någon mystisk gummiperiod så för mig var det en no brainer. Om du däremot inte gillar gummi så är det ju en onödig utgift.

Förstår gott vad du menar - bilderna gör det dock inte helt rättvisa!

Men absolut en fan av gummi på klockor - fick precis hem ett rubber b till min 233 och hade city of sails till min ap roc. Så åker garanterat ditt på ett BP gummi också :greedy::banghead:;).

Vid tillfälle, kan du kolla längden på gummi bandet? :)

Tillbaka
Topp