Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänkte tvärtom. Den gröna var ju riktigt najs men den där bruna var ingen jättehit i mina ögon.Nya tavlan på Bathyscape day date ser onekligen spännande ut
De gröna är också grymma och byggda på samma teknik. Gillar kontrasten i den bruna bättre, från nästan svart till ljust beige.Jag tänkte tvärtom. Den gröna var ju riktigt najs men den där bruna var ingen jättehit i mina ögon.
På grund av CITES restriktioner kom den på ett otroligt fult band i stället för originalbandet som jag inte tänker åka till New York och hämta med tanke på Covid-19 restriktioner.
Så istället beställde jag ett nytt från Camille Fournet i Paris. Resultatet blev bra tycker jag.
Texten på tavlan är rätt diskret och avslöjar bara för initierade vad dom gömmer sig på insidan av denna dressare.
Men det bästa syns ändå bäst från baksidan
Något som en överkomlig minutrepeater finns nog helt enkelt inte. Men denna från 2000 i lite omodern liten storlek kom jag i alla fall över till en bråkdel av nypriset.
Som sagt, en riktig drömklocka det där!Som nybliven Blancpain ägare slänger jag upp några bilder:
Det finns mera att läsa och se på:
Dags att presentera ett nyförvärv. Ropade in denna på Christie’s online-auktion tidig höst.
Ska försöka fixa...Som sagt, en riktig drömklocka det där!
Tror bestämt vi behöver en liten video på plingandet också
Riktigt bra! GrattisDenna pärlan anlände idag!
Vacker! Grattis!Denna pärlan anlände idag!
Har inte läst något om det. Var fick du höra/läsa det?Är det vissa specifika referenser av Fifty Fathoms som har haft problem med vridningen? Problemet där vridningen börjat rotera åt båda hållen.
Har inte läst något om det. Var fick du höra/läsa det?
Det är en klocka. Du fick det att låta som att det fanns referenser med ett omtalat problem Tråkigt för den ägaren. Hoppas han får det löst. Konstigt dock att det är tredje gången.Exempelvis här: https://www.watchprosite.com/blancpain/fifty-fathoms-bezel-problem/4.713083.4637983/
Nu ser jag däremot att referensen är angiven i inlägget. Men om det är någon barnsjukdom från fabrik går ju såklart inte att avgöra från några få inlägg.
Snyggt datumfönstret smälter in. Såg det inte först.En bild säger mer än 1000 ord...
Äntligen är vi förenade
Bp FF (5015e)
Fantastisk fin! Har du möjligen köpt den från Nymans? Är det den där limiterade utgåvan Combat?En bild säger mer än 1000 ord...
Äntligen är vi förenade
Bp FF (5015e)
Ja och Ja - 'Nageurs de combat' - föll för FF för många år sedan, men när jag nu såg den med målade index och helt slät och matt tavla gick det inte att säga nej...Fantastisk fin! Har du möjligen köpt den från Nymans? Är det den där limiterade utgåvan Combat?
Har själv funderat på att köpa just denna flera gånger!! Konfigurationen på denna är så så bra, enligt mig mycket vassare än den vanliga modellen! Kul och stort grattis till ett mycket bra köp, du hann före migJa och Ja - 'Nageurs de combat' - föll för FF för många år sedan, men när jag nu såg den med målade index och helt slät och matt tavla gick det inte att säga nej...
/P
Snyggt!En bild säger mer än 1000 ord...
Äntligen är vi förenade
Bp FF (5015e)
Tror väl det är minst tre 5015 i denna tråden, inklusive min, som drabbats av samma problem. Rätt hög procent, känns rimligt att se det som ett generellt problem med referensen.Det är en klocka. Du fick det att låta som att det fanns referenser med ett omtalat problem Tråkigt för den ägaren. Hoppas han får det löst. Konstigt dock att det är tredje gången.
Tråkigt. Det har jag missat helt. Reagerade mest på att det stod ”referenser” i plural. Så totalt 4 klockor då?Tror väl det är minst tre 5015 i denna tråden, inklusive min, som drabbats av samma problem. Rätt hög procent, känns rimligt att se det som ett generellt problem med referensen.
Cool, grattis! Hur upplever du storleken? Är det samma 45mm case som vanliga 5015?En bild säger mer än 1000 ord...
Äntligen är vi förenade
Bp FF (5015e)
Japp - den är inte liten, men då jag kör lite andra stora dinkor så är det inte någon chock för kroppen.Cool, grattis! Hur upplever du storleken? Är det samma 45mm case som vanliga 5015?