Referensen på min med vit tavla är CER1A002W. Modellen är ur produktion som
@Mforce säger och ganska ovanlig. Den kom även med en skitsnygg blå sunbursttavla med referens CER1A002D och en med skitsnygg svart sunbursttavla referens CER1A001B.
Men för mig var/är den med mattvit tavla och blå ring (den jag har) en graal.
Urverket är ett 48743 och var plockat ur en Orient Star. Men i delfinen odekorerat. Det saknar stopp funktion och manuell uppdragning. Inget som stör mig.
Jag (eller om det var
@Mforce) hittade en snubbe för cirka ett år sedan som hade en NOS CER1A002W och en NOS CER1A001B. Jag plockade hem både den vita till mig och den svarta åt
@Mforce.
Vi hade dock flyt och slapp en blodig budstrid då säljaren sagt att han bara skeppade inom Frankrike (vilket innebär att de flesta intressenters filter plockade bort honom innan de sett att klockan fanns till salu) Jag tog kontakt med honom och det visade sig att hans fru var svensk så vi blev polare direkt och han skickade till Sverige utan problem.
@Mforce får lägga upp nån snygg (!) bild på sin (ha inte för höga förhoppningar på hans kameraskillz, orienttrådens sämste fotograf)
EDIT:// uppacningstråden för denna klocka med mer info:
https://klocksnack.se/threads/hemkomsten-av-en-gral-cer1a002w-äks-vit-delfin.36584/#post-836469