• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Sorubim

Audemars
md_703_claymo05.jpg

(crosspost från dagens- tråden)
 

Flipper2

Rolex
Precis hemkommen från ett soldränkt fika i Fiskebäck:
Oigenkänlig AQ-S810W med GUL-armband och utan bezel med matchande ökända Biltema-muggen ;)

BEFCCA97-88C3-4B33-BB56-523D300311AC.jpeg
 

StoneCold

Omega
Tjena är det någon som sitter på mer info om denna klocka? Verkar lite udda och hittar ingen vettig info om den på google.
Casio MQN-10 (705)
 

Bilagor

  • Casio MQN-10 (705).jpg
    Casio MQN-10 (705).jpg
    232.2 KB · Visningar: 3

roloj

Cartier
2-Faktor
61uFBpD0vXL._UY445_.jpg

Waveceptor... någon som har erfarenhet av denna serie? Finns i titan, hur är det i kvalité?
Har haft en. Nöjd, men inte tillräckligt för att behålla den. Boetten känns billig. Helt talanglös lume, endast på visarna och inte på index har jag för mig. Dioden hjälper inte heller. Men ganska stilren och trevliga funktioner.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har haft en. Nöjd, men inte tillräckligt för att behålla den. Boetten känns billig. Helt talanglös lume, endast på visarna och inte på index har jag för mig. Dioden hjälper inte heller. Men ganska stilren och trevliga funktioner.
Tack för din input. Man får vad man betalar för antar jag. Jag skulle gärna ha en med samma look och funktioner och har egentligen inget emot att betala mer om finishen är hög. Tyvärr är det inte många tillverkare som har ana/digi klockor som är mer vardagsklockor av hög kvalité. Breitling Aerospace, Sjöö Sandström Skydiver är för sportiga/tooliga. G-Steel lika så... Certina DS Multi 8 är väl i rätt riktning, men där känns det som man får betala för mycket istället...
 

Gimbal

Omega
61uFBpD0vXL._UY445_.jpg

Waveceptor... någon som har erfarenhet av denna serie? Finns i titan, hur är det i kvalité?
Jag har en sådan i Titan och safirglas.
Tycker inte boetten känns billig, finfin finish. Min tanke när jag köpte den var att sätta den på läderband vilket jag också gjorde så har ingen erfarenhet av titanarmbandet.
Den är väldigt lätt, väger nästan ingenting, men det är väl en del av poängen med Titan.
Klockren mottagning, synkar varje natt. (Kul finess att man kan se datum och tid för senaste synkning). Lume finns på både visare och index, men är svag. Å andra sidan finns lysdiod som visserligen lyser lite knepigt från sidan men funkar för att läsa av klockan.

Enda minus (som är en smaksak) är att indexen sitter liksom i ovankant, mot glaset, så visarna sitter lägre än indexen. Samt mycket reflexer i det platta glaset.
Använder den mest som tidsrefens att ställa andra klockor efter, men den får även en del tid på armen då och då.
 
Topp