Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Senaste dykaren var nog de här.Cool.
finns det fler Orients i tvåton (typ 39mm+)? Vill ha en tvåton och Orient gillar jag
Senaste dykaren var nog de här.
Annars finns ju både ett par OrientStar och en standard GMT i tvåton samt några mer dressade varianter som jag inte vet om de tillverkas fortfarande.
Nä. De verkar dessutom eftersökta och försvinner rätt snabbt.Tackar. Klocka nr 2 där var ju snygg men känns ju lite mycket homage..... antar den inte finns kvar ändå?
Ja precis. Tror inte jag skulle bära den med gott samveteNä. De verkar dessutom eftersökta och försvinner rätt snabbt.
Lite mycket homage ja.
Rätt glad de försvann.
Minst 38 mm får du hålla dig till herrklockorna. Vad jag vet är deras damdykare 33 mm t ex denna (finns i olika färger)
Sen har ju seriouswatches nån damdykare med kvartsurverk även den är 33 mm se bild nedan (även denna finns i minst en färg till)
Mako/Ray 41 mmSnygg men nog för liten. Hon gillar ej när de blir för tjejigt. Därav 36-39mm perfekt. 42 blir lite stort. Och herr modell gör inget
Town & Country?För er som vill ha en G-shock men ändå en Orient presenterar jag Orient WS00311T
Ja T&CTown & Country?
Cool hur som helst.
Edit// äh det var inget.
Jo jag såg det sen. Tänkte om det var en ny häftigare under orient.
Den nya? Eller har du hittat en sån där klockren cokevariant?Funderar på att tröstköpa en KM
haha nae!......eller?....hmmmFör er som vill ha en G-shock men ändå en Orient presenterar jag Orient WS00311T
Äkta.
Kan något proffs berätta något om denna klocka?
Är den äkta? Pris? årtal? Mm.
Tusen tack!Äkta.
Gissningsvis 80-tal.
Värd ett par hundralappar (max).
Alltså bara att behålla och slita på med andra ord.
NyaDen nya? Eller har du hittat en sån där klockren cokevariant?
Stort tack skall du ha!Bara för att jag aldrig kan hålla med @Mforce säger jag 90-tal.
Gällande värde säger jag: räkna inte med det (men visst om värde finns max nån hundring)
Sent 80 - tidigt 90.Bara för att jag aldrig kan hålla med @Mforce säger jag 90-tal.
Gällande värde säger jag: räkna inte med det (men visst om värde finns max nån hundring)
Nä nu får du bju på fler bilder din snåleCrosspostar mitt inlägg från den orangea tråden här. Riktigt nöjd med min Mako XL som kom i brevlådan igår! Känns otroligt välbyggd för ingen peng alls. Blir en kanon sommarklocka på gummi.
Sett den men kände mig osäker. För billigt för en raritet. Men du kanske vet nåt som jag inte vet?
Beror helt på vilken modell det är. Men de flesta är massproducerade och få känner till eller är intresserade av märket så de flesta modeller faller i värde.På tal om ngt annat; Hur väl håller Orient klockor värdet? Inte så väl kanske då jag köpte en ett år gammal klocka som ny kostade ca 5000 för 2000?