• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Kört Aqua Lung Léman hela semesterveckan på vift. Skulle plättlätt kunna vara owg med den.
D8DC18E3-3356-4FED-A848-B63D186C9252.jpeg

Precis blivit med mil-spec och är verkligen sjukt nöjd med den!
Nu på kvällskvisten blev jag dock sugen på att testa med natoband men verkar vara ett h-vete att få bort springbarsen då de sitter galet hårt?? Någon som kan förklara hur man skall göra? Har en bergeon 6767 men får inte till det... :(
20191005_110513.jpg

Precis blivit med mil-spec och är verkligen sjukt nöjd med den!
Nu på kvällskvisten blev jag dock sugen på att testa med natoband men verkar vara ett h-vete att få bort springbarsen då de sitter galet hårt?? Någon som kan förklara hur man skall göra? Har en bergeon 6767 men får inte till det... :(
20191005_110513.jpg
You’re in for a treat :). Inga fjädrande stift på den utan friktionslåst stift i rör. Personligen knackar jag ur den med smal spets och hammare.
Det enda som suger med klockan som i övrigt är fantastisk. Bra köp!

You’re in for a treat :). Inga fjädrande stift på den utan friktionslåst stift i rör. Personligen knackar jag ur den med smal spets och hammare.
Det enda som suger med klockan som i övrigt är fantastisk. Bra köp!
Tack för infon kompis! :D
Är verkligen sjukt nöjd med den i övrigt men sjukt irriterande med dessa ofjädrade stift. Varför gör BP så? Har de någon FF modell som har vanliga fjädrande stift??

Är verkligen sjukt nöjd med den i övrigt men sjukt irriterande med dessa ofjädrade stift. Varför gör BP så? Har de någon FF modell som har vanliga fjädrande stift??
Det är ju ett väldigt säkert sätt att fästa länk/band men omständigt när man vill byta. Jag skulle i ditt fall inte återmonterat med samma lösning utan hittat fjädrande stift som är lämpade. Hör av dig till AD/Swatch Group och be om ett par kraglösa och kurvade.
94960F9F-E1F9-42E9-BBDE-8E4790104AA0.jpeg

Tror stift och tub endast är nödvändig när länk ska på egentligen.

Det är ju ett väldigt säkert sätt att fästa länk/band men omständigt när man vill byta. Jag skulle i ditt fall inte återmonterat med samma lösning utan hittat fjädrande stift som är lämpade. Hör av dig till AD/Swatch Group och be om ett par kraglösa och kurvade.
94960F9F-E1F9-42E9-BBDE-8E4790104AA0.jpeg

Tror stift och tub endast är nödvändig när länk ska på egentligen.

Exakt, bara när länken är på. Kör på böjda likt dessa annars. Originalen till höger.

ADB55734-2CCD-4166-8A67-9020793F896E.jpeg

Mycket fin, hatten av! Gillar speciellt datumvisningen samt tim och minutvisarna. Ser ut att va en bra size på den? Bekväm?
Sitter som gjuten på handleden. Börjar torna upp sig iom komplikationerna men straxt under 12mm i höjd går inte att klaga på. Tänkt din mil-spec i något nättare utförande så får du en aning.

Senast ändrad:
En stor anledning till att jag sålde min MilSpec. Inte nog med att systemet är krångligt, bandhornen är extremt korta vilket gör att de flesta band och naton skavet mot boetten.

En stor anledning till att jag sålde min MilSpec. Inte nog med att systemet är krångligt, bandhornen är extremt korta vilket gör att de flesta band och naton skavet mot boetten.
Därför behöver man två! En med länk och en med band :D

Jag har aldrig plockat av länken på min så det har inte varit något problem än men misstänker att det kommer vara irriterande om jag vill byta band.

Måste erkänna att jag blivit sugen på en Bathyscaphe på sistone, har suttit och googlat en hel del men tycker de gått upp lite väl mycket i pris. Ska försöka gå förbi BP-butiken i London om någon månad för att klämma lite.

Måste erkänna att jag blivit sugen på en Bathyscaphe på sistone, har suttit och googlat en hel del men tycker de gått upp lite väl mycket i pris. Ska försöka gå förbi BP-butiken i London om någon månad för att klämma lite.
Den är riktigt fin! Har själv funtat lite på 38:an men är rädd att den blir lite liten även om jag är en sucker för mindre klockor...

Den är riktigt fin! Har själv funtat lite på 38:an men är rädd att den blir lite liten även om jag är en sucker för mindre klockor...
Jag har bara provat modellerna precis när de kom ut samt typ år 2017. Minns att jag tyckte boetterna var väldigt vassa och inte särskilt bekväma. Men man kan ju ändra sig och på nato lär ju inte bandhornen skava.

Jag tänker att en Bathy hade varit en grym Do it all OWG-klocka, speciellt i keramik. :hungry:
Men hur en så pass impopulär modell kan stiga så i pris som de gjort är för mig en gåta (och väldigt störande).

Jag har bara provat modellerna precis när de kom ut samt typ år 2017. Minns att jag tyckte boetterna var väldigt vassa och inte särskilt bekväma. Men man kan ju ändra sig och på nato lär ju inte bandhornen skava.

Jag tänker att en Bathy hade varit en grym Do it all OWG-klocka, speciellt i keramik. :hungry:
Men hur en så pass impopulär modell kan stiga så i pris som de gjort är för mig en gåta (och väldigt störande).
Jag är defentivt ett fan!
Klinisk design men lite udda. Coolhets och stekfaktorn på Bathyscaphe är på topp i min bok :cigar:
Här ett par bilder från www på 38 millimetarn...
B89A3692_copy.jpg
B89A3708_copy.jpg
Blancpain+Bathyscaphe+38mm+072319+(9+of+9).jpg

c6f50bfb2d12a520365792aba8d6ac62.jpg

Tillbaka
Topp