• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Klockglädje på hög(och billig!) nivå med A168

C2A0C52F-4775-4675-A743-DDC23EABE23B.jpeg
Va tvungen att köpa en när jag såg denna bild, å nu kom den. Så förbannat cool.
 

Bilagor

  • IMG_20211026_193233.jpg
    IMG_20211026_193233.jpg
    316.6 KB · Visningar: 25

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Någon som ägt eller klämt på någon av dessa? 🤓
DBEF058C-75F7-4DF0-BC3A-66AAA4BFF266.jpeg
5FFA1D33-459A-47C4-81BD-0EE25F30E50E.jpeg
Min son (17 bast) har den undre, EFR-S107, han valde själv ut den när han önskade sig en klocka förra året. Tror att han är den ende i sin gymnasieklass med en vanlig klocka på armen, man är riktigt stolt över det lilla livet...
Riktigt snygg tycker jag också, och den har varit bra. Känns gedigen, går som en kvarts ska och funkar i alla sammanhang. Litet irritationsmoment är väl att det inte finns snabbställning av datumet, ett jäkla skruvande efter varje 30-dagarsmånad (för att inte tala om 1 mars). Men kan man leva med det tror jag det är ett kanonval för en blygsam peng.
 

agos

Breitling
Lite off topic kanske, men hur ser det ut i dag med digitala klockor? Finns andra intressant märken än Casio? Tänker då inte på smart watch segmentet, utan de klockor där fokus är att främst visa tiden
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Lite off topic kanske, men hur ser det ut i dag med digitala klockor? Finns andra intressant märken än Casio? Tänker då inte på smart watch segmentet, utan de klockor där fokus är att främst visa tiden
Casio regerar segmentet rena digitalklockor tämligen ohotat så vitt jag vet, men i segmentet ana-digi finns det gott om intressanta klockor i alla prisklasser, t ex Tissot T-touch, Sjöö Sandström Skydiver och Breitling Aerospace - omtyckta modeller som får bra omdömen.
 

agos

Breitling
Casio regerar segmentet rena digitalklockor tämligen ohotat så vitt jag vet, men i segmentet ana-digi finns det gott om intressanta klockor i alla prisklasser, t ex Tissot T-touch, Sjöö Sandström Skydiver och Breitling Aerospace - omtyckta modeller som får bra omdömen.
Ajjemen, de där hybriderna ser ju intressanta ut! Men söker främst rent digitala klockor. Bör väl ända finnas en del intressant utanför Casio tänker jag? Kanske finns någon tråd här på forumet om detta redan...
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Ajjemen, de där hybriderna ser ju intressanta ut! Men söker främst rent digitala klockor. Bör väl ända finnas en del intressant utanför Casio tänker jag? Kanske finns någon tråd här på forumet om detta redan...
Seiko gjorde en heldigital tonfisk för något år sen och Timex har några modeller.

I övrigt blir det väl till att jaga mer udda märken, t.ex. ryska Elektronika som finns i nytillverkade varianter.
 

Thompa700

Omega
Börjar ju nästan bli lite tjatigt detta, nu sållar jag mig (känns som att jag är typ sist? :) till gruppen av Casio Oceanus OCW-S100-ägare.
Här tillsammans med stilenlig LIDL-bakgrund. Har tittat på just denna modell i snart två år, och äntligen hade jag den goda smaken i att slå till.
Ångrar mig verkligen inte. Det som imponerar mest är komforten. Blir intressant att få se hur den åldras efter några år och om repor och annat Titan-jobbigt slitage gör sig påmint trots hårdhets-behandling. Mina klockor får snabbt bekänna färg, de ligger inte ofta i en låda, då jag maxar antalet jag äger till fem klockor samtidigt. Aldrig fler.

Förresten, finns det intresse för en tråd om enbart Oceanus?

Casio1.jpg

 
Senast ändrad:

dzlDave

Panerai
Börjar ju nästan bli lite tjatigt detta, nu sållar jag mig (känns som att jag är typ sist? :) till gruppen av Casio Oceanus OCW-S100-ägare.
Här tillsammans med stilenlig LIDL-bakgrund. Har tittat på just denna modell i snart två år, och äntligen hade jag den goda smaken i att slå till.
Ångrar mig verkligen inte. Det som imponerar mest är komforten. Blir intressant att få se hur den åldras efter några år och om repor och annat Titan-jobbigt slitage gör sig påmint trots hårdhets-behandling. Mina klockor får snabbt bekänna färg, de ligger inte ofta i en låda, då jag maxar antalet jag äger till fem klockor samtidigt. Aldrig mer.

Förresten, finns det intresse för en tråd om enbart Oceanus?

Casio1.jpg

Kul, jag va också väldigt positivt överraskad av Oceanus S100. Håller med dig om att den är grymt bekväm också.
Än så länge har denna tålt repor bättre än mina tidigare Tissot Titanium iaf.
 

bob_sthlm

Cartier
Behover tips på vart man kan beställa armband till en gammal casio cmd-40.

Det är 22mm mellan luggarna och det står 213 H3 på armbandet.


Ska söka runt lite på nätet oxå men om någon redan vet......
IMG_20211201_142106.jpg

Tack för hjälpen.
 
Topp