Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är lite sugen på en retro-Casio. De som man kan hitta för 4-500 hos den lokala urisen - hur är de? Kopior på gamla eller nya i vintagestil? Hur är kvaliteten?
Enda undantaget jag känner till är A1000 som har boett i stålRetro-casio som säljs i butik är av plast som är målad med silverfärg. Så inte så kul för 500 kronor.
PRT-B50? Var nära på att inhandla den förra hösten när jag inhandlade min första ProTrek, men föll på en annan till slut. Ser fin ut iaf!Vissa dagar får man in hyfsat många steg, även på ett kontorsjobb!
Så börjar min ae-1000w också se ut då den används på jobbet!
Värdelös yta på glaset. Om man inte gillar repor dvs.
Inget man får klaga högt över när klockan kostar 300-400kr
Vedhuggarklockan. Haft denna i hundra år typ. Synkar varje natt, batteriet har aldrig varit lägre än H. Casio vet vad de gör.
Gillar den skarpt! Vad är de för ref på den?
Klart att det är värt att testa om den hoppar igång av ett batteribyte. Av nostalgiska skäl om inte annat.När jag nu storstädar i mina gömmor så hittade jag åter min gamla Casio "äventyrsklockan"(som den annonserades som). Jag köpte den i början av 90-talet men har inte använt den sen armbandet sprack för 20+år sedan. Knapparna känns dock odistinkta så jag undrar om den kommer att funka som den ska. Frågan är om det är värt ett batteribyte och nytt armband?
Klart att det är värt att testa om den hoppar igång av ett batteribyte. Av nostalgiska skäl om inte annat.
Alltså du väljer "hemstad", i Sverige blir det Stockholm och sen synkar klockan mot en radiosignal (oftast på natten) så att klockan går exakt rätt. Du måste dock välja tidszon för klockan har ingen GPS så den ver inte var den är.I väntan på att få veta om min gamla Casio går att uppväcka till liv igen så kollar jag runt lite om nya modeller. Men vad i hela friden sysslar denna försäljare(Klockgiganten) med? De verkar vara lite förvirrade, och inte blir jag klokare av det hela...
Vilken klocka är det egentligen på bilden?
Och först står det att tiden justeras automatiskt oavsett var i världen jag är, och direkt efter att jag får rätt tid genom att justera efter närmaste storstad...???
Dubbla budskap här minsann.
Alltså du väljer "hemstad", i Sverige blir det Stockholm och sen synkar klockan mot en radiosignal (oftast på natten) så att klockan går exakt rätt. Du måste dock välja tidszon för klockan har ingen GPS så den ver inte var den är.