• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

WE0031EG_11.jpg
 
Senaste dykaren var nog de här.
images

Pic054-3.jpg

Annars finns ju både ett par OrientStar och en standard GMT i tvåton samt några mer dressade varianter som jag inte vet om de tillverkas fortfarande.


Tackar. Klocka nr 2 där var ju snygg men känns ju lite mycket homage..... antar den inte finns kvar ändå?
 
Snygg men nog för liten. Hon gillar ej när de blir för tjejigt. Därav 36-39mm perfekt. 42 blir lite stort. Och herr modell gör inget :)
Minst 38 mm får du hålla dig till herrklockorna. Vad jag vet är deras damdykare 33 mm t ex denna (finns i olika färger)

image.jpeg


Sen har ju seriouswatches nån damdykare med kvartsurverk även den är 33 mm se bild nedan (även denna finns i minst en färg till)
image.jpeg
 
Fick en liten idé om att trolla igång en 'Långfredagens Orient'-tråd.
Kom sedan på att @RicVin skulle mördat mig isf.
Kör mitt taskiga försök till fotokonst här istället.
WP_20160325_11_58_11_Pro_LI (2).jpg

Fyll gärna på.
Utgår från att ni gör det bättre.
 
På tal om ngt annat; Hur väl håller Orient klockor värdet? Inte så väl kanske då jag köpte en ett år gammal klocka som ny kostade ca 5000 för 2000?
Orient känns som mycket "bang for buck" men kanske dom är som gamla japanska bilar; Fungerar perfekt i många år för att sedan haverera bortom (ekonomisk vettig)räddning.
 
På tal om ngt annat; Hur väl håller Orient klockor värdet? Inte så väl kanske då jag köpte en ett år gammal klocka som ny kostade ca 5000 för 2000?
Beror helt på vilken modell det är. Men de flesta är massproducerade och få känner till eller är intresserade av märket så de flesta modeller faller i värde.

Finns dock undantag. Tar man ett exempel på en relativt ny modell som går för mer begagnad än ny (om du lyckas hitta någon) så är Dolphin en (CER1A001B, CER1A002D, CER1A002W). En King Diver 1000 från 60-talet går väl för cirka 10 ggr nyvärdet (justerat för inflation) om den är komplett och i bra skick. Samma med Grand Prix 64 och Grand Prix 100. Men då snackar vi bra skick på klockorna.

Men mitt råd till dig är följande: är andrahandsvärde viktigt betyder det att du inte har råd med klockan ;)
 
Tillbaka
Topp