• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

BPn kostar ju nästan dubbelt så mycket. Bättre finish och bättre spec på urverket som är finisherat för hand.
Läste på lite, bra hantverk , är väl svårflippad dock när det blir dags...
Nja, jämt race för mig. Men varför välja. Har ju bägge :happyhappy:

Det @yonsson sa. Och så är det ju det uppenbara! En Rolex är alltid en Rolex. All flash no class ;)
Well , jag har flippat nu i 20 år och så fort man rör sig utanför Rolex och ngt märke till så blir det svårt, Rolex håller värde och tycker jag ger mest bang for buck i det övre segmentet , dit jag räknar Rolex, ej mid segment som en del tycker, men igen mkt trevliga klockor, Blancpain, men när det ska flippas, för rimma på dit citat, no cash

Well , jag har flippat nu i 20 år och så fort man rör sig utanför Rolex och ngt märke till så blir det svårt, Rolex håller värde och tycker jag ger mest bang for buck i det övre segmentet , dit jag räknar Rolex, ej mid segment som en del tycker, men igen mkt trevliga klockor, Blancpain, men när det ska flippas, för rimma på dit citat, no cash
Du kan inte dra alla modeller från Blancpain över en kam. Priserna på beggade 45mm FF har gått från 50 till 80 de senaste 5 åren, alltså i nivå med vad de kostade nya för 5 år sedan.

Om du dessutom snackar MilSpec så är den LE och sägs ha sålt slut direkt, LE BP FF brukar hålla sitt värde väldigt bra, jämför med de andra Tributemodellerna som säljs väl över sitt nypris.

Du kan inte dra alla modeller från Blancpain över en kam. Priserna på beggade 45mm FF har gått från 50 till 80 de senaste 5 åren, alltså i nivå med vad de kostade nya för 5 år sedan.

Om du dessutom snackar MilSpec så är den LE och sägs ha sålt slut direkt, LE BP FF brukar hålla sitt värde väldigt bra, jämför med de andra Tributemodellerna som säljs väl över sitt nypris.
Kanon, det hade jag såklart ej koll på, kul när det händer med klockor, vissa modeller, annars brukar det gå åt andra hållet ofta, och personligen så flippar jag lite väl ofta

Helt enig där. Stålrolex är ju en säker investering. Har själv köpt och sålt varje modell ett par gånger.
Men mitt svar kvarstår och är ju en stor förklaring till det goda andrahandsvärdet. All flash no class. Med undantag av oss idioter här på forumet så köper nog dom flesta Rolex för status osv.
En limiterad och utsåld bp ff med en stor pokemon prick på tavlan till priset av två 116610 det köper man av helt andra orsaker, typ! ;)

_DSC1302.JPG

Min FF skickades ner till BP idag pga att datumet inte ändrar som den ska. Tur med servicegaranti men kan tycka det är konstigt att den börjar strula så kort efter service och efter ganska sparsamt användande.
I fredags började den bråka efter att ha legat still i lådan under en dag. Vid 23:00 ungefär börjar datumet ändra och kommer ungefär halvvägs. Sedan kan de ta allt från 8 till 23 timmar innan datumet ligger korrekt. Sedan börjar det om.
Någon som varit med om något liknande?

Foto taget klockan 09:15 idag
IMG_7097.jpg

Min FF skickades ner till BP idag pga att datumet inte ändrar som den ska. Tur med servicegaranti men kan tycka det är konstigt att den börjar strula så kort efter service och efter ganska sparsamt användande.
I fredags började den bråka efter att ha legat still i lådan under en dag. Vid 23:00 ungefär börjar datumet ändra och kommer ungefär halvvägs. Sedan kan de ta allt från 8 till 23 timmar innan datumet ligger korrekt. Sedan börjar det om.
Någon som varit med om något liknande?

Foto taget klockan 09:15 idag
IMG_7097.jpg
Tråkigt! Andra vändan efter servicen!?:(

Tillbaka
Topp