• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Jag förstod nästan att det handlade om något sådant. Kände redan när jag skrev att jag var lite väl entusiastisk när jag kastade mig in i oceanen av kunskap här i Orient-tråden. Nåja, det var värt ett försök att försöka tillföra någonting. :)

Tack så mycket för välkomnandet!

Får jag avsluta med att fråga vilken referens den nya Mako-modellen har (med blå tavla) - och var inhandlas den smidigast?
 
Jag förstod nästan att det handlade om något sådant. Kände redan när jag skrev att jag var lite väl entusiastisk när jag kastade mig in i oceanen av kunskap här i Orient-tråden. Nåja, det var värt ett försök att försöka tillföra någonting. :)

Tack så mycket för välkomnandet!

Får jag avsluta med att fråga vilken referens den nya Mako-modellen har (med blå tavla) - och var inhandlas den smidigast?

FAA02002D
Kan rekomendera seriouswatches, köpte min Mako pepsi där och hade den hemma vid dörren dagen efter.

http://www.seriouswatches.com/orient/automaat/orient-faa02002d-aa02002d.html
 
Stort tack för blixtsnabbt svar, @Proximus! Jag är egentligen på väg att införskaffa en Omega Speedmaster som min första klocka, men det kan nog bli en Mako också för att ha ett bra (läs: mer vattentätt) komplement. Är du nöjd med din?
 
Stort tack för blixtsnabbt svar, @Proximus! Jag är egentligen på väg att införskaffa en Omega Speedmaster som min första klocka, men det kan nog bli en Mako också för att ha ett bra (läs: mer vattentätt) komplement. Är du nöjd med din?

Med reservation att jag bara har haft den i ett par veckor.. Men jag är supernöjd! Riktigt härlig blå tavla som gör sig mycket bättre IRL än på bild. Fått en hel del kommentarer och komplinmanger av vänner och bekanta. Ett par kollegor har frågat om det är en Rolex, men det säger kanske mer om deras klock(o)kunskap än nånting annat. :)
Var själv egentligen inne på en Sub eller DJ som första klocka, men eftersom det är en del pengar ville jag vara säker på att hitta den "perfekta" klockan. Efter ett års velande lerdsnade jag och bestämde mig för att börja med nånting billigare. Valet föll på OPrient och Mako som känns som så mycket klocka för så lite pengar som bara möjligt.
 
Hej igen,

Jag har en ny fråga: Vad tror ni om möjligheten att Mako II släpps i en Pepsi-version i år? Eller är det bara helsvart- alternativ blå som gäller? Medveten om att Mako (I) finns med Pepsi-bezel, men jag är nyfiken på om man bör avvakta med ett eventuellt inköp för att få den nya modellen.
 
Hej igen,

Jag har en ny fråga: Vad tror ni om möjligheten att Mako II släpps i en Pepsi-version i år? Eller är det bara helsvart- alternativ blå som gäller? Medveten om att Mako (I) finns med Pepsi-bezel, men jag är nyfiken på om man bör avvakta med ett eventuellt inköp för att få den nya modellen.
Ray kom ju aldrig i Pepsiutförande så risken finns att nya Makon inte får det. Men man kan hoppas att det blir en ny pepsi :)
 
Ligger en Mako XL på tradera om någon skulle vara intresserad.
Tycker personligen den är grymt snygg och borde köpa en
Hej igen,

Jag har en ny fråga: Vad tror ni om möjligheten att Mako II släpps i en Pepsi-version i år? Eller är det bara helsvart- alternativ blå som gäller? Medveten om att Mako (I) finns med Pepsi-bezel, men jag är nyfiken på om man bör avvakta med ett eventuellt inköp för att få den nya modellen.
Tror det beror på hur länge vanliga Mako kommer tillverkas. Är väl samma bezel så det är inte omöjligt de slänger på den på nya också.
Slutar de tillverka den tror jag tyvärr inte den kommer eftersom varken Ray eller MakoXL fick en.

Själv hoppas jag på en MakoXL med nya verket. Boetten kan de ju behålla och skita i att borra ett hål för dagknappen. Så det blir en billig uppgradering för Orient.
(Utgår här helt sonika från att f69 har samma mått som 469, men det tror jag)
images

En sån här vill jag ha till sommaren med nya erket.
 
Tack för svar! Jag skickade iväg ett lagom naivt mejl till Orient för att fråga om det kan bli aktuellt med Pepsi-bezel för Mako II. Förväntar mig dock inget svar. Tittar man på deras webbplats (nåja) verkar inte ens den nya modellen finnas med(?), så det här med world wide web kanske inte är så prioriterat. :)
 
Tack för svar! Jag skickade iväg ett lagom naivt mejl till Orient för att fråga om det kan bli aktuellt med Pepsi-bezel för Mako II. Förväntar mig dock inget svar. Tittar man på deras webbplats (nåja) verkar inte ens den nya modellen finnas med(?), så det här med world wide web kanske inte är så prioriterat. :)
Tror faktiskt inte den släppts officiellt än. Verkar bara vara seriouswatches (plus en obskyr ebayer (som säkert är skitbra men tidigare mixat klockor i sina bilder) i USA som har den) så den verkar bara ha gått ut i små kvantiteter till vissa handlare än så länge. Inte ens Orient Watch USA listar den än.
 
Tror faktiskt inte den släppts officiellt än. Verkar bara vara seriouswatches (plus en obskyr ebayer (som säkert är skitbra men tidigare mixat klockor i sina bilder) i USA som har den) så den verkar bara ha gått ut i små kvantiteter än så länge. Inte ens Orient Watch USA listar den än.

Där ser man. Då kanske det finns hopp om en Pepsi-version ändå? Fast det vore nästan roligt om Orient skulle förneka existensen av Mako II - om jag får svar på mitt mejl överhuvudtaget. ;)
 
Där ser man. Då kanske det finns hopp om en Pepsi-version ändå? Fast det vore nästan roligt om Orient skulle förneka existensen av Mako II - om jag får svar på mitt mejl. ;)
Det tror jag inte. Däremot tror jag inte de svarar på vad de kan tänkas göra i framtiden innan de gått publikt.
Tror mer på att de har en jävla massa Mako och Ray i lager och vill inte ställa om tillverkningen innan de är bra mycket färre.
 
Då har jag sagt hejdå till min första orient och har redan fått upp ögonen för en ny. En ray raven kommer det bli, ska man köpa beg. eller ny?
 
Senast ändrad:
För övrigt vill jag ha den nya Ray med den här modden som Orientuhren erbjuder vanliga.
EM65007B%20MOD2.jpg

Känns rätt ultimat med AR safir och nya verket.
 
Tillbaka
Topp