• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Räven

Cartier
Vill att det ska dyka upp en 5600 camo igen.

image.jpeg
Alltså… kärlek. Har du ref på dem?
 

par

Patek
2-Faktor
Tror jag tog upp det tidigare i den här eller "reflektioner om g-shock"-tråden. Tycker också det är rätt puckat, men jag kontaktade Casio och fick till svar att det ska vara så för att man inte ska råka komma åt knappen i nåt läge.
Är det samma på en gw5610 tro?
 

Svartsand

Breitling
Den kom fram på en vecka precis. Färgen är klart åt det stealthiga hållet, typ åskmoln i glödlampssken och såklart ännu mörkare vid avtagande belysning:) Kom inte i en plåtburk utan en mer diskret låda vilken jag bedömer vara klädd i tvättäkta läderimitation! Befarande knapparnas läge är antingen alla eller ingen av dom nåt mer intryckt någon annan.
image.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den kom fram på en vecka precis. Färgen är klart åt det stealthiga hållet, typ åskmoln i glödlampssken och såklart ännu mörkare vid avtagande belysning:) Kom inte i en plåtburk utan en mer diskret låda vilken jag bedömer vara klädd i tvättäkta läderimitation! Befarande knapparnas läge är antingen alla eller ingen av dom nåt mer intryckt någon annan.
image.jpeg
Den såg härlig ut! Fin kombination av färger. Är den också nån slags militär edition med tanke på stjärnorna? Vad gick den på?
 

Svartsand

Breitling
Den såg härlig ut! Fin kombination av färger. Är den också nån slags militär edition med tanke på stjärnorna? Vad gick den på?
Ja det ska vara nån militär/navy version. Blev ca 1800 efter att Tullverket fått sin del. Annars bara sett för 179pund från England, men då ingår nog inte instruktions på enbart japanska:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Släpp era moderna G-shocks för ett tag och dröm er tillbaka till 80-talet när digitalare var RIKTIGT heta. Mina för dagen två nya men ganska bekanta åttiotalare inkomna från varmare europeiska...

Ytterligare en AW-20, en viting:
IMG_3158.jpg


TGW-10 Tri Graph, en bror mina gamla DGW-30 (ytterligare en DGW-30 är på ingång btw) :
FullSizeRender.jpg


Alla aktuella åttiotalare just nu (saknas uppenbarligen en vit TGW-10) :
IMG_3162.jpg


Dessa klassiska klockor är ett trevligt avbrott från alla era G-kolosser. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den kom fram på en vecka precis. Färgen är klart åt det stealthiga hållet, typ åskmoln i glödlampssken och såklart ännu mörkare vid avtagande belysning:) Kom inte i en plåtburk utan en mer diskret låda vilken jag bedömer vara klädd i tvättäkta läderimitation! Befarande knapparnas läge är antingen alla eller ingen av dom nåt mer intryckt någon annan.
image.jpeg
Mycket trevlig modell. Grattis!
 

Case

Panerai
Släpp era moderna G-shocks för ett tag och dröm er tillbaka till 80-talet när digitalare var RIKTIGT heta. Mina för dagen två nya men ganska bekanta åttiotalare inkomna från varmare europeiska...

Ytterligare en AW-20, en viting:
IMG_3158.jpg


TGW-10 Tri Graph, en bror mina gamla DGW-30 (ytterligare en DGW-30 är på ingång btw) :
FullSizeRender.jpg


Alla aktuella åttiotalare just nu (saknas uppenbarligen en vit TGW-10) :
IMG_3162.jpg


Dessa klassiska klockor är ett trevligt avbrott från alla era G-kolosser. ;)
Härligt gäng! Gillar framför allt de visare och digital tidsvisning.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Farsan hittade min första klocka i en låda och frågade om det car något jag ville ha. Kommer ihåg den ganska bra och köpte min dw 5600 baserat på det minnet. Tråkigt nog är armbandet trasigt, men det borde lösa på något sätt.
image.jpeg
AE22W. Klassisk. Den hittar du lätt ett armband till på ebay. Det är den värd! Härligt att se den :)
 

Sorubim

Audemars
När det gäller Casio, vilken modell är en must-have?

Citerar min egen post från längre bak i tråden:

Har kommit fram till att den här nog ligger absolut högst på listan för mig just nu...


  • Made in Japan
  • En hyllning till den första G-Shockmodellen (DW-5000)
  • Screwback
  • DLC coated stainless steel case
  • Solar
  • Atomic
  • Det ska enligt utsago vara en unik resinblandning i bandet som gör det påtagligt mjukare och bekvämare än standardbandet
  • Tyngre än en vanlig 5600 (pga mer metall i konstruktionen), vilket ska ge den en härligt gedigen närvaro på handleden
Review på WUS:
http://forums.watchuseek.com/f105/review-psychology-casio-gw-5000-a-543392.html
 

ramnaam

Omega
Citerar min egen post från längre bak i tråden:

Har kommit fram till att den här nog ligger absolut högst på listan för mig just nu...


  • Made in Japan
  • En hyllning till den första G-Shockmodellen (DW-5000)
  • Screwback
  • DLC coated stainless steel case
  • Solar
  • Atomic
  • Det ska enligt utsago vara en unik resinblandning i bandet som gör det påtagligt mjukare och bekvämare än standardbandet
  • Tyngre än en vanlig 5600 (pga mer metall i konstruktionen), vilket ska ge den en härligt gedigen närvaro på handleden
Review på WUS:
http://forums.watchuseek.com/f105/review-psychology-casio-gw-5000-a-543392.html
Har du någon erfarenhet av screwback och made in Japan på handleden jämfört med vanlig DW5600 made in China? Upplever min DW5600 som lite obekväm efter längre användning, vilket är synd då jag älskar hur det ser ut.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Citerar min egen post från längre bak i tråden:

Har kommit fram till att den här nog ligger absolut högst på listan för mig just nu...


  • Made in Japan
  • En hyllning till den första G-Shockmodellen (DW-5000)
  • Screwback
  • DLC coated stainless steel case
  • Solar
  • Atomic
  • Det ska enligt utsago vara en unik resinblandning i bandet som gör det påtagligt mjukare och bekvämare än standardbandet
  • Tyngre än en vanlig 5600 (pga mer metall i konstruktionen), vilket ska ge den en härligt gedigen närvaro på handleden
Review på WUS:
http://forums.watchuseek.com/f105/review-psychology-casio-gw-5000-a-543392.html

Jag är sjukt sugen, verkar riktigt grym!
 
Topp