• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Vad säger expertpanelen om denna? Orient Star DV02003W. Vit teaktavla, datum, hack och hand wind, borrade lughål... Verkar vara ett bra alternativ till Seikos japanska dressmodeller. Har dessutom ett vackrare urverk, vilket ärligt talat påverkar. Ca. 4500 kr från seriouswatches. Budget-Aqua Terra?
1dv02003w_2.jpg

http://www.seriouswatches.com/orient/orient-star/orient-star-dv02003w.html
Edit: Visarna ser svarta ut på bilden, men kollar man videon som ligger uppe på sidan så är det en synvilla. Blanka stålvisare i verkligheten. Hade kanske varit lite vassare med blånerade visare, iallafall sekund.
 
Vad säger expertpanelen om denna? Orient Star DV02003W. Vit teaktavla, datum, hack och hand wind, borrade lughål... Verkar vara ett bra alternativ till Seikos japanska dressmodeller. Har dessutom ett vackrare urverk, vilket ärligt talat påverkar. Ca. 4500 kr från seriouswatches. Budget-Aqua Terra?
1dv02003w_2.jpg

http://www.seriouswatches.com/orient/orient-star/orient-star-dv02003w.html
Edit: Visarna ser svarta ut på bilden, men kollar man videon som ligger uppe på sidan så är det en synvilla. Blanka stålvisare i verkligheten. Hade kanske varit lite vassare med blånerade visare, iallafall sekund.
Jag gillar den där, och det svarta syskonet.
 
Jag gillar den där, och det svarta syskonet.
Låter bra! Jag vill gärna ha en vit tavla för variationens skull, och tycker sportdress är snyggast med ljusa tavlor, exempelvis DJ, AT och så vidare.
Dessutom blir det lite vintagekänsla med lughålen. Ett brunt racingläder skulle se fräckt ut!
 
Låter bra! Jag vill gärna ha en vit tavla för variationens skull, och tycker sportdress är snyggast med ljusa tavlor, exempelvis DJ, AT och så vidare.
Dessutom blir det lite vintagekänsla med lughålen. Ett brunt racingläder skulle se fräckt ut!
Bara att köra, skitsnygg klocka! Gör sig säkert jäkligt bra på läder också.
 
Vad säger expertpanelen om denna? Orient Star DV02003W. Vit teaktavla, datum, hack och hand wind, borrade lughål... Verkar vara ett bra alternativ till Seikos japanska dressmodeller. Har dessutom ett vackrare urverk, vilket ärligt talat påverkar. Ca. 4500 kr från seriouswatches. Budget-Aqua Terra?
1dv02003w_2.jpg

http://www.seriouswatches.com/orient/orient-star/orient-star-dv02003w.html
Edit: Visarna ser svarta ut på bilden, men kollar man videon som ligger uppe på sidan så är det en synvilla. Blanka stålvisare i verkligheten. Hade kanske varit lite vassare med blånerade visare, iallafall sekund.
Bra klocka och utseende är subjektivt. Jag har den något mindre JDM kusinen WZ0041DV och älskar den.
 
Hittade en liten video om skillnaderna mellan nya och gamla Mako.
Givetvis med nya i fokus. Väl värd att se om man står och väger.
 
Tillbaka
Topp