• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Cristian

Rolex
2-Faktor
Det var synd. Och det som har synts till har varit tribute to mil-spec. Vilket iofs är en trevlig klocka kan jag tänka mig. Ja ske jämförbar med en sub?
Ni som har en och har en sin eller har provat en, kan ni kanske berätta om de är jämförbara på ett vardagligt plan, som bruksklocka? Bortsett from den högre finisheringen mm hos BP?

Jag vill ha en Kung-Putin!
Jag har en 40mm FF och använder väldigt ofta. Jag har även Sea dweller som jag tycker om men den upplevs mer ”toolig”. Alla gillar olika och jag föredrar min BP :D

3189C1A5-0D46-4B4E-A069-4432A4DD8F02.jpeg
 
Jag har en 40mm FF och använder väldigt ofta. Jag har även Sea dweller som jag tycker om men den upplevs mer ”toolig”. Alla gillar olika och jag föredrar min BP :D

3189C1A5-0D46-4B4E-A069-4432A4DD8F02.jpeg
Ja Rolex är nog lite tooligare. Så det beror kanske lite på hur man tänkt använda klockan. De FF på 40mm, då speciellt tribute to mil-spec är ruskigt fina. Men jag vet inte om jag skulle föredra en som en lyxbeater/vardagsbeater i rotation med nåt dressigare.
 

Ceramic

Cartier
Använder min milspec till absolut allt. Sprungit maraton, åkt skidtävlingar, vattensport, lek med kidsa. Sitter på 24/7. Kommer nog mer på användaren än uret. Finns ju folk som tar av sig suben när dem går i duschen ;)

Bär likt massproducerat mäklararmband från känt dussin märke..

9B112438-2BF7-4905-B7FF-7C85628A5D22.jpeg

DDC0A78C-C15C-4E3C-8509-365CE76BCE37.jpeg
89706E46-8A90-4032-B12E-656B9EC3234C.jpeg
 

Geparden

Audemars
Toppklass på den där :hungry: wg? storlek?
36mm och 6.9mm tjock. Simpelt stål men intressant ändå mycket pga sin insida. Enda klockan Blancpain chronometercertifierat. Urverket är ett handjagat basverk som sitter i ett gäng olika märken (SS Chronolink tex) där BP förfinat och dekorerat det till perfektion. Finns massor att läsa om den bla här om man vill förkovra sig och se bättre bilder än vad jag nånsin kommer kunna leverera.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
36mm och 6.9mm tjock. Simpelt stål men intressant ändå mycket pga sin insida. Enda klockan Blancpain chronometercertifierat. Urverket är ett handjagat basverk som sitter i ett gäng olika märken (SS Chronolink tex) där BP förfinat och dekorerat det till perfektion. Finns massor att läsa om den bla här om man vill förkovra sig och se bättre bilder än vad jag nånsin kommer kunna leverera.
Mycket elegant! 36mm är perfektion, trevligt och ovanligt med vit tavla på den typ av klocka också. Tack för länken, väldigt intressant :pompus:
 
Använder min milspec till absolut allt. Sprungit maraton, åkt skidtävlingar, vattensport, lek med kidsa. Sitter på 24/7. Kommer nog mer på användaren än uret. Finns ju folk som tar av sig suben när dem går i duschen ;)

Bär likt massproducerat mäklararmband från känt dussin märke..

9B112438-2BF7-4905-B7FF-7C85628A5D22.jpeg

DDC0A78C-C15C-4E3C-8509-365CE76BCE37.jpeg
89706E46-8A90-4032-B12E-656B9EC3234C.jpeg
Om du i framtiden skulle få för dig att göra dig av med den så är jag ev intresserad, får se hur Det ser ut med "avdelningen för sportklockor" hos Hela Dagen för tillfället då! Men klart intressant iallafall! Hehe jag tar av mig min sub när jag duschar, men det har iofs händ att jag duschat med en speedmaster så det har inte med rädsla för klockan att göra utan att jag vill kunna tvätta av mig ordentligt, samt att jag inte vill att skiten som spolas av kroppen ska fastna i div krypin och små hål eller mellan länkar osv på klockan.
Men jag håller med att det kan se lite lustigt ut när man ser en vuxen man ta av sig sin submariner på stranden och överlämnar den till hustrun eller flickvännen för att dyka i 2 minuter, komma upp och torka av vänsterarmen med en handduk och sedan spänna på sig klockan.
Trevlig fredag och helg på er fellow BP-stekare :heart:
20200207_131632.jpg

20200207_131536.jpg

Dom är så fina! Cristian, är din också 40mm?
 
Det stämmer. Min är en sk ”50 anniversary” som släpptes 2003 - 50 år efter Blancpains första dykare 1953. Endast 150 ex tillverkade.
Ja den var fin iaf! Grattis!
Händer inte, min Milspec har min sons namn i certet och kommer aldrig säljas. Finns en egen tråd om det här på forumet en plats. :)

edt; var ett annat forum
Ahh det var fint gjort!
Då blir han glad när han "tar studentwn", eller "fyller 20", eller när du tänkt lämna över dyrgripen.
Väldigt fin gest! Det kanske man skulle ha anammat..
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
@Geparden kan inte du bjussa på lite bilder på din nya Blancpain Léman Flyback 2185?? Verkar vara en riktigt trevlig pjäs i en mycket bärbar storlek (38mm?) :snaphappy:
 
Topp