Orient star gmt känns som ett bra köp tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skickas till Japan eller hitta en bra liten urmakare som är kompetent och kan fixa. Det jag hört är dock att orient kan vara lite kinkiga med reservdelar. Sedan kommer klockan troligen gå i säkerligen 10 år innan den är i behov av någon egentlig service så den dagen den sorgenBra svar! Det är alltid kul med understatement.
Hur ser det då ut med service i sveariket? Den måste väl skickas till Japan för service, eller är det RobE som kan hjälpa om det behövs?
Fantastisk! Grym, bäst, snyggast.Hej
Vad tycker ni om den nya Orient star gmt'n som har kommit ut nu?
Läste en recension om den limiterade versionen WZ0081DJ och blev litet sugen.
se här: http://uhrforum.de/orient-star-wz0081dj-gmt-limited-edition-t194380
Jag tycker personligen att den svarta WZ0061DJ är snyggast.
Efter har snabbt kollat på yahoo shopping japan hittar jag priser på den svarta på runt 90.000Y vilket motsvarar ungef. 6000,-SEK , så klar tutan T&M om man nu beställer.
Vad tycks - är den värt det, jag menar att blåsa ut så mycket penga för en orient.....?
här kommer bilder:
WZ0071DJ.
![]()
WZ0061DJ:
![]()
Fast den grå är begränsad upplaga så den lär aldrig komma som internationell variantFantastisk! Grym, bäst, snyggast.
Men... den grå är snyggast.
Räknar stenhårt med att det kommer en internationell variant.
Måste komma en internationell variant
Mycket väl medveten om detta. [emoji31]
Räknar stenhårt med att orient gör om och gör rätt inför ett eventuellt internationellt släpp.
Annars är ju den blå helt ok den med.
Försökt föra det på tal till familjen.Äh bra ursäkt för en Japansemester(kommer iof köpa en RO vid nästa besök)
Har du dotter/döttrar locka med ett besök till Puroland (nöjesfält med Hello Kitty tema)Försökt föra det på tal till familjen.
Gått sådär. [emoji35]
Äh bra ursäkt för en Japansemester(kommer iof köpa en RO vid nästa besök)
Om du är oärlig 1200 kr för XL en och 800 kr för den vanliga.Hallå där Orient-lovers!
Jag sitter på två Mako, en Mako Xl med svart urtavla och en Mako med blå urtavla. Båda har länkar och xl även gummistrap. Till dessa har jag även boxar. Har dessa utlånade till en god vän som eventuellt, säger eventuellt då han är lite velig, ska köpa dom. Då jag inte är superinsatt i Orientvärlden så önskar jag lite hjälp med prissättning. Båda är i fint skick.
Mvh Andy
Låter billigt för två så fina automatare [emoji2]Om du är oärlig 1200 kr för XL en och 800 kr för den vanliga.
Om du är mer ärlig skulle jag nog säga 600-800 kr för XL och 400-600 kr för vanliga.
Du får en ny XL för cirka 1200 kr och en ny vanlig Mako för cirka 800 kr med lite letande.
https://klocksnack.se/threads/nytillskott-orient-star-classic.25278/Vem var det som äger en sådan här classic på forumet? Undrar om tavlan är vit eller mer åt silverhållet. Lite sugen men har redan en klocka med Snövit tavla...
Oj det om RO var nytt för migSatt och tjötade lite om Orient Poseidon i en annan tråd och kom på att Orient har egna serier, och tillverkning, i Brasilien.
Så jag började kika lite på deras hemsida
http://www.orientnet.com.br/home1.asp
Några i urval:
![]()
469SS053 (Ny och i mitt tycke fulare version av Poseidon)
![]()
469TI001 (från en serie som heter flytech som jag inte sett förr)
![]()
469GP046 (inte heller sett förr)
Finns mycket mer som är BDM (Brazil Domestic) och ett besök är väl värt för den seriösa Orientnörden.
Sen att Royal Orient inte är JDM utan också säljs i Brasilien var faktiskt nytt för mig.
Fel tråd? Orient tråden hahaha
Jag ock snoozarn håller ställningarna på Berns! Är ni här hör av er
antagligen, hoppas på frisedel för det härFel tråd? Orient tråden hahaha
Tillbaka till Orientspåret.
Här är den blåa Makon som jag nämnde ovan.... Jag gjorde ju ett litet misstag i min beskrivning... Den är inte i fint skick, den är i nyskick [emoji2]Om du är oärlig 1200 kr för XL en och 800 kr för den vanliga.
Om du är mer ärlig skulle jag nog säga 600-800 kr för XL och 400-600 kr för vanliga.
Du får en ny XL för cirka 1200 kr och en ny vanlig Mako för cirka 800 kr med lite letande.
Hallå där Orient-lovers!
Jag sitter på två Mako, en Mako Xl med svart urtavla och en Mako med blå urtavla. Båda har länkar och xl även gummistrap. Till dessa har jag även boxar. Har dessa utlånade till en god vän som eventuellt, säger eventuellt då han är lite velig, ska köpa dom. Då jag inte är superinsatt i Orientvärlden så önskar jag lite hjälp med prissättning. Båda är i fint skick.
Mvh Andy