• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
jag har provat den, för priset är den väldigt prisvärd. Jag tyckte dock att armbandet kändes lite rassligt och billigt. Jag upplevde den mindre i verkligheten är vad som framgick av bilderna. Blev retur för mig.
I nio fall av tio brukar jag vilja byta armband på klockor. Dessutom har jag små handleder, så jag brukar ha problem med för stora klockor snarare än tvärtom. Trist att det blev retur, men trivs man inte så trivs man ju inte. Hur var funktionerna i övrigt, bortsett från armbandet?
 

Fredrik78

Cartier
Enkelt är ibland bäst!
13D0A4C1-C191-4428-B38A-3EC7AA48B7CA.jpeg
 

Fredrik78

Cartier
Börjar ju nästan bli lite tjatigt detta, nu sållar jag mig (känns som att jag är typ sist? :) till gruppen av Casio Oceanus OCW-S100-ägare.
Här tillsammans med stilenlig LIDL-bakgrund. Har tittat på just denna modell i snart två år, och äntligen hade jag den goda smaken i att slå till.
Ångrar mig verkligen inte. Det som imponerar mest är komforten. Blir intressant att få se hur den åldras efter några år och om repor och annat Titan-jobbigt slitage gör sig påmint trots hårdhets-behandling. Mina klockor får snabbt bekänna färg, de ligger inte ofta i en låda, då jag maxar antalet jag äger till fem klockor samtidigt. Aldrig fler.

Förresten, finns det intresse för en tråd om enbart Oceanus?

Casio1.jpg

Jag tycker nog det behövs en Oceanus tråd att posta enbart Oceanus bilder i!!​

 

Fredrik78

Cartier
Det känns som man hittat exitklockan och kan lägga ner surfandet på klocksnack kanske….eller inte;)
Jäkla kompetent klocka denna S100 som jag tycker känns mer premium/prisvärd än (ganska många dyrare också) mina andra klockor som jag haft faktiskt om man kollar hela paketet! lite G-Shock på insidan och GS på utsidan som nån sa och kan hålla med.. Fasiken va glad jag är att jag hittade denna klocka
Nu ska jag ändå surfa vidare på KS:)
Ha en trevlig kväll!
0D0822D3-F86E-4C43-9D56-A8C3E1AFFBF4.jpeg

S100
 
Senast ändrad:

Laplander

Rolex
Det känns som man hittat exitklockan och kan lägga ner surfandet på klocksnack kanske….eller inte;)
Jäkla kompetent klocka denna S100 som jag tycker känns mer premium/prisvärd än (ganska många dyrare också) mina andra klockor som jag haft faktiskt om man kollar hela paketet! lite G-Shock på insidan och GS på utsidan som nån sa och kan hålla med.. Fasiken va glad jag är att jag hittade denna klocka
Nu ska jag ändå surfa vidare på KS:)
Ha en trevlig kväll!
0D0822D3-F86E-4C43-9D56-A8C3E1AFFBF4.jpeg

S100
Kan man få ett shot på tavlan också? :)
 

Fredrik78

Cartier
Startade en tråd men den verkar ha blivit borttagen eller så blev det nåt fel. Testar igen.
Verkar finnas en:)
 

ankaret

Cartier
2-Faktor
Verkar finnas en:)
Fint! Såg att admin redan flyttat min tråd till den. 👍 Då fortsätter vi på den befintliga tråden. 🌊
 
Topp