• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

evki

Audemars
2-Faktor
20E3A53D-7745-4FAF-915E-E999A7D095F4.jpeg
6CFF1E86-1DE9-4246-A07A-24A59EE8C41D.jpeg
AD8EDC79-BC8F-42BC-9626-B2A774A2153A.jpeg
EC73143E-B511-4F40-B6CE-4120BEE81D8F.jpeg
74B482ED-A79F-4EBE-9FB6-492DC66F540D.jpeg

Länk + bonusfoton. :)
Dock fel lås.

Fanns det två halvlänkar som inte finns på bilden?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Nope, den där länken är till Lemanmodellerna egentligen. Köpte den och chansade på att den skulle passa min MilSpec vilket den inte gjorde.

Min kom också utan halvlänkar men de kunniga säger att det ska finnas två, en på varje sidan låset. Undrar om vissa klockor kom utan.
Letar efter en halvlänk då det kommer vara tajt på sommaren. En hel länkbit till ger en bilhandlarhäng som inte passar mitt yrke.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Min kom också utan halvlänkar men de kunniga säger att det ska finnas två, en på varje sidan låset. Undrar om vissa klockor kom utan.
Letar efter en halvlänk då det kommer vara tajt på sommaren. En hel länkbit till ger en bilhandlarhäng som inte passar mitt yrke.
Går att köpa separat. Bör inte vara så dyrt. Köpte halvlänk till min Concept 2000 för 700kr i Genève. Det var iof gummi/komposit material.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Ha en grym fredag och helg alla BP-stekare :heart:

Jag rockar mil-spec fjärde dagen i rad idag vilket inte hänt med en klocka på hemmaplan sedan 2013....
Fan va grym den är...!
Älskar det faktum att INGEN jag frågat av vänner, familj och kollegor har en blekaste aning om vad Blancpain är för märke :hilarious:

20191011_075900.jpg
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Ha en grym fredag och helg alla BP-stekare :heart:

Jag rockar mil-spec fjärde dagen i rad idag vilket inte hänt med en klocka på hemmaplan sedan 2013....
Fan va grym den är...!
Älskar det faktum att INGEN jag frågat av vänner, familj och kollegor har en blekaste aning om vad Blancpain är för märke :hilarious:

20191011_075900.jpg
Told you so ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min kom också utan halvlänkar men de kunniga säger att det ska finnas två, en på varje sidan låset. Undrar om vissa klockor kom utan.
Letar efter en halvlänk då det kommer vara tajt på sommaren. En hel länkbit till ger en bilhandlarhäng som inte passar mitt yrke.
BP verkar vara inkonsekventa på en hel del saker. Lås, länkbitar mm.
 
Ha en grym fredag och helg alla BP-stekare :heart:

Jag rockar mil-spec fjärde dagen i rad idag vilket inte hänt med en klocka på hemmaplan sedan 2013....
Fan va grym den är...!
Älskar det faktum att INGEN jag frågat av vänner, familj och kollegor har en blekaste aning om vad Blancpain är för märke :hilarious:

20191011_075900.jpg
Underbart vacker klocka som jag inte skulle säga nej till. Synd att dom är aningen dyra.
Tycker iallafall jag.
Är det nån som har eller har haft en aqualung som vill berätta lite? Den modellen jag tänker på är den som Putin har med panorama datum klockan 6.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Underbart vacker klocka som jag inte skulle säga nej till. Synd att dom är aningen dyra.
Tycker iallafall jag.
Är det nån som har eller har haft en aqualung som vill berätta lite? Den modellen jag tänker på är den som Putin har med panorama datum klockan 6.
Jag tycker den är rätt prisvärd med tanke på finishen, vilket märke och historia som ligger bakom samt det faktum att det högst finns 499 st andra playboys worldwide som har den :cigar:
 
Topp