• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Agnby⌚

Rolex
20210401_212023.jpg

20210401_212008.jpg
 

Sorubim

Audemars

"Stål"versionerna såg ju lite intressanta ut, men enligt vad jag läst så handlar det än en gång om kromad plast, inte stål. 😒
 

Sorubim

Audemars
Flång ny worldtime på armen!
1B18254E-3033-4D81-915B-FC71CADB8DFD.jpeg


Är det någon som sitter på ett resinband till den här? Länken är riktigt elak mot armhåren.
Vilket sammanträffande, satt precis och kikade på den där modellen.
Är det 18 eller 20mm? Finns Casiostraps på Classe som borde passa. Det är nåt av dom som har väldigt trångt med plats för ett bandstift, men det brukar funka med lite övertalning. Man får ev doppa den änden av bandet i hett vatten och försiktigt vidga lite med nåt lämpligt; mikroskruvmejsel, bakänden på virknål eller dyl. först.
 
Senast ändrad:

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Vilket sammanträffande, satt precis och kikade på den där modellen.
Är det 18 eller 20mm? Finns Casiostraps på Classe som borde passa. Det är nåt av dom som har väldigt trångt med plats för ett bandstift, men det brukar funka med lite övertalning. Man får ev doppa den änden av bandet i hett vatten och försiktigt vidga lite med nåt lämpligt; mikroskruvmejsel, bakänden på virknål eller dyl. först.
Tack för tipset!
 

embassyone

Omega
2-Faktor
Hej,

Har fått problem med min AMW-320. Den analoga delen har slutat funka.
Den digitala delen funkar felfritt.
Bytte batteri för någon vecka sedan, och klockan har funkat felfritt tills idag, när
visarna plötsligt lade av.

Vad kan detta bero på? Något självfix eller besök hos farbror urmakaren?

Image1.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Hej,

Har fått problem med min AMW-320. Den analoga delen har slutat funka.
Den digitala delen funkar felfritt.
Bytte batteri för någon vecka sedan, och klockan har funkat felfritt tills idag, när
visarna plötsligt lade av.

Vad kan detta bero på? Något självfix eller besök hos farbror urmakaren?

Image1.jpg
Personligen hade jag rådfrågat och lämnat in till en uris..
Kan iofs vara för att jag råkade döda en av mina Edificer när något liknande hände... :oops:
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Hej,

Har fått problem med min AMW-320. Den analoga delen har slutat funka.
Den digitala delen funkar felfritt.
Bytte batteri för någon vecka sedan, och klockan har funkat felfritt tills idag, när
visarna plötsligt lade av.

Vad kan detta bero på? Något självfix eller besök hos farbror urmakaren?

Image1.jpg
En del Ana-Digi Casios har dubbla batterier för den analoga resp. digitala delen. Vet inte om denna modell också har det så.
Hade själv en Casio med dubbla batterier, men dessvärre slutade den analoga delen fungera och det skulle krävas ett byte av hela urverket vilket det inte var värt.
 
Topp