• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Den här har jag aldrig sett förr.
s-l1600.jpg

Senit?

Jag vill inte skrika fake direkt men på din bild tyckte jag mig skymta "swiss" så jag jagade upp en annan bild och visst står det swiss mov't på den:

Zooma in vid kl 6
image.jpeg

Innebär givetvis inte att det är fake utan bara något mindre välkänt samarbete eller någon annan tillverkare som snott Orientloggan. Jag menar Orient har ju haft boetter tillverkade av/med Nivada (KD1000) så andra samarbeten med Orient boetter är inte uteslutet.

Men utöver spekulationer har jag ingen info om "Senit"

EDIT:// givetvis kan det röra sig om en riktigt risig kopia som använder en Orient som bas (tänk Rolox).

EDIT:// är den en kopia tycker jag nästan den är mer spännande än en riktig Zenith från samma år då den är mycket ovanligare :D

Senast ändrad:
Jag vill inte skrika fake direkt men på din bild tyckte jag mig skymta "swiss" så jag jagade upp en annan bild och visst står det swiss mov't på den:

Zooma in vid kl 6
image.jpeg

Innebär givetvis inte att det är fake utan bara något mindre välkänt samarbete eller någon annan tillverkare som snott Orientloggan. Jag menar Orient har ju haft boetter tillverkade av/med Nivada (KD1000) så andra samarbeten med Orient boetter är inte uteslutet.

EDIT:// givetvis kan det röra sig om en riktigt risig kopia som använder en Orient som bas (tänk Rolox).

EDIT:// är den en kopia tycker jag nästan den är mer spännande än en riktig Zenith från samma år då den är mycket ovanligare :D
Så är det säkert. Nån som köpt in king divers i delar och satt ihop dem i schweiz och sen snyltar på Zeniths renommé. Har svårt att se att det skulle vara något problem lagligt för 40 år sen.
Coolt.

Edit// Kan ju iofs vara orient själva som slängt i ett verk och försökt göra en exklusivare klocka. Alternativt legotillverkat dessa i Schweiz av samma anledning.

Zooma in vid kl 6
image.jpeg

Tror nog på ommålad tavla för länge sen.
Eftersom loggan ligger kvar. Nån som ville göra den lite mer 'exklusiv'.

Läcker som fan! Velar mellan denna å den med svart tavla....kan inte bestämma mig!!
Tack. :) Personligen tyckte jag den mattsvarta tavlan såg lite tråkig ut på bilder. Den vita shiftar beroende på hur ljuset faller på (syns mycket tydligare på kvällen med få ljuskällor än mitt på dagen) vilket gjorde att det hände lite mer. Har dock inte sett den svarta i verkligheten.
Varifrån handlade du den?
Beställde från Skywatches.com.sg och kan varmt rekommendera dem. Spårbart paket och kom fram snabbt.

Tack. :) Personligen tyckte jag den mattsvarta tavlan såg lite tråkig ut på bilder. Den vita shiftar beroende på hur ljuset faller på (syns mycket tydligare på kvällen med få ljuskällor än mitt på dagen) vilket gjorde att det hände lite mer. Har dock inte sett den svarta i verkligheten.

Beställde från Skywatches.com.sg och kan varmt rekommendera dem. Spårbart paket och kom fram snabbt.
Den ser verkligen snygg ut i vitt/orange på orange gummi! Köpte själv en casio 5600 från dem i julas. Snabbt och smidigt!

Vita är klart snyggare än den svarta. Bra val.
Vill ha en med nya urverket. Hoppas orient får tummen ur där.

Har också bara gott att säga om skywatches men vill ändå lägga in en brasklapp om att jag inte vet hur de hanterar ev fel. Singapores andra stora klockhandlare (läs Creationwatches) är ju inte direkt forumfavoriter när det kommer till det och de går ju under samma lagstiftning.

Vita är klart snyggare än den svarta. Bra val.
Vill ha en med nya urverket. Hoppas orient får tummen ur där.

Har också bara gott att säga om skywatches men vill ändå lägga in en brasklapp om att jag inte vet hur de hanterar ev fel. Singapores andra stora klockhandlare (läs Creationwatches) är ju inte direkt forumfavoriter när det kommer till det och de går ju under samma lagstiftning.
Ja det nya verket hade varit trevligt. Orkade dock inte vänta och det hade egentligen bara varit ett plus i kanten för min del.

Det är sant, har heller ingen aning om retur med Skywatches. Är förmodligen inte riktigt lika smidig som köp..

Fy fan vad jag hatar krypskyttebud på eBay, blev precis snuvad på en budgivning där jag var enda budgivare fram till 1 min och 53 sekunder innan auktionen stängde då det kom in ett bud till som slog ut mig >.<

Fy fan vad jag hatar krypskyttebud på eBay, blev precis snuvad på en budgivning där jag var enda budgivare fram till 1 min och 53 sekunder innan auktionen stängde då det kom in ett bud till som slog ut mig >.<
Ja. Usch!
Värsta jag sett var en som råkade ut för två krypskyttar. Hade den 15 sek innan men priset dubblades innan slut.

Vad,var det för objekt? Skeleton?

Har för övrigt hittat skelett RO på två ställen, jag vet dock inte om man kan lita på de ställena cirka 25 000 kr skall båda ställena ha för den.

EDIT//: 25 000 kr exkl tull, moms, frakt etc

Finns någon midsize dykare till tjejen?:) minst 38mm önskat :)
Minst 38 mm får du hålla dig till herrklockorna. Vad jag vet är deras damdykare 33 mm t ex denna (finns i olika färger)

image.jpeg

Sen har ju seriouswatches nån damdykare med kvartsurverk även den är 33 mm se bild nedan (även denna finns i minst en färg till)
image.jpeg

Jag ser det mer som att sätta in 25 000 kr på ett konto och aldrig få någon leverans som ett problem. Att ge bort pengar utan att få något i gengäld är sällan nåt man håller sig rik på eller blir rik på.
Och får du den har du lik förbannat satt in minst 50% mer än den är värd här. :D

Men mer seriöst.
Har RO skelettet gått ur produktion?
Visste jag inte.
Den OS du söker visste jag däremot.

Minst 38 mm får du hålla dig till herrklockorna. Vad jag vet är deras damdykare 33 mm t ex denna (finns i olika färger)

image.jpeg

Sen har ju seriouswatches nån damdykare med kvartsurverk även den är 33 mm se bild nedan (även denna finns i minst en färg till)
image.jpeg

Ytterligare en modell även denna 33 mm men med mekaniskt verk
image.jpeg

Och får du den har du lik förbannat satt in minst 50% mer än den är värd här. :D

Men mer seriöst.
Har RO skelettet gått ur produktion?
Visste jag inte.
Den OS du söker visste jag däremot.
RO skelett gick ur produktion för 2-3 år sedan :p

Sen OSen jag var ute efter var ju begränsad till 500 exemplar så den hoppades jag bara på att den inte var slutsåld när jag kontakta Higuchi. Blev ännu surare med krypskyttebudet på den jag missade :mad:

RO skelett gick ur produktion för 2-3 år sedan :p

Sen OSen jag var ute efter var ju begränsad till 500 exemplar så den hoppades jag bara på att den inte var slutsåld när jag kontakta Higuchi. Blev ännu surare med krypskyttebudet på den jag missade :mad:
Åh tusan. Den har ofta dykt upp på Rakuten så jag hade inte ens funderat på det.
Trist. Kul med bra manuella också.

Ebay är ett jävla ställer helt enkelt.

Tillbaka
Topp