• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Har inte tänkt på det tidigare men jag visste inte att de fanns med den ringen (ingen 5-10).
2F751907-9CCE-4104-8E81-DDEAA99AD179.jpeg

Ja, det är lite konstigt. Alla som jag kan se på tex C24 har 5-10 ringen. Den ring jag har stämmer i alla fall med bilden i manualen... Skall vi hoppas på en svintidig, liten premiumserie? ;)

20200407_094936.jpg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ja, det är lite konstigt. Alla som jag kan se på tex C24 har 5-10 ringen. Den ring jag har stämmer i alla fall med bilden i manualen... Skall vi hoppas på en svintidig, liten premiumserie? ;)

20200407_094936.jpg
Hmmm det och avsaknad av lume kanske är en indikation på tidig serie? Har sett flera nu utan 5-10 när jag kollar runt lite.
 

Geparden

Audemars
Har inte tänkt på det tidigare men jag visste inte att de fanns med den ringen (ingen 5-10).

2F751907-9CCE-4104-8E81-DDEAA99AD179.jpeg

Ja, det är lite konstigt. Alla som jag kan se på tex C24 har 5-10 ringen. Den ring jag har stämmer i alla fall med bilden i manualen... Skall vi hoppas på en svintidig, liten premiumserie? ;)

20200407_094936.jpg
Första gen, fram till 97/98, hade inte 5 och 10 på vridringen.
Det finns lume på indexen - behövde bara leta fram UV-lampan. Lyser dock inte många sekunder...
20200407_110040.jpg
Inte heldöd alltså. Då var det inte så märkligt som jag först tyckte.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Fantastisk duo! Du vet att FF Trilogy även gjordes i ädel metall? Skulle passa herrn som handsken :)

Jo, såg det. Och då jag gillar tyngd/närvaro och min dykare väger halvt hiskeliga 161g i stål, så började jag faktiskt fundera. Guldaren måste ju vara ett monster... Får väl COVID-skambuda lite på C24 och se vad som händer... :D
 
Topp