Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanon, tack för tips. Ska testas.Jag köpte en sån här quartztestare från Aliexpress. Lyckats få igång några "döda" quartzare genom att motionera visarna, den är även bra för att testa om spolen fungerar.
Kan flippa den här om någon är sugen. 400 med skicka lätt. Provad en gång (har en till).
Vilket sammanträffande, satt precis och kikade på den där modellen.Flång ny worldtime på armen!
Är det någon som sitter på ett resinband till den här? Länken är riktigt elak mot armhåren.
Tack för tipset!Vilket sammanträffande, satt precis och kikade på den där modellen.
Är det 18 eller 20mm? Finns Casiostraps på Classe som borde passa. Det är nåt av dom som har väldigt trångt med plats för ett bandstift, men det brukar funka med lite övertalning. Man får ev doppa den änden av bandet i hett vatten och försiktigt vidga lite med nåt lämpligt; mikroskruvmejsel, bakänden på virknål eller dyl. först.
Ingen reaktion med plasten? Ser ut som att ytan är lite ruggad. Kanske bara är damm?No more batteritid
Jo, du har rätt.Ingen reaktion med plasten? Ser ut som att ytan är lite ruggad. Kanske bara är damm?
Eller annars känd som terroristklockan, har en med.Klockornas motsvarighet till mjukisbyxor
Yes, precis som mjukisbyxor är bekväma, hippa i vissa kretsar och kan ha lite farliga vibbar (gängkriminella) så är F91W bekväm, hipp och associerad med farliga grejer (att flyga in i skyskrapor)Eller annars känd som terroristklockan, har en med.
Personligen hade jag rådfrågat och lämnat in till en uris..Hej,
Har fått problem med min AMW-320. Den analoga delen har slutat funka.
Den digitala delen funkar felfritt.
Bytte batteri för någon vecka sedan, och klockan har funkat felfritt tills idag, när
visarna plötsligt lade av.
Vad kan detta bero på? Något självfix eller besök hos farbror urmakaren?
En del Ana-Digi Casios har dubbla batterier för den analoga resp. digitala delen. Vet inte om denna modell också har det så.Hej,
Har fått problem med min AMW-320. Den analoga delen har slutat funka.
Den digitala delen funkar felfritt.
Bytte batteri för någon vecka sedan, och klockan har funkat felfritt tills idag, när
visarna plötsligt lade av.
Vad kan detta bero på? Något självfix eller besök hos farbror urmakaren?