• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Caravelle33

Vacheron
FA1619CA-3255-4883-B44B-FB75B51F2A8B.png


Nån på forumet som stött på den här i verkligheten och kan dela med sig lite om hur den känns? Kanske till och med finns nån på forumet som kan langa lite wristshots? =)
upload_2019-4-3_13-15-38.jpeg

Den är underbart vacker. Lättburen på mina 19,5cm
 

CarlR

Omega
Hej allesammans!

Är i tankarna att köpa en Blancpain fifty fathoms den äldre modellen trilogy.
Är det någon på forumet som äger/ ägt en och kan dela med sig av sina erfarenheter hur den bärs och upplevs. Service vad ligger en sådan på? Den jag är intresserad av drar sig 8-10sek/ dag enligt handlaren.
8C3DE3EE-3381-4D66-A4F8-4C19E6D10D7C.jpeg

Hej
Blev det någonsin en Trilogy/ 2200-1230?
Har själv sneglat på den och gmt:n i några år och ska nog leta rätt på en nu.
Om du köpte, hur känns den? För/ nackdelar?
Har aldrig själv provat den men det känns inte så att något kan gå fel.

Mvh
Carl
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Hej
Blev det någonsin en Trilogy/ 2200-1230?
Har själv sneglat på den och gmt:n i några år och ska nog leta rätt på en nu.
Om du köpte, hur känns den? För/ nackdelar?
Har aldrig själv provat den men det känns inte så att något kan gå fel.

Mvh
Carl
Blev en Panerai istället. Hade velat testa modellen innan köp, tror dessvärre den är svårsåld om det inte skulle klaffa.
 

CarlR

Omega
Blev en Panerai istället. Hade velat testa modellen innan köp, tror dessvärre den är svårsåld om det inte skulle klaffa.
Förstår verkligen, lite där jag befinner mig. Men som sagt, jag kanske provar ändå, vi får se.
Köper jag så återkommer jag och uppdaterar om hur den är.
Inget fel med Panerai heller, har varit och sneglat även där.
Tack för svar iaf.
 

CarlR

Omega
Hej
Jag söker runt efter en FF 2200-1130 eller 2250-1130. Finns några till ”bra” pris på Chrono men inte riktigt vågat beställa grisen i säcken. Aldrig provat eller ens sett modellerna irl. Någon som har/ haft en som kan ge mig lite info om känslan på klockorna. Hur de bärs och känns kvalitativt. Undrar även om vridningen ser blingig ut.

Tack på förhand
Mvh
Carl
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hej
Jag söker runt efter en FF 2200-1130 eller 2250-1130. Finns några till ”bra” pris på Chrono men inte riktigt vågat beställa grisen i säcken. Aldrig provat eller ens sett modellerna irl. Någon som har/ haft en som kan ge mig lite info om känslan på klockorna. Hur de bärs och känns kvalitativt. Undrar även om vridningen ser blingig ut.

Tack på förhand
Mvh
Carl
Jag har en 2200-6530, så jag kan inte riktigt uttala mig om hur den med stållänk bärs men min sitter fint mot handleden. Jag har även FF 2200-1130-71 som har exakt samma boett/länk som 2200-1130 och skillnaden är tyngden då 2200-6530 har en länk med något slags gummi. ”Kvalitetsmässigt” upplever jag den som högre än en submariner men som allt annat är detta subjektivt. Subben ger en toolig känsla men en FF ger en annan känsla som jag inte vet hur jag ska beskriva, kanske ”högre grad av hantverk” typ.
Vridningen är speciell. Antingen gillar man den eller så hatar man den. Bottenplattan har en annan polering än siffrorna vilket gör den ”blingig”. Hoppas det var till någon hjälp iaf. Bjuder på morgonbild.
E00B2531-DEC6-407F-B97D-F67450D2F5C5.jpeg
 

CarlR

Omega
Jag har en 2200-6530, så jag kan inte riktigt uttala mig om hur den med stållänk bärs men min sitter fint mot handleden. Jag har även FF 2200-1130-71 som har exakt samma boett/länk som 2200-1130 och skillnaden är tyngden då 2200-6530 har en länk med något slags gummi. ”Kvalitetsmässigt” upplever jag den som högre än en submariner men som allt annat är detta subjektivt. Subben ger en toolig känsla men en FF ger en annan känsla som jag inte vet hur jag ska beskriva, kanske ”högre grad av hantverk” typ.
Vridningen är speciell. Antingen gillar man den eller så hatar man den. Bottenplattan har en annan polering än siffrorna vilket gör den ”blingig”. Hoppas det var till någon hjälp iaf. Bjuder på morgonbild.
E00B2531-DEC6-407F-B97D-F67450D2F5C5.jpeg

Det var precis något sånt här jag ville höra. Tack för bra info. Kvaliteten som du uttrycker är något jag har förställt mig. Denna typ av info gör det lättare att trycka på köpknappen när rätt objekt dyker upp.
Tack även för bilden, mäkta fina klockor.

Trevlig lördag /Carl
 

Geparden

Audemars
Även om hommageklockor börjar bli väl uttjatat vid det här laget så måste jag säga att båda ser riktigt fina ut faktiskt!
Undrar hur många fler specialare vi får av FF i 40mm innan de helt enkelt ”krymper” en 5015-1130 (fast med datum kl 3)?
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Även om hommageklockor börjar bli väl uttjatat vid det här laget så måste jag säga att båda ser riktigt fina ut faktiskt!
Undrar hur många fler specialare vi får av FF i 40mm innan de helt enkelt ”krymper” en 5015-1130 (fast med datum kl 3)?
Tror de närmar sig för varje år en olimiterad 40mm men det blir inte en hommage då.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Topp