• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Sorubim

Audemars
Jag har en likadan och blev lite nyfiken: Hur väl håller den tiden? Är det någon som vet vad den här modellen vad specificerad för för avvikelse när den kom?
Sorry för sent svar (har varit borta från KS i några veckor). Min håller tiden väldigt bra (samma som mina gamla Marlins) har inga exakta siffror på det, men ofta när jag plockar upp en av de här gamla digitalarna som legat i lådan länge så förvånas jag av hur lite de avvikit i tid.
 

Sorubim

Audemars
Det verkar komma en till digitalare med stålboett. Villhöver! Men jag tror att jag skippar pacman-varianten.


CASIO-A100WE.jpg PAC-MAN-CASIO-A100-680x680.jpg
Intressant. Tyvärr inte stålboett dock. :(
 
Sorry för sent svar (har varit borta från KS i några veckor). Min håller tiden väldigt bra (samma som mina gamla Marlins) har inga exakta siffror på det, men ofta när jag plockar upp en av de här gamla digitalarna som legat i lådan länge så förvånas jag av hur lite de avvikit i tid.
Ingen fara. Jag har kollat min nu, och den ligger på +28 sekunder på 35 dygn. Då har jag använt den c:a två dagar per vecka, och resten av tiden har den fått ligga i lådan.
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
snyggt! va roligt att den hamnade hos någon på forumet! va tycker du än så länge? jävligt fin modell imo.

Några intryck:
  • Titan är löjligt lätt. Klockan blir jäkligt bekväm men ibland kan man sakna tyngden.
  • AR behandlingen är riktigt läcker. I många vinklar ser man inte ens glaset.
  • Radiosynk funkar inte strax söder om Gävle - men den verkar synka med mobilen automatiskt?
  • Grym finish.
  • Stör mig lite på att den inte träffar alla index perfekt. Jag hade nästan förväntat mig det på en Oceanus men det kanske man inte kan? Trots allt är den inte superdyr.

Allt som allt är jag väldigt nöjd. I min samling där 90% är automatare har jag saknat en klocka som jag bara kan ta upp ur lådan och vara trygg med att den alltid går rätt och den luckan fyller den utmärkt. En bonus är dessutom att jag alltid har en referens i klocklådan att ställa dom andra klockorna mot.
 

dzlDave

Panerai
Några intryck:
  • Titan är löjligt lätt. Klockan blir jäkligt bekväm men ibland kan man sakna tyngden.
  • AR behandlingen är riktigt läcker. I många vinklar ser man inte ens glaset.
  • Radiosynk funkar inte strax söder om Gävle - men den verkar synka med mobilen automatiskt?
  • Grym finish.
  • Stör mig lite på att den inte träffar alla index perfekt. Jag hade nästan förväntat mig det på en Oceanus men det kanske man inte kan? Trots allt är den inte superdyr.

Allt som allt är jag väldigt nöjd. I min samling där 90% är automatare har jag saknat en klocka som jag bara kan ta upp ur lådan och vara trygg med att den alltid går rätt och den luckan fyller den utmärkt. En bonus är dessutom att jag alltid har en referens i klocklådan att ställa dom andra klockorna mot.
Håller med dig.
Jag föredrar fortfarande Titan, ibland saknar jag tyngden men känns ändå mer premium med Titan tycker jag. När jag väl tar på mig en stålis så saknar jag Titan mer :).
AR behandlingen är riktigt cool, samma på mina 2 Oceanus jag har kvar, man ser knappt glaset. Min S4000 försvinner det verkligen helt på ibland, ser ut som man tittar rakt ned i boet.
Radio Synk funkar inte bra för mig i Sthlm heller, får in signal någon gång ibland bara. Körde också via mobilen, tror den synkar en gång om dygnet mot mobilen automatiskt då.
Det finns ju nått "Adjust Home Positions" i appen man kan justera visarna. Har dock inte provat det så vet inte om det hjälper just detta eller om det är något annat. Min T4000 och S4000 upplever jag träffar index bra, men jag kommer från att använt Tissot Quartz klockor mycket innan och dem träffade Index väldigt dåligt istället så jag kanske har hög tollerans ;).
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Pröva att lägga den på olika ställen i några nätter. Det handlar ibland bara om att man måste hitta ett bra läge. En av min G-Shocks kan vara lite kinkig, men på nattduksbordet (nära nordvästfönster) så synkar den, med väldigt få undantag, varje natt.
Riktigt cool klocka btw.
Ska testa det! ”Problemet” hittills är att den som sagt synkat via mobilen så den har synkat ändå varje natt.
 

dzlDave

Panerai
Har ett problem med min Oceanus S100 (5235). Varje gång den syncar med Multi-Band/Atomic Time så ställer in sig 2 dagar bak. Tvex idag den 24'a, om jag synkar så korrigerar den till 22'a. Hemstad är på Paris och År/Månad är rätt. Har av-aktiverat synk tillsvidare men är intresserad vad det kan vara som gör att den synkar fel dag.
Nån som har nån aning?
 
Topp