• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Patric J

Rolex
2-Faktor
När jag för några dagar sedan sysslade med en av mina favoritsysslor, att spana runt på klockor på nätet, så fastnade jag för en Casio. Modellen heter W-S210H-1AVEG. Den ser ut som en G-shock men är det inte. Förutom de vanliga digitalklocksfunktionerna kan den visa ebb och flod samt månfaserna. Vet inte om jag nånsin kommer att få användning av dessa. Och den har tyvärr akrylglas. Men den har Tough solar! På en klocka under 600 kronor. Vilket var det som fångade mitt intresse. Den har en snygg design också, enligt mitt tycke.
Hämtade ut den idag. Sitter bekvämt på handleden och är superlätt, bara ca 40 gram. Är helt nöjd hittills. Visst känns det att den är plastig och inte är av samma klass som de G-shocks jag har. Och det är väl därför den är så lätt. Men knapparna är större och lättare att hantera än G-shock squares knappar.

20211202_174838.jpg
 

dzlDave

Panerai
Module.JPG


Gjorde en enkel modifikation och bytte plats på länkarna, den ljusa klockan med positiv display och mesh blev en favorit.
Den negativa displayen gillar jag inte alls, här i skenet av en spotlight så syns den ok, men inte annars...
Tror du man lätt kan yta och få den postitiva displayen i det mörka boet? Jag har också hört att den negativa displayen är rätt kass men jag är inget jätte fan av de vita "mother of pearls" effekten.
 

ky3mikael

Cartier
När jag för några dagar sedan sysslade med en av mina favoritsysslor, att spana runt på klockor på nätet, så fastnade jag för en Casio. Modellen heter W-S210H-1AVEG. Den ser ut som en G-shock men är det inte. Förutom de vanliga digitalklocksfunktionerna kan den visa ebb och flod samt månfaserna. Vet inte om jag nånsin kommer att få användning av dessa. Och den har tyvärr akrylglas. Men den har Tough solar! På en klocka under 600 kronor. Vilket var det som fångade mitt intresse. Den har en snygg design också, enligt mitt tycke.
Hämtade ut den idag. Sitter bekvämt på handleden och är superlätt, bara ca 40 gram. Är helt nöjd hittills. Visst känns det att den är plastig och inte är av samma klass som de G-shocks jag har. Och det är väl därför den är så lätt. Men knapparna är större och lättare att hantera än G-shock squares knappar.

20211202_174838.jpg


Blev sugen på att skaffa en själv så jag beställde en från Amazon. 24h senare levererades den och du har helt rätt, en mycket trevlig modell :)
IMG_20211212_225554415~2.jpg
 

bob_sthlm

Cartier
Ja, det är det. Han har varvat den och en Reverso i några år nu. Däremot vill jag minnas att Casion började pipa oväntat i ett känsligt läge, så jag tror den är lagd på hyllan nu.
Även McGill kör med "terrorist" fast i stål.

Kanske får införskaffa en sån då jag inte riktigt är lika vass med kön.
Det kan ju bero på klockan 🤪
 
Topp