• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ber om ursäkt om ni upplever det som tjat, men jag har fått fler besked angående referens FAA02009D, det vill säga Pepsi-varianten av Mako II. Jag skickade ett mejl till SeriousWatches efter @Mforce tips om att de eventuellt skulle få in den först. Fick följande (mycket trevliga) svar:

"Thank you for your question!
At the moment only the FAA02001B, 2D, 3B and 4B are available from Orient. We and our distributor are still waiting for the new models to arrive from Japan. We’ve had word that they are coming, but production is slow and demand very high. That’s also why you can’t find any pictures online yet. When our first stock of the aforementioned models arrived, Orient didn’t have any pictures available yet either.
I will definitely keep you updated as soon as I have news about the new colours. We’re asking Orient every week now for stock, so hopefully they will arrive soon!"


Så det är bara att luta sig tillbaka och vänta in flera nya varianter av Mako II. ;)
Fyra referenser. Ska man tolka det som fyra olika färger? Eller är det att någon kommer på gummi?
 
Fyra referenser. Ska man tolka det som fyra olika färger? Eller är det att någon kommer på gummi?
Om det är som den gamla är några av referenserna de på gummi. Den gamla finns annars i orange, blå, svart och pepsi så du har fyra referenser där. Går man tillbaks i tiden fanns den även i gult så totalt fem referenser om man exkluderar gummivarianter.
 
Ber om ursäkt om ni upplever det som tjat, men jag har fått fler besked angående referens FAA02009D, det vill säga Pepsi-varianten av Mako II. Jag skickade ett mejl till SeriousWatches efter @Mforce tips om att de eventuellt skulle få in den först. Fick följande (mycket trevliga) svar:

"Thank you for your question!
At the moment only the FAA02001B, 2D, 3B and 4B are available from Orient. We and our distributor are still waiting for the new models to arrive from Japan. We’ve had word that they are coming, but production is slow and demand very high. That’s also why you can’t find any pictures online yet. When our first stock of the aforementioned models arrived, Orient didn’t have any pictures available yet either.
I will definitely keep you updated as soon as I have news about the new colours. We’re asking Orient every week now for stock, so hopefully they will arrive soon!"


Så det är bara att luta sig tillbaka och vänta in flera nya varianter av Mako II. ;)
Vi upplever det inte som tjat! Här kommer en bild på min blå mako som har fått ta på sig originalklädseln ett tag igen. Efter ett år på naton kändes länken ny och annorlunda!
DSC_0920.JPG
 
Ber om ursäkt om ni upplever det som tjat, men jag har fått fler besked angående referens FAA02009D, det vill säga Pepsi-varianten av Mako II. Jag skickade ett mejl till SeriousWatches efter @Mforce tips om att de eventuellt skulle få in den först. Fick följande (mycket trevliga) svar:

"Thank you for your question!
At the moment only the FAA02001B, 2D, 3B and 4B are available from Orient. We and our distributor are still waiting for the new models to arrive from Japan. We’ve had word that they are coming, but production is slow and demand very high. That’s also why you can’t find any pictures online yet. When our first stock of the aforementioned models arrived, Orient didn’t have any pictures available yet either.
I will definitely keep you updated as soon as I have news about the new colours. We’re asking Orient every week now for stock, so hopefully they will arrive soon!"


Så det är bara att luta sig tillbaka och vänta in flera nya varianter av Mako II. ;)
Inget tjat. Du har ju gjort mer för den här tråden på tio inlägg än jag lyckats med på 500. :D
Bra!
 
Om det är som den gamla är några av referenserna de på gummi. Den gamla finns annars i orange, blå, svart och pepsi så du har fyra referenser där. Går man tillbaks i tiden fanns den även i gult så totalt fem referenser om man exkluderar gummivarianter.
Som jag tolkar det är det både ray och mako de pratar om och då kan det kanske vara fyra olika till (Ray finns ju i orange bl.a).
Kanske inte troligt men jag hoppas på vit också.
Gummi kan man köpa till. ;)

En förhoppning alltså. Du har säkert rätt.
 
Söker man på dina inlägg i tråden får man bara upp 600 inlägg vilket tar en till sida 42. Man får ge dig att du har engagemang för märket :D
@Spindel ligger i lä, han har 600 inlägg från sidan sju och hit :p
Fast jag har mycket fler skräpposter än han. Kvalitet över kvantitet är fruktansvärt överskattat.

Det konstigaste är att jag har 1600 poster nån annanstans. Vilket ger i storleksordningen 2000 poster där jag antingen trollar eller har absolut noll koll på vad jag häver ur mig. :-o
 
Fast jag har mycket fler skräpposter än han. Kvalitet över kvantitet är fruktansvärt överskattat.

Det konstigaste är att jag har 1600 poster nån annanstans. Vilket ger i storleksordningen 2000 poster där jag antingen trollar eller har absolut noll koll på vad jag häver ur mig. :-o
Fast på de första 40 sidorna har du nog ett par hundra inlägg, så du är nog uppe i tusen inlägg här :)

Jag har nästan lika många inlägg som dig, skulle man räkna kvalitativa inlägg så är jag knappt uppe i tresiffrigt. Dessa inläggen är ju bra exempel på kvantitet :p
 
Fast på de första 40 sidorna har du nog ett par hundra inlägg, så du är nog uppe i tusen inlägg här :)

Jag har nästan lika många inlägg som dig, skulle man räkna kvalitativa inlägg så är jag knappt uppe i tresiffrigt. Dessa inläggen är ju bra exempel på kvantitet :p
Hela jag är fan kvantitet. :D
Men om jag skrivit 25% av tråden måste jag skaffa ett jobb där jag jobbar och en hobby för när jag inte gör det. :eek:
 
Hehe jag ska satsa på ett jobb med tillräckligt mycket slack-tid för att ha koll på ebay, tradera och KS :D

On topic, någon här som haft Seiko Sumo och Orient sat diver som kan jämföra dem?
Sumon är ju halva priset och specad därefter så det är väl en lite taskig jämförelse. Särskilt om du ska dyka med den. ;)
Finns en tråd på WUS om just detta. Har inte läst den så jag vet inte hur matnyttig den är.
http://forums.watchuseek.com/f21/orient-300m-saturation-v-s-seiko-sumo-320052.html
orient_300m_sbdc001_compare.jpg

Rent estetiskt så är det väl en smaksak.
Bra skit båda två men Seikon bör gå upp mot M-force för att ha en chans.
 
Sumon är ju halva priset och specad därefter så det är väl en lite taskig jämförelse. Särskilt om du ska dyka med den. ;)
Finns en tråd på WUS om just detta. Har inte läst den så jag vet inte hur matnyttig den är.
http://forums.watchuseek.com/f21/orient-300m-saturation-v-s-seiko-sumo-320052.html
orient_300m_sbdc001_compare.jpg

Rent estetiskt så är det väl en smaksak.
Bra skit båda två men Seikon bör gå upp mot M-force för att ha en chans.
Sålde ju min m-force, troligtvis den klocka jag saknar mest så om det är dens storebror bör den vara bra. Pris behöver inte vara avgörande, tycker sumon är bättre än min sm300 ;) Hmm, synd att den inte säljs i Sverige så att man kan klämma på den.. Om någon med en sat diver är i Stockholm vid tolv imorgon så säg till :)

Edit: Tack för länken!
 
Sumon är ju halva priset och specad därefter så det är väl en lite taskig jämförelse. Särskilt om du ska dyka med den. ;)
Finns en tråd på WUS om just detta. Har inte läst den så jag vet inte hur matnyttig den är.
http://forums.watchuseek.com/f21/orient-300m-saturation-v-s-seiko-sumo-320052.html
orient_300m_sbdc001_compare.jpg

Rent estetiskt så är det väl en smaksak.
Bra skit båda två men Seikon bör gå upp mot M-force för att ha en chans.

Orienten skulle haft Seikons krona så hade allt varit kanon, gillar orientens vridning starkt!
 
Tillbaka
Topp