• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fy faaaan habegär!

Men helst vill jag ha LEn av den där klockan.
Och om någon missat mitt tjat om LEn för den modellen, bild:
image.png


Men JDM och LE kombon gör den svår att fånga. Funderar fortfarande på att kontakta Seiya eller Higuchi

EDIT:// den vanliga med vit tavla och blå sekund och PR visare (!) dräller det av på eBay för 7000-8000 SEK (exkl tull moms frakt etc)
 
Jag tror jag föredrar WZ0021DX. Loggan och den svarta ringen (gäller även den med vit/silver på motsvarande delar) känns så påklistrad.
 
Såg den igår (eller om det var en annan av samma modell), men tänkte att jag inte skulle uppmana dig att köpa en ful M-force när jag vet att du vill ha en Sei... Err... Jag menar Orient Star kronograf ;)
 
Jag fattar inte ens hur GMT funktionen på den där fungerar. Man kan vrida den inre ringen med den andra kronan. Men den gula genomskinliga pilen flyttar den sig?
Det tror jag inte den gör. Bara utsmyckning.
Man vrider 24h till zonen man befinner sig. Den flyttar sig ett varv på ett dygn och man ser hela tiden vad klockan är runt planeten. Typ som du skrev.
 
Såg den igår (eller om det var en annan av samma modell), men tänkte att jag inte skulle uppmana dig att köpa en ful M-force när jag vet att du vill ha en Sei... Err... Jag menar Orient Star kronograf ;)
Fast den ligger rätt långt ner på önskelistan även om den finns med. Gmt och OSD ligger klart före. Och massa Seiko.
Seiko är bra skit. :p
 
Tillbaka
Topp