• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Dagens Orient.

Fantastisk urtavla och bra AR!
image.jpeg
 
Alltid varit svag för Orient men har inte en enda. Har Seiko, Casio och Citizen i samlingen och vill komplettera :) Någon som vet någon butik där man kan hitta en Orient ana-digi i cvz-serien för en okej peng?
 
Ännu en Orient beställd, helt förtjust i kvaliteten av Orient och jag tycker det är det bästa inom sin prisklass.

Men denna gång blev det en Orient Star, det var lite spontant men jag hade funderat på något mer dressigt, som Sarb033 eller bambino gen 3. När jag såg denna modell blev jag kär på första ögonkastet. Beställde för fem minuter sen och kommer få den inom några dagar hoppas jag. Det är en Orient Star EL05002B jag pratar om. Nedan finns några stulna bilder :)
image.jpeg
image.jpeg

Tja, ser ut som att jag inte kommer få paketet idag :( vi får hoppas på måndag i så fall.
 
OK nu kör vi lite nytt från Orient Japan.

Som jag nämnde i mitt förra inlägg är det snack om en ny Orient Star World Time. Klockan går på försäljning 27 maj och är tills vidare JDM only, man kan dock inte utesluta att den dyker upp på internationella marknaden senare.

Klockan kommer i 3 versioner: WZ0041JC, WZ0051JC och WZ0061JC. Jag har än så länge bara bilder på de två förstnämnda. Men utifrån bilden i mitt förra inlägg kan man gissa att den tredje versionen kommer på skinnarmband och någon annan tavel/visar färg.

Jag är tyvärr inte jättepositiv till att klockan blivit både större och tjockare än den nuvarande versionen. Men den är snyggare än den nuvarande versionen enligt mig.

Teknisk info:
Urverk: 40H60
Typ: Automatiskt
Frekvens: 3 Hz (så klart)
Stopp av urverk: Ja
Handuppdragning: Ja
Precision: +25/-15 s/d
Gångreserv: cirka 40 timmar
Tjocklek: 13,2 mm
Diameter: 43 mm
Bandhorn till bandhorn: 52 mm
Avstånd mellan bandhornen: 22 mm
Vattentät: 10 ATM
Övriga funktioner: Datum, gångreservsmätare, världstid
Pris: 150 000 yen för samtliga versioner

WZ0041JC
image.png


WZ0051JC
image.png
 
OK nu kör vi lite nytt från Orient Japan.

Som jag nämnde i mitt förra inlägg är det snack om en ny Orient Star World Time. Klockan går på försäljning 27 maj och är tills vidare JDM only, man kan dock inte utesluta att den dyker upp på internationella marknaden senare.

Klockan kommer i 3 versioner: WZ0041JC, WZ0051JC och WZ0061JC. Jag har än så länge bara bilder på de två förstnämnda. Men utifrån bilden i mitt förra inlägg kan man gissa att den tredje versionen kommer på skinnarmband och någon annan tavel/visar färg.

Jag är tyvärr inte jättepositiv till att klockan blivit både större och tjockare än den nuvarande versionen. Men den är snyggare än den nuvarande versionen enligt mig.

Teknisk info:
Urverk: 40H60
Typ: Automatiskt
Frekvens: 3 Hz (så klart)
Stopp av urverk: Ja
Handuppdragning: Ja
Precision: +25/-15 s/d
Gångreserv: cirka 40 timmar
Tjocklek: 13,2 mm
Diameter: 43 mm
Bandhorn till bandhorn: 52 mm
Avstånd mellan bandhornen: 22 mm
Vattentät: 10 ATM
Övriga funktioner: Datum, gångreservsmätare, världstid
Pris: 150 000 yen för samtliga versioner

WZ0041JC
image.png


WZ0051JC
image.png
Egentligen inget fel på klockorna men jag antar att det betyder att de gamla tas ur produktion.
Lika stor skandal som att de släppte alla internationellt efter ett tag förutom den.
008_zpsfksqueym.jpg

Den gamla känns överhuvudtaget mindre plottrig och snyggare.

Edit// Var hittade du infon? WUS? Har letat men inte funnit.
 
Egentligen inget fel på klockorna men jag antar att det betyder att de gamla tas ur produktion.
Lika stor skandal som att de släppte alla internationellt efter ett tag förutom den.
008_zpsfksqueym.jpg

Den gamla känns överhuvudtaget mindre plottrig och snyggare.

Edit// Var hittade du infon? WUS? Har letat men inte funnit.
Orients japanska hemsida :)

EDIT:// för övrigt är förrförra WT med blå tavla oslagbar
image.jpeg
 
Orients japanska hemsida :)
Där har jag inte varit inne på ett tag.

Går för övrigt köpa JDM officiellt i Singapore. Underligt att inga letat sig till exempelvis Skywatches.
https://www.orient.com.sg/catalog/showroom/jdm
EDIT:// för övrigt är förrförra WT med blå tavla oslagbar
image.jpeg
Den finns fortfarande med på Singaporianska hemsidan.
Undrar om Big Time kan tänkas skicka.

Edit// Fan, den blå nya är rätt bra ändå.
 
Senast ändrad:
Hej alla orient experter. Är de någon här som möjligen vet om denna går att få tag på någonstans eller vad klockan har för modell nummer? Verkar gå att få tag på two tone men just den silvriga med blå urtavla verkar helt omöjlig att få tag på :/ tacksam för hjälp :)
cdr6ic4v6vrgp90jp.jpg
 
Hej alla orient experter. Är de någon här som möjligen vet om denna går att få tag på någonstans eller vad klockan har för modell nummer? Verkar gå att få tag på two tone men just den silvriga med blå urtavla verkar helt omöjlig att få tag på :/ tacksam för hjälp :)
cdr6ic4v6vrgp90jp.jpg
Utgången modell likt de andra homagerna.
Den "isade" verkar fortfarande finnas i lager hos watches88 dock.
@Scaramanga sålde en här 2014 så en bör finnas på forumet. Släng ut en WTB
Eller tråla bukten och andra forum för att få tag i en.
 
Är det den breitling-inspirerade saken du är ute efter har den utgått och hittas möjligen med lite tur på eBay.
Den här alltså.
2011-04-11_R01-Orient-Aerospace-Ching.jpg
Jupp helt rätt. Hoppas på att hitta någon site som har någon kvar i lager. Priserna på E-Bay är ju högre än nypriset var när de väl dyker upp där. Tänkte att den skulle passa som beater och matcha bra bredvid Aerospace:en i klocklådan :D
 
Jupp helt rätt. Hoppas på att hitta någon site som har någon kvar i lager. Priserna på E-Bay är ju högre än nypriset var när de väl dyker upp där. Tänkte att den skulle passa som beater och matcha bra bredvid Aerospace:en i klocklådan :D
Tror det blir svårt. De sista jag sett såldes för ett bra tag sen.
Tror inte heller det var en jättesuccé varför beg.priserna ser ut som de gör.
Lycka till ändå.
 
Hej.

Köpte en billig skrotklocka. Den är i fint skick men behöver en ny bezel. Sökte på modellnumret för att se om jag kunde hitta en ny bezel men fick ingen träff.

Modell: KY487z04-80ca
Verk: Orient 21j Automatic 48744

[url=https://flic.kr/p/EXYN3t] [/URL]

Någon som vet vad det är för något eller förslag på vad man kan hitta på för skoj med den?
 
Hej.

Köpte en billig skrotklocka. Den är i fint skick men behöver en ny bezel. Sökte på modellnumret för att se om jag kunde hitta en ny bezel men fick ingen träff.

Modell: KY487z04-80ca
Verk: Orient 21j Automatic 48744



Någon som vet vad det är för något eller förslag på vad man kan hitta på för skoj med den?
Kan inte hjälpa dig mer än att modellen verkar heta 487z04 även om jag inte sett den med samma mönster på tavlan.
 
Har första tjing på den här skönheten men är rädd för att den ska kännas för boss och så är jag inte så mycket för guldiga klockor. Coolt med en udda modell men de är den blå jag vill ha. o_O
Screenshot_2016-04-02-01-05-12.png
 
Hej alla orient experter. Är de någon här som möjligen vet om denna går att få tag på någonstans eller vad klockan har för modell nummer? Verkar gå att få tag på two tone men just den silvriga med blå urtavla verkar helt omöjlig att få tag på :/ tacksam för hjälp :)
cdr6ic4v6vrgp90jp.jpg
Kolla med roachman.com jag tror han hade några varianter av den modellen kvar.

EDIT:// jupp roachman har några av DD Orienterna inne för typ $150-170. Inte exakt den modell du gjorde inlägg om tidigare men släng iväg ett meddelande till honom om du hittar nån du gillar.

EDIT2:/: och förbered dig för mycket hat utanför denna tråd på KS :p
 
Senast ändrad:
Kolla med roachman.com jag tror han hade några varianter av den modellen kvar.

EDIT:// jupp roachman har några av DD Orienterna inne för typ $150-170. Inte exakt den modell du gjorde inlägg om tidigare men släng iväg ett meddelande till honom om du hittar nån du gillar.

EDIT2:/: och förbered dig för mycket hat utanför denna tråd på KS :p
Oj. Roachman.com var ju billigt, nästan för billigt. 99usd för en Ray? Har du handlat av honom innan, funkar det bra?
 
Tillbaka
Topp