När jag för några dagar sedan sysslade med en av mina favoritsysslor, att spana runt på klockor på nätet, så fastnade jag för en Casio. Modellen heter W-S210H-1AVEG. Den ser ut som en G-shock men är det inte. Förutom de vanliga digitalklocksfunktionerna kan den visa ebb och flod samt månfaserna. Vet inte om jag nånsin kommer att få användning av dessa. Och den har tyvärr akrylglas. Men den har Tough solar! På en klocka under 600 kronor. Vilket var det som fångade mitt intresse. Den har en snygg design också, enligt mitt tycke.
Hämtade ut den idag. Sitter bekvämt på handleden och är superlätt, bara ca 40 gram. Är helt nöjd hittills. Visst känns det att den är plastig och inte är av samma klass som de G-shocks jag har. Och det är väl därför den är så lätt. Men knapparna är större och lättare att hantera än G-shock squares knappar.
Hämtade ut den idag. Sitter bekvämt på handleden och är superlätt, bara ca 40 gram. Är helt nöjd hittills. Visst känns det att den är plastig och inte är av samma klass som de G-shocks jag har. Och det är väl därför den är så lätt. Men knapparna är större och lättare att hantera än G-shock squares knappar.