Thompa700
Basic
Sakura watches för min del. Har beställt en Oceanus och två Citizen från dem nu. Funkar perfa.Vart beställer ni Oceanus ifrån? Är sugen på en OCW-T3000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sakura watches för min del. Har beställt en Oceanus och två Citizen från dem nu. Funkar perfa.Vart beställer ni Oceanus ifrån? Är sugen på en OCW-T3000
Japan Media Store på Ebay, beställt 5st totalt och varit både billigt samt bara 1 veckas frakt med DHL.Vart beställer ni Oceanus ifrån? Är sugen på en OCW-T3000
Vad har man bluetooth till? kan du typ avvisa samtal med tryck på klockan ??? stilig är den iallafall =)Tycker denna ser väldigt trevlig ut. Har vi någon sån på forumet? Vore kul med lite upplevda åsikter
CASIO OCEANUS BLUETOOTH OCW-T3000-1AJF
Casio OCEANUS BLUETOOTH OCW-T3000-1AJF | Sakurawatches.com
Buy Casio OCEANUS BLUETOOTH OCW-T3000-1AJF. Official packaging and warranty. Fast delivery from Japan. Accepting PayPal.www.sakurawatches.com
Wow, häftigt! Ser riktigt fin ut Grattis till köpet!Här kommer lite godis för alla Casio nördar där ute, en NOS i obruten förpackning (tills idag) Casio MQ-50 från 1984. Otroligt välbehållen med alla hangtags och prislappar kvar.
Öppnade upp klockan idag i hopp om att det inte skulle vara allt för illa med batteriläckage osv, döm till min förvåning när allt är som nytt där inne. Ett nytt Renata 371 och klockan går som tåget, kvalité om något! Som sig bör med ett pris på 495kr redan 1984.
Lite häftigt att Casio använde sig av schweiziska ETA verk i MQ serien.
Här kommer lite bilder.
Goda nyheter!Någon som vet var man kan köpa Casio MDV-107-1A3 (Casio Duro Pepsi) i Sverige?
Snyggt jobbat! Låter som ett roligt litet projektOch nu fungerar den! Nytt batteri, ny packning och ultraljudsbad för armbandet och den är redo att bäras!
Verkligen! Särskilt som det gick fort också!Snyggt jobbat! Låter som ett roligt litet projekt
Nu har Zalanda somma klocka för 779kr: https://www.zalando.se/casio-klocka-bluered-c1552m05z-k13.htmlGoda nyheter!
Nu har Ditur.se denna modell i sitt lager. Dock utan fiskloggan (Marlin) som Casio Duro är kända för: https://www.ditur.se/casio-mdv-107-...Zvqdf6KcHuodPhc0UF_Xg8yrls2mrhCBoCt7UQAvD_BwE
1095kr.
Är det en MDV106 eller 107? Och vad är skillnaden egentligen?Nu har Zalanda somma klocka för 779kr: https://www.zalando.se/casio-klocka-bluered-c1552m05z-k13.html
Men om jag ska vara ärlig så hajar jag inte hur Casio har resonerat här kring designen. Vad är poängen med en GMT-bezel? Varför hade de inte kunnat ha den röda färgen mellan minutmarkeringarna 0 till 20 som en SKX? Eller åtminstone 0-15? Jag gillar dessutom inte den svarta urtavlan - färgkombinationen hade fungerat bättre med en blå.
Detta är en MDV-107. Vet faktiskt inte om det finns någon skillnad annat än att de har tagit bort marlin-loggan.Är det en MDV106 eller 107? Och vad är skillnaden egentligen?
Trevlig klocka på alla sätt och vis. Trodde jag skulle tröttna på min efter OWGM men jag blev ännu mer förtjust i den.Oceanus T200.
Håller fullständigt med! Om jag deltagit i OWGM hade jag nog valt denna.Trevlig klocka på alla sätt och vis. Trodde jag skulle tröttna på min efter OWGM men jag blev ännu mer förtjust i den.