Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon här som kan slänga upp ett gäng bilder på sin Orient bambino (helst stål varianten) med lite kommentarer om vad du/ den tycker om klockan? Går i köptankar nämligen
Jag är den klassiska "köp den du tycker om bäst själv"-människan. Men jag vill ha hjälp att välja ändå! Behöver hjälp med mitt första nyköp av en Orient.
Ja den ser väldigt mysig ut, verkar som Orient har de finaste blåa tavlorna!Blå. Fast det skulle vara bra att se riktiga fotografier i olika ljus istället för såna där katalogbilder. Den blå tavlan ser ju riktigt mysig ut på den där bilden iaf.![]()
Japp denna gången var jag ute efter en kvartsare, har på något sätt fallit för kvarts. Tål mycket, behöver knappt servas, går exaktare än mekaniskaDe där är kvartsklockor, bara så du vet. (Nu kanske det var så att du var ute efter en kvartsare)
Det är skumt, men orient skriver inget om denna på sin officiella hemsida (är iof många modeller som säljs på internationella marknaden som inte kommer upp där)Det har smugits ut ytterligare en GMT
![]()
DJ05003W
42 mm
Safirglas
40p51 (stoppfunktion och handuppdragning, samma som i flera Orient Star)
Yeoman har klämt på den. Artikeln hittas här.
Fin men inte för mig då jag redan äger en:
![]()
FFD003W0
En skamlös kopia mao. Orient borde brinna...![]()
Såg den på bukten och blev nyfiken vilket ledde till yeoman.Det är skumt, men orient skriver inget om denna på sin officiella hemsida (är iof många modeller som säljs på internationella marknaden som inte kommer upp där)
Snyggt! Vad är det för band du har på den? Skulle sitta snyggt på min HCMin första riktiga klocka nu på lite läder i höstrusket.
![]()
Jävligt nöjd med den.
Ett Hirsch Liberty, tjockt och bra!Snyggt! Vad är det för band du har på den? Skulle sitta snyggt på min HC![]()
Någon som provat Royal Orient?
Jag har pillat på en de är grymmaTror knappast det. De verkar inte finnas många utanför Japan alls.
Finns några få recensioner på watchuseek.
Som jag skrev verkar det vara en liten bit kvar till GS-finish, vilket också avspeglar sig i priset, men fortfarande väldigt bra.
I de billigare sitter samma urverk som brukar sitta i OrientStar men tillverkade till en högre precision, i de dyraste ett annat med än bättre precision (ska vara det enda verket från Orient som inte härstammar från klassikern 469).
Spridningen beror på att Orient tidigare hade en till serie Orient Star Royal som låg mellan de båda. Dessa klockor har nu gått upp i Royal Orient.
Fin lite film som belyser finishen, we0011ek på ett bra sätt.
Jag har pillat på en de är grymma
Just nu finns bara automatiska RO varianter som har urverk med 469 som bas (de med manuellt verk är inte baserade på 469). Finns för tillfället ingen klocka med 88A00 urverk (automatiskt som ej baseras på 469)
Man åker till Japan eller krånglar med japansk fakeadress och köper på Rakuten eller har flyt på eBay och hittar den modell man vill ha.Var får man tag på dem?^^
Försökta hitta en OrientStar med liknande boett som på WE001EK men ingen lycka än.
Måste få klämma på en nån dag. Får väl bli en resa till Japan för det.Jag har pillat på en de är grymma
Just nu finns bara automatiska RO varianter som har urverk med 469 som bas (de med manuellt verk är inte baserade på 469). Finns för tillfället ingen klocka med 88A00 urverk (automatiskt som ej baseras på 469)
Var får man tag på dem?^^
Försökta hitta en OrientStar med liknande boett som på WE001EK men ingen lycka än.
Jupp stämmer angående precisionen, alla icke 88xxx baserade verk i RO har en precision på +15/-10. Fast i vanlig orientanda innebär det troligen +-2 sekunder per dag vid verklig användningMåste få klämma på en nån dag. Får väl bli en resa till Japan för det.
Tvivlar inte en sekund på att du har rätt angående tillverkning av 88A00.
Det finns dock fortfarande RO med 88A00 på marknaden, den är inte ens svårfångad.
Exempelvis WE0021JB
![]()
![]()
Vackert urverk
Tror att alla RO med specifikation +6 -4 sekunder är 88A00.
Grattis, bra klocka till bra pengFick hem min idag!
![]()
![]()
![]()
Synd att det inte var nya mforce. Skulle vilja testa den galningen med sina 49mm.Tipsar om att longislandwatch.com kör Black Fridaypriser fram tom fredag.
http://watchuwear.com/iwatch/BF_2014-Preview2.html
Några exempel:
Bambino i "guld" $87
M-Force $239
Orient Star GMT Dual Time $375
Och så en bonusbild på min slitvarg!
![]()
Jim
Bambino för $87 är ju sjukt mycket kpk, synd bara att jag inte är så förtjust i den modellen.Tipsar om att longislandwatch.com kör Black Fridaypriser fram tom fredag.
http://watchuwear.com/iwatch/BF_2014-Preview2.html
Några exempel:
Bambino i "guld" $87
M-Force $239
Orient Star GMT Dual Time $375
Och så en bonusbild på min slitvarg!
![]()
Jim