• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Soffhäng med F91W idag
BAA9F0E4-C4A1-42EF-85CE-FFCF7BB026BE.png

Finns det något märke som ger mer för pengarna än Casio?! Min budget Edifice slår betydligt dyrare ur på fingrarna på många sätt! :)
Enda egentliga jag har att klaga på är att armbandet rasslar mer än andra jag har men det går ju att byta ut om man inte står ut.
casio.jpg

Nu med Basel 2019 runt hörnet, förväntningarna på Citizens cal 0.100 och Seiko/Grand Seikos kommande släpp och strategi för framtiden, hur ser det ut för vårt kära Casio? Förra året gällde ju hypen "stålisen" GMW-B5000 i stål eller guld... Någon som hört något? Mina egna reflektioner är att Seiko (och GS) är fullt upptagna med att lista ut vad Amerikaner vill ha, Citizen kommer fasa ut sina rena kvarts ur mot eco-drive tekniken i större skala samt antagligen släppa något i "smartwatch" kategorin. Casio är ju fortfarande en av de största när det gäller både kvarts, radiosynk och solar, och har dessutom redan en hel del smarta klockor, men finns det något nytt som läckt? Personligen skulle jag gärna se en GMW-B Ti-5000 och att Oceanus linjen kommer med något stilrent i lite mer "premium" utförande (och givetvis att dom blir tillgängliga i Europa).

Sprang på de här i skyltfönstret hos ur och penn. Lite nördigt coola. Gillar den blå. 100m WR också (vilket med Casio blir typ 1000m) Någon som vet ref på den? Sökt på Casio retrodiction men hittar inget och finns inte på ur och Penns hemsida.

IMG_20190311_193502.jpg

Jaha är en kopia ser jag nu. Alltså ingen Casio :(

Senast ändrad:
Sprang på de här i skyltfönstret hos ur och penn. Lite nördigt coola. Gillar den blå. 100m WR också (vilket med Casio blir typ 1000m) Någon som vet ref på den? Sökt på Casio retrodiction men hittar inget och finns inte på ur och Penns hemsida.

IMG_20190311_193502.jpg

Jaha är en kopia ser jag nu. Alltså ingen Casio :(
Dåligt av U&P, som väl är AD för Casios budgetklockor?

Dåligt av U&P, som väl är AD för Casios budgetklockor?
Ja det är de. Så det var dåligt.

När jag ändå skriver här: tips på billigt armband till AE1200? Har silvervarianten och gillar inte länken. Men är ju 18mm som gäller och blir inte snyggt med ett "vanligt" band. Vill ju att det ska vara typ 22mm mot boetten.

Ja det är de. Så det var dåligt.

När jag ändå skriver här: tips på billigt armband till AE1200? Har silvervarianten och gillar inte länken. Men är ju 18mm som gäller och blir inte snyggt med ett "vanligt" band. Vill ju att det ska vara typ 22mm mot boetten.

Jag hittade dom på deras hemsida, troligtvis missade du det extra "d" i mitten, vilket jag kan förstå för det känns bara felstavat med det där.

Appropå band kan jag rekomendera det här: https://www.clasohlson.com/se/Klockarmband-Casio/36-4630
Kör det på min träningsklocka (AE-1000), kan inte säga hur brett det är mot boetten men tycker det ansluter bra, kan fixa bild ikväll

Jag hittade dom på deras hemsida, troligtvis missade du det extra "d" i mitten, vilket jag kan förstå för det känns bara felstavat med det där.

Appropå band kan jag rekomendera det här: https://www.clasohlson.com/se/Klockarmband-Casio/36-4630
Kör det på min träningsklocka (AE-1000), kan inte säga hur brett det är mot boetten men tycker det ansluter bra, kan fixa bild ikväll
Tack det ser ut som ett band som skulle passa. Var så jag menade att den är bredare där uppe än vad den är där man sätter i bandstiften precis som originalbandet på den svarta :) Men bild skulle uppskattas också.

Fick en släng av retro och köpte mig en A168, tyvärr verkar den ha en glitch, när man trycker in knappen "light" byter den mellan 24h och 12h-visning, ibland direkt, ibland efter några sekunder. Någon annan som varit med om detta, kan väl inte vara normalt?

Bilagor

• a168.jpg
    a168.jpg
    43.3 KB · Visningar: 1
En fantastisk outdoor Casio protrek model med maxi display, du kan ju spåra serie nummret på baksidan av klockan för exakt ta reda på vilken modell av protrek serien du har. Håller med dig att detta är en mycket prisvärd och när på snudd en oförstörd klocka. Min äldsta titan protrek modell är numera 15+ år och har varit med om det mesta utan några helst problem eller driftstörningar en evighet maskin

Tillbaka
Topp