• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Från att ha gått från ryskt vintage har jag kikat på mer moderna asiatiska klockor på senaste. Klickade hem den här Edificen från Amazon för 982:- inkl frakt. Gillade bland annat det diskreta datumfönstret.
Screenshot_20210826_223553.jpg
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
FA14D7AF-8369-442B-A47B-1D01E38E908F.jpeg
C9855E69-40A5-46EA-B091-9428350E0C75.jpeg

Hittade denna casio mwa 500 illuminator i min låda! Funkar ej men misstänker att de bara är ett batteribyte som ska till!
Den kommer aldrig att avvändas av mig men kanske någon som är intresserade!
Dra ett PM i så fall
 

dzlDave

Panerai
Har ett problem med min Oceanus S100 (5235). Varje gång den syncar med Multi-Band/Atomic Time så ställer in sig 2 dagar bak. Tvex idag den 24'a, om jag synkar så korrigerar den till 22'a. Hemstad är på Paris och År/Månad är rätt. Har av-aktiverat synk tillsvidare men är intresserad vad det kan vara som gör att den synkar fel dag.
Nån som har nån aning?
Nu hittade jag lösningen på detta iaf. Det var "Home Position - Date Indicator" som inte var kalibrerad.
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
I all sin enkelhet tycker jag att detta är en fantastiskt bra klocka. Håller tiden bra, väger som ett frimärke, sitter bra även på en smalare handled, 20 atm wr, 10 års batteritid, backlight, larm, nedräkning, stoppur. Allt för mindre än 300 kr 👍.

20210917_115616.jpg
20210917_115610.jpg
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Klart! Under pågående möten är jag tacksam för all distraktion jag kan få.
Modellen heter Casio Classic DW-291H-9AVEF. Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag köpte den, men även om den verkar ökat i pris finns den på watchia.com för 294 :- + frakt. Finns lite olika utförande, varav jag tycker att den med röd ram är fräckast, men lite dyrare. Bra klocka till en juste peng, oavsett. Som referens kan jag tillägga att min handled är 56 mm bred, +/- ngn mm.

dw-291h-1bvef.jpg
dw-291h-9avef.jpg
 
Topp