• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Spännande! Har inte bestämt mig för vad man ska tycka om storleken, känns som det kan bli en rätt köttig pjäs med de raka boettsidorna?

Är det någon som har tänkt slå till?
Hade tänkt försöka! Men vill egentligen ha en Hodinkee Milspec….men är osugen på priset bara. Kanske att om man har tur att knipa en så kan man sälja och sen köpa det man vill ha?? 40 mm känns mer nice….

Eller så avvaktar jag en djupare lågkonja och väntar in priset! List betalar jag gärna…..men inte 50% mer 🥹
 

DukeNukem

Omega
Yes, originalband. Gillar i detta fallet det svarta bandet mot den vita tavlan. Brunt är såklart alltid👌 särskilt med guld.
Svart funkar juh alltid förstås :) Den på 40 mm har så bra proportioner också. Den på 38 mm är inte lika vass, stör mig lite på att loggan är ovan datumet och inte under som på din. Men vill ändå gå åt det mindre hållet. Vi får se vart det landar.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Är det någon annan som tycker att de kunnat balansera texten på tavlan bättre? Ser ju oerhört trångt ut på övre halvan nu med WR inklämt så nära centrum, finns ju liksom gott om plats ovanför eller under Anniversary texten tycker jag.

bp70.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Spännande! Har inte bestämt mig för vad man ska tycka om storleken, känns som det kan bli en rätt köttig pjäs med de raka boettsidorna?

Är det någon som har tänkt slå till?
Man är minst sagt sugen. Hade själv helst sett 40mm men 42mm är helt klart bättre än 45mm. Någon som vet priset? Har inte hittat något när jag googlat.
En intressant detalj var att jag tyckte mig läsa att bandet var 21,5mm. Förmodar dock att bandhornen är något bredare?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon annan som tycker att de kunnat balansera texten på tavlan bättre? Ser ju oerhört trångt ut på övre halvan nu med WR inklämt så nära centrum, finns ju liksom gott om plats ovanför eller under Anniversary texten tycker jag.

bp70.jpg

Man blir provocerad av deras påhitt. Vad är det för beteende med att daltas med limiterade utgåvor med bra/mycket bra proportioner jämfört med klockorna i deras nuvarande kollektion. Borde finnas lite kompaktare FF tillgängligt där.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag tvivlar på att de släpptes till allmänheten. Jag tror att de gick till diverse samlare i förväg. Det säljer inte slut så fort att man inte ens ser dem på hemsidan.
man undrar varför de ens bemödade sig med att fixa en release sida då? Det är ju välkänt att VIP kunder och samlare får första tjing, men nu känns det som att de skapade sidan bara för att ge pöbeln lite förhoppningar att de också får köpa... tvivlar att det var någon överhuvudtaget som lyckades paxa en klocka från hemsidan.
 
man undrar varför de ens bemödade sig med att fixa en release sida då? Det är ju välkänt att VIP kunder och samlare får första tjing, men nu känns det som att de skapade sidan bara för att ge pöbeln lite förhoppningar att de också får köpa... tvivlar att det var någon överhuvudtaget som lyckades paxa en klocka från hemsidan.
Varumärkesbyggande :)
Vi är ju trots allt en rad entusiaster som sitter och hoppas… och snackar om varumärket och modellen.
 
Hej
Kul tanke - går säkert att sourca från någon.
Lyssna på detta inlägg om Franken-watches på hög nivå.
Det handlar inte Blancpain men om just Franken ”https://open.spotify.com/episode/70KLtjUlPRpTY2q8rnaCDZ?si=9S7ywJTjReGUxtr-zj5_tQ”
 

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Det ska gå fint bara man hittar ett. Har för mig att en norrman bytte vridring från en mil-spex för några år sedan. Ringen var ”utbytta delar” som BP returnerade till kund i samband med service. Du får jaga FF40-ägare mao
👍🏻 Utan att hänga ut någon skribent i tråden så har jag skrivit till den KS-medlem som dokumenterat fått en vridring skickad till sig enligt ovan 😇
 
Topp