Varit nåt skumt med deras sajt ett tag. De har sålt omoddade klockor tidigare.helst blå ,men orientuhren verkar inte vilja sälja dom utan lumemoddning?!
Min är för övrigt svart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varit nåt skumt med deras sajt ett tag. De har sålt omoddade klockor tidigare.helst blå ,men orientuhren verkar inte vilja sälja dom utan lumemoddning?!
Tror bara de gjort en groda på den blå och råkat göra tilläggen obligatoriska. Maila dem så löser det sig säkert.ja skumt,just den blå med länk,,,finns ingen "keine"knapp
Jag har fått klockor i båda lådorna.har mailat
vilken av lådorna är den rätta?
eller ska man skita i lådan?
inte bokstavligen då,,,
Nödraket??Helt galen.
Vad är det jag ser?Helt galen.
Bazooka? Laserguidningssystem?Men vad fan är röret?
Är det en vattentät förvaring för tändstickor, lite fiskelina och några krokar eller?
Rambo-kniven har återuppstått! Halleluja!Men vad fan är röret?
Är det en vattentät förvaring för tändstickor, lite fiskelina och några krokar eller?
Klockorna är ihopsatta i Brasilien och säljs bara där. Jag vet inte varför män är väl nån deal för att slippa tullar som Orient måste ha tillverkning i Brasilien. Så det finns ett gäng (ganska många) klockor som bara går att köpa i BrasilienVarför har dom speciella modeller för Brasilien? Eller är det för hela Sydamerika?
Klockorna är ihopsatta i Brasilien och säljs bara där. Jag vet inte varför män är väl nån deal för att slippa tullar som Orient måste ha tillverkning i Brasilien. Så det finns ett gäng (ganska många) klockor som bara går att köpa i Brasilien
Är nog mer att Orient inte kan säkra kvalitén från den fabriken och därmed inte vill att de säljs utanför BrasilienMen det kan ju inte vara ngt krav att dom ska ha unika modeller?
Nåväl, det kan vara ett bra skäl till att förlägga nästa semester till Brasilien
Finns det ngn i Sverige som äger en Brasiliansk modell?Är nog mer att Orient inte kan säkra kvalitén från den fabriken och därmed inte vill att de säljs utanför Brasilien
Jag tror att det handlar om tullar plus att det är en stor marknad för orient. Lite olika smak än japan och väst gör att det blir logiskt. Kan man skräddarsy för marknaden. Lite som Seiko tar ut svängarna med Credor kontra GS.Varför har dom speciella modeller för Brasilien? Eller är det för hela Sydamerika?
Käkat för mycket Alvedon igen?Är nog mer att Orient inte kan säkra kvalitén från den fabriken och därmed inte vill att de säljs utanför Brasilien
Efter att ha studerat deras fb-sida så nämns det "ficklampa". Det är min gissningBazooka? Laserguidningssystem?
Hur ska jag veta det? Min portugisiska är lika kass som min japanska.
Inte för att jag tror det stod nåt hos orient Brasilien ändå.
Där har vi en vettig komplikation.Efter att ha studerat deras fb-sida så nämns det "ficklampa". Det är min gissning
Skulle gissa att Royal är the real deal made in Japan. Tror dels att de aldrig skulle släppa kvalitetskontrollen på det varumärket samt att de nog kan sälja dem tullfritt i Brasilien. Kollar man på Orients brasilianska hemsida är det ju inte enbart brasilienmodeller (utöver RO)Jag tror att det handlar om tullar plus att det är en stor marknad för orient. Lite olika smak än japan och väst gör att det blir logiskt. Kan man skräddarsy för marknaden. Lite som Seiko tar ut svängarna med Credor kontra GS.
Min Poseidon säger hej.
Käkat för mycket Alvedon igen?
Förresten! Du har inte lyckats klura ut om Brasilianska Royal är tillverkade där?
Du har förmodligen rätt. Du brukar ju kunna snoka upp fakta där jag går bet så jag ville bara ha det bekräftat.Skulle gissa att Royal är the real deal made in Japan. Tror dels att de aldrig skulle släppa kvalitetskontrollen på det varumärket samt att de nog kan sälja dem tullfritt i Brasilien. Kollar man på Orients brasilianska hemsida är det ju inte enbart brasilienmodeller (utöver RO)
Fick svar, att ray-ettan i blått är slut, och dom har bara ett gäng moddade kvarTror bara de gjort en groda på den blå och råkat göra tilläggen obligatoriska. Maila dem så löser det sig säkert.
Glöm inte beställa lådan separat om du vill ha en. Ingår tydligen inte hos orientuhren.
Okej!Fick svar, att ray-ettan i blått är slut, och dom har bara ett gäng moddade kvar
Nej ser mörkt utOkej!
Den brukar ta slut i blått. Väldigt populär. Finns ingen annanstans heller vad jag sett.
Dyker säkert upp om nu inte Orient helt ställt om produktionen till den nya.Nej ser mörkt ut
Hoppas jag , tycker de två " kronorna" är orginellt, den nya med en krona blir förtydlig sub-ripoff imho,,Dyker säkert upp om nu inte Orient helt ställt om produktionen till den nya.
Den spelar på samma planhalva men är långt ifrån en kopia.Hoppas jag , tycker de två " kronorna" är orginellt, den nya med en krona blir förtydlig sub-ripoff imho,,