• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella G-Shocktråden

Urtyp

Brons
Läser tråden med klocknyheter från alla stora märken, suckar tyst och surfar snabbt in i G-Shocktråden igen 😁
Haha, läste nyss igenom 18 sidor där det avhandlas "nya" färger (grön) millimetrar hit och dit och är det inte liiite smalare bandhorn på samma klockor som förra året... och året innan... och året innan det...
Tänk att behöva vänta ett år till på samma misär igen. :eek:
Skönt att vara tillbaka i tråden där släppen haglar lika ofta som man byter sängkläder. 😜

roosterman

Guld
#OWGWIN
Jippiiiieee. Äntligen torsdag? 😃
IMG_20210408_062739.jpg

Lundgren🥊

Silver
Friends Of KS
AW-500E-1E verka rätt stor, titta på slutet av videon där han jämför klockan med DW-5600, DW-6900 och King.
Verka sitta som King, då är det kört för min del.
Bra, då kan jag sluta vara sugen. Haha

Titta på slutet där luggen sitter. Bredden på klockan har jag inget problem med, men åt andra hållet blir svårt för mig med smala vrister. Den ser ut att ha samma avstånd som Kingen.

Uppdaterat med mått:

AW-500E-1E: 55.2×47.7×14.7mm

GX-56: 55,5mm x 53,6mm x 17,5mm

DW-6900: 53.2×50×16.3mm

DW-6900 sitter bra på mig, men tittar man från sidan ser man att det är lufthål mellan bandet och min handled.
Större mått en den kan jag inte ha.
Metall versionen awm-500 är mindre än aw-500 med sina mått 51.8×44.5×14.2mm. Det är ju den som är ball 😉 kööööp!

Ncs

Brons
Jag har spanat på den där pärlan. Jag tycker den är imponerande och ball som fan, men samtidigt ganska ful. Den väcker definitivt ett habegär men tror att för mig kommer det alltid finnas andra modeller jag mer villhöver. Dyker den upp beg här framöver så kanske jag hugger😉
Jag var lite inne på guld versionen innan.
Verkar inte säljas i Sverige.. än? Frågan är om den är värd att klicka hem från Japan. Den guldiga är cool. Jäkligt snyggt med den röda timvisaren.

L&W

Tantal
Verkar inte säljas i Sverige.. än? Frågan är om den är värd att klicka hem från Japan. Den guldiga är cool. Jäkligt snyggt med den röda timvisaren.
Den verkar inte säljas här. Finns att köpa hos Hodinkee för 550USD. Med tull och moms så landar den på ungefär samma prisnivå som stålisarna här.

• Like
Reactions: Ncs

Jockinho

Diamant
#OWGFAIL
Ja, det är inte helt svart utan som nån sorts lätt "metallic" effect i det.
Hur ser ditt band ut, är det helt igenomfärgat vitt, eller är det mattvit med blankare vit ytbeläggning? (Som på en del G-Lide modeller).

Tänker att det kanske påverkar hur eventuell färg tar. Det vanligaste vad jag sett är ju att man färgar jelly, kanske nån här i tråden som har erfarenhet av att färga opakt resin? Ifall det är nån skillnad. 🤔

Är matt i färgen, men också använd så kan ju blivit det med åren. Matt går att färga, glossy inte så bra vad jag läst. Men någonstans borde det ju finnas ett AM band till den. Eller zuluadapter. Får leta 🤓

Jo lite metallic i den, iof kanske är snyggt med. Ogillar lite när texten är svart på det. Och verkar lite struligt med tiktox nu sedan de gick ut ur EU 😴

Tredje alternativet är att njuta av den som den är eller köra lite vattenfast färg över den (tänker då inte måla utan mer göra skvätt).

Topp