No problemo.Vid tillfälle, kan du kolla längden på gummi bandet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
No problemo.Vid tillfälle, kan du kolla längden på gummi bandet?
Köpte det av en kompis, finns det vanliga BP-gummin till din?Jag kanske har missat att du har skrivit det @yonsson men var beställde du gummit? Tänkte leta upp ett lämpligt till min.
Jag har aldrig fått det bekräftat, att det finns, men när jag frågade i en BP-butik senast sa de att det var beställningsvara.Köpte det av en kompis, finns det vanliga BP-gummin till din?
Tycker det låter konstigt men det är ju bara att kontakta BP och fråga.Jag har aldrig fått det bekräftat, att det finns, men när jag frågade i en BP-butik senast sa de att det var beställningsvara.
Mail skickat igår kvällTycker det låter konstigt men det är ju bara att kontakta BP och fråga.
https://klocksnack.se/threads/blancpain.3071/page-9#post-1492196Är det ingen som har Bathyscape? Det är ju en riktig pärla
Tack! Det var egentligen standardversionen utan kronograf jag tänkte på men den där är inte alls dum heller.
Svaret kanske finns i tråden, men vad betingar en sådan pjäs?
http://www.nymansur.com/sortiment/b...5f-1130-71/fifty-fathoms-chronographe-flybackSvaret kanske finns i tråden, men vad betingar en sådan pjäs?
Svaret kanske finns i tråden, men vad betingar en sådan pjäs?
Tror det tillverkas väldigt få och att det säljs få samt att de få som säljs har nöjda nördiga ägareSå - endera har det sålts väldigt få generellt eller så är ägarna väldigt nöjda med sina inköp...
Grymt bra! Fyll på med bilder nu!Tog äntligen leverans av min Bathyscaphe som jag stirrat på internet-bilder sen den lanserades på årets Basel.
BP tillverkar ett lågt antal/år. Min BP har cirka nr 1300 och den är från 1012. Det har alltså bara tillverkats 1300 exemplar av den referensen på 5 år.BP är ju inte direkt dussinklockor så förstår att det inte strösslas med dem på K&S men jag kan inte låta bli att fundera...
Nya Bathyscaphen lanserades väl 2013 om jag minns sätt men efter att ha hängt på Chrono24 och sökt runt sen i våras så verkar det vara extremt ovanligt med att hitta beggade ex till salu.
Under hela den tiden har jag sett EN beggad inom EU (tysk handlare som hade noll koll och vare sig hade rätt beskrivning eller kunde svara på frågor) och bara ett fåtal globalt - främst i USA. Den verkar vara betydligt mer sällsynt än vanliga FF på begmarknaden.
Så - endera har det sålts väldigt få generellt eller så är ägarna väldigt nöjda med sina inköp...
För referens (heh) så har min model av Bathyscaphe, som lanserades i år, ett tvåsiffrigt serienummer. Så de verkar inte massproduceras direkt.BP tillverkar ett lågt antal/år. Min BP har cirka nr 1300 och den är från 1012. Det har alltså bara tillverkats 1300 exemplar av den referensen på 5 år.
Det ligger för övrigt en på K&S nu:
https://klocksnack.se/threads/blancpain-fifty-fathoms-5015-1130.60793/
Har sett en hel del Bathyscapes ute men inte så många vanliga FF.
Tror det tillverkas väldigt få och att det säljs få samt att de få som säljs har nöjda nördiga ägare
Vi skulle ju byta när du tröttnar!Skulle hellre sälja av hela resten av samlingen än Bathyscaphen, om det någon gång skulle bli aktuellt.
Vi skulle ju byta när du tröttnar!
Tog äntligen leverans av min Bathyscaphe som jag stirrat på internet-bilder sen den lanserades på årets Basel.
Har lite körigt på jobbet just nu, så har inte haft så mycket tid att fota i bra ljus. Kan erbjuda denna bild fram tills helgen.Helvete vad grymt! Fler bilder!
Fick du nåt hugg på den lilla? Var/är väl inte helt lätt att få tag på.Jag vill ha en bathyscaphe.....men när de görs i 40mm. Den limiterade på 38mm var galet dyr.
Jo hittade nr 29/30 i BP butiken i NY men den var galet dyr + tull/moms skulle det bli ännu dyrare.Fick du nåt hugg på den lilla? Var/är väl inte helt lätt att få tag på.