• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Åkte på en ordentlig rygg kollaps i somras.
Äntligen igång med träningen igen. Med både gym och skidsäsongen i antågande blir det mycket armtid på milspec fram över. Varit dåligt med det i det sista :(
EF1D3998-4383-4D7B-9F5F-625E89000464.jpeg

Bilagor

• upload_2019-11-22_8-22-40.gif
    upload_2019-11-22_8-22-40.gif
    42 bytes · Visningar: 1
Hur upplevs Bathyscaphe i titan? Nya varianten (som verkar discontinued? Finns ej på hemsidan) som inte är "ceramized" och har mer traditionell titanlook, men ändå den djupsvarta tavlan som ceramic versionen har. Hittar bara enstaka bilder online, verkar ha varit extremt impopulär. Jag diggar sånt, vore kul att höra någons tankar om den som faktiskt petat på en?

Sugen på en Bathyscaphe 43mm, men liten egan erfarenhet av både Blancpain och denna modell. Någon med erfarenhet som vill dela med sig av sin kunskap/åsikter?
Tack på förhand!

Är det någon som vet om det är några skillnader på 5015-1130-52a /5015-1130-52b? Vad jag förstår så är enda skillnaden att A kommer med vanligt törnlås och B kommer med deployment clasp. Kan någon bekräfta eller dementera detta?

Är det någon som vet om det är några skillnader på 5015-1130-52a /5015-1130-52b? Vad jag förstår så är enda skillnaden att A kommer med vanligt törnlås och B kommer med deployment clasp. Kan någon bekräfta eller dementera detta?
b = Deployment Clasp så det är korrekt. Ingen annan skillnad. Referenserna anges i tre delar: Modell-Boettmaterial-Armband.

Nä det är väl typ 5 personer på hela forumet som äger Blancpain :D
Det var synd. Och det som har synts till har varit tribute to mil-spec. Vilket iofs är en trevlig klocka kan jag tänka mig. Ja ske jämförbar med en sub?
Ni som har en och har en sin eller har provat en, kan ni kanske berätta om de är jämförbara på ett vardagligt plan, som bruksklocka? Bortsett from den högre finisheringen mm hos BP?

Jag vill ha en Kung-Putin!

Tillbaka
Topp