demondave
Silver
Den är kul men svår att fotografera.
Så jäkla bra visare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men kan gummit röra sig fritt mot boetten eller tar det emot? Ser bra ut! (Såklart, allt ser bra ut på den klickan).
Min FF skickades ner till BP idag pga att datumet inte ändrar som den ska. Tur med servicegaranti men kan tycka det är konstigt att den börjar strula så kort efter service och efter ganska sparsamt användande.
I fredags började den bråka efter att ha legat still i lådan under en dag. Vid 23:00 ungefär börjar datumet ändra och kommer ungefär halvvägs. Sedan kan de ta allt från 8 till 23 timmar innan datumet ligger korrekt. Sedan börjar det om.
Någon som varit med om något liknande?
Foto taget klockan 09:15 idag
Inte varit ett problem tidigare så jag har ingen aning faktisktÄr det ett fel som dom missade vid service eller något nytt?
Men kan gummit röra sig fritt mot boetten eller tar det emot? Ser bra ut! (Såklart, allt ser bra ut på den klickan).
Det låter ju som ett servicerelaterat fel då. Säkert ingen större sak men jobbigt att vara utan klocka och en smula överraskande i prisläget.Inte varit ett problem tidigare så jag har ingen aning faktiskt
Du svarar ju inte på frågan, men då tolkar jag det som "nej, gummit kan inte röra sig fritt".Sitter som det ska. Kör ju med Oem viklås så det lägger oavsett sig aldrig helt rakt ut. Lite tight och få på men går fint.
Du svarar ju inte på frågan, men då tolkar jag det som "nej, gummit kan inte röra sig fritt".
Beror väl på vem du frågar men eftersom jag frågat två gånger så är det viktigt för mig, vill inte ha band som knakar och skaver mot boetten.Är det viktigt? Det sitter som det ska.
Ok, då är det kanske bäst att hålla sig till Oem. Men det är ju du inte så glad iBeror väl på vem du frågar men eftersom jag frågat två gånger så är det viktigt för mig, vill inte ha band som knakar och skaver mot boetten.
Jag tror på Hirsch Pure.Ok, då är det kanske bäst att hålla sig till Oem. Men det är ju du inte så glad i
Jag tror på Hirsch Pure.
Exakt, inte tjockt alls i 20mm, ska prova, har bara inte orkat.Hade det till min kronograf innan jag fick tag på oem gummi. Upplevde det som tjockare än Tropic gummit. Men kanske bättre när du är nere på 20mm
Vilken tillverkare kommer bandet ifrån?Är det viktigt? Det sitter som det ska.
Vilken tillverkare kommer bandet ifrån?
Då var länken kortad och på igen.
Ett tips till Yonsson och ni andra, när ni tar era bilder: Oavsett kamera, ta en svart matt pappskiva, gör ett litet hål för optiken och du slipper reflexioner från kameran och annat. Bara att pröva storlek och vinklar när du fotograferar. Vill du ha motsatt effekt så ta en vit skiva. Detta kan ju naturligtvis prövas med allehanda tänkbara varianter. Reflexioner i glas och stål är svårt. Det får heller inte bli reflexionsfritt och livlöst som man ser på en del reklambilder som är alldeles "sönderphotoshoppade". Lite skavanker får det gärna vara i bilderna.
Kul tips, ska testa!Ett tips till Yonsson och ni andra, när ni tar era bilder: Oavsett kamera, ta en svart matt pappskiva, gör ett litet hål för optiken och du slipper reflexioner från kameran och annat. Bara att pröva storlek och vinklar när du fotograferar. Vill du ha motsatt effekt så ta en vit skiva. Detta kan ju naturligtvis prövas med allehanda tänkbara varianter. Reflexioner i glas och stål är svårt. Det får heller inte bli reflexionsfritt och livlöst som man ser på en del reklambilder som är alldeles "sönderphotoshoppade". Lite skavanker får det gärna vara i bilderna.
En bild där en pappskiva använts som beskrivet...
Mycket fin! Hur mycket kostar en sådan pjäs?
Jag är också sugen men vill ha mer input!Ngn som har en modern Blancpain Bathyscaphe? Har blivit lite sugen på en sådan nämligen och tänkte kolla intryck från andra
Med vänlig hälsning
Ola G
Jag är också sugen men vill ha mer input!
Mvh Niklas