• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Jonte.L

Panerai
Ooops, ha ha🙂
 

Bilagor

  • 16548732018941201345269515576146.jpg
    16548732018941201345269515576146.jpg
    319.9 KB · Visningar: 30

Jonte.L

Panerai
Fina de där. Finns det nya med fisken på eller är det begagnat man ska jaga?
Sist jag kollade för någon vecka fanns det blå, guld och svart att få tag i nya med "Marlin" loggan. Men den ska tydligen bort. Synd, grymt snygg detalj. Jag köpte den svarta ny och guld på blocket
 
Senast ändrad:

Jonte.L

Panerai
Hej!
Någon som vet om det finns begagnade länkar från andra Casio som passar till mdv106 duro. Helst oyster eller kanske president? Skulle vilja testa att få ihop det på ett billigt sätt då klockan inte kostar så mycket
 

Bilagor

  • IMG_20220611_185356.jpg
    IMG_20220611_185356.jpg
    361 KB · Visningar: 25
Senast ändrad:

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Tjabba,
Jag är obekant här i KK men har börjat lurka lite här i takt med att suget efter några japaner har vuxit.

Jag tänkte att jag skulle fråga om det är någon här som har provat och hittat ett jubilee som passar på Casio Duro? Har googlat runt lite och budet verkar vara att modeller för SKX ska passa men de verkar behöva masseras lite för att lira ordentligt - är det någon som har erfarenhet och skulle vilja dela med sig av sin klokskap?
 

Jonte.L

Panerai
Tjabba,
Jag är obekant här i KK men har börjat lurka lite här i takt med att suget efter några japaner har vuxit.

Jag tänkte att jag skulle fråga om det är någon här som har provat och hittat ett jubilee som passar på Casio Duro? Har googlat runt lite och budet verkar vara att modeller för SKX ska passa men de verkar behöva masseras lite för att lira ordentligt - är det någon som har erfarenhet och skulle vilja dela med sig av sin klokskap?
Har beställt en länk från tidochting. I och för sig en oyster men kan tänka mig att passformen är densamma. Kan återkomma med hur det blev. Ska sitta på mina Duros🙂
 

Jonte.L

Panerai
Har förstått man "massera" ändlänkarna lite om passformen inte är 100% till klockan, de är ju vikta så det går att forma dem med lite milt våld.
Ja jag har läst det också. Får försöka lite försiktigt. Inte gjort något sådant förut. Såg att de har semester och levererar veckovis. Får se vad det innebär. Ser fram emot leverans, men klart folk ska ha semester🙂
 
Topp