• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Helt galen.
469TI004.jpg
Nödraket??

Varför har dom speciella modeller för Brasilien? Eller är det för hela Sydamerika?
Klockorna är ihopsatta i Brasilien och säljs bara där. Jag vet inte varför män är väl nån deal för att slippa tullar som Orient måste ha tillverkning i Brasilien. Så det finns ett gäng (ganska många) klockor som bara går att köpa i Brasilien :)

Klockorna är ihopsatta i Brasilien och säljs bara där. Jag vet inte varför män är väl nån deal för att slippa tullar som Orient måste ha tillverkning i Brasilien. Så det finns ett gäng (ganska många) klockor som bara går att köpa i Brasilien :)

Men det kan ju inte vara ngt krav att dom ska ha unika modeller?
Nåväl, det kan vara ett bra skäl till att förlägga nästa semester till Brasilien;)

Varför har dom speciella modeller för Brasilien? Eller är det för hela Sydamerika?
Jag tror att det handlar om tullar plus att det är en stor marknad för orient. Lite olika smak än japan och väst gör att det blir logiskt. Kan man skräddarsy för marknaden. Lite som Seiko tar ut svängarna med Credor kontra GS.

Min Poseidon säger hej.
WP_20160304_13_37_20_Pro.jpg

Är nog mer att Orient inte kan säkra kvalitén från den fabriken och därmed inte vill att de säljs utanför Brasilien ;)
Käkat för mycket Alvedon igen? ;)

Förresten! Du har inte lyckats klura ut om Brasilianska Royal är tillverkade där?

Jag tror att det handlar om tullar plus att det är en stor marknad för orient. Lite olika smak än japan och väst gör att det blir logiskt. Kan man skräddarsy för marknaden. Lite som Seiko tar ut svängarna med Credor kontra GS.

Min Poseidon säger hej.
WP_20160304_13_37_20_Pro.jpg

Käkat för mycket Alvedon igen? ;)

Förresten! Du har inte lyckats klura ut om Brasilianska Royal är tillverkade där?
Skulle gissa att Royal är the real deal made in Japan. Tror dels att de aldrig skulle släppa kvalitetskontrollen på det varumärket samt att de nog kan sälja dem tullfritt i Brasilien. Kollar man på Orients brasilianska hemsida är det ju inte enbart brasilienmodeller (utöver RO)

Skulle gissa att Royal är the real deal made in Japan. Tror dels att de aldrig skulle släppa kvalitetskontrollen på det varumärket samt att de nog kan sälja dem tullfritt i Brasilien. Kollar man på Orients brasilianska hemsida är det ju inte enbart brasilienmodeller (utöver RO)
Du har förmodligen rätt. Du brukar ju kunna snoka upp fakta där jag går bet så jag ville bara ha det bekräftat.

Tror bara de gjort en groda på den blå och råkat göra tilläggen obligatoriska. Maila dem så löser det sig säkert.
Glöm inte beställa lådan separat om du vill ha en. Ingår tydligen inte hos orientuhren.
Fick svar, att ray-ettan i blått är slut, och dom har bara ett gäng moddade kvar:meh:

Tillbaka
Topp