• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ny version av sat divern?
Andra visare och fetare index tycker jag mig se. Annat verk med kanske?
FD0C001B.jpg
 
Senast ändrad:
Oj. Roachman.com var ju billigt, nästan för billigt. 99usd för en Ray? Har du handlat av honom innan, funkar det bra?
Lita inte på alla priser, ta kontakt med honom och fråga, flera klockor som ser felmärkta ut (dock är $99 inte osannolikt för en Ray). I stort sett alla Orienter utom DD versionerna är märkta $99 så det är nåt galet. Jag litar på DD priserna för att de är rimliga priser och ungefär vad klockan kostade när den tillverkades.
 
Min Ray fortar sig 10 sek/dygn. Är det "normalt"?

Testa att lägga den i olika positioner när du inte bär den. Brukar kunna få den att "ta tillbaka" några av dem på det sättet.
Sen om den är ny kan den behöva en inkörningsperiod innan den går optimalt.
Med det sagt är det långt innanför specifikation och inte dåligt på nåt sätt. Stör det dig kan du annars definitivt få hjälp med en ruckning här på ks.
 
Testa att lägga den i olika positioner när du inte bär den. Brukar kunna få den att "ta tillbaka" några av dem på det sättet.
Sen om den är ny kan den behöva en inkörningsperiod innan den går optimalt.
Med det sagt är det långt innanför specifikation och inte dåligt på nåt sätt. Stör det dig kan du annars definitivt få hjälp med en ruckning här på ks.
Tack! Har använt den 2 dagar hittills, så det kanske blir lite bättre sen!
 
Hej igen och tack för alla tips. Har mailat roachman.com och dom har en svart day/date liggande. Nu till min fråga, är de safe sida? Han vill att jag betalar honom via PayPal.
 
Hej igen och tack för alla tips. Har mailat roachman.com och dom har en svart day/date liggande. Nu till min fråga, är de safe sida? Han vill att jag betalar honom via PayPal.
Kan tyvärr inte säga varken bu eller bä om sidan du länkar, däremot är väl PayPal relativt safe som betalningsmedel? Brukar vara hjälpsamma om något går snett och inga problem att få tillbaka sina stålar
 
Hej igen och tack för alla tips. Har mailat roachman.com och dom har en svart day/date liggande. Nu till min fråga, är de safe sida? Han vill att jag betalar honom via PayPal.
Kör. Paypal har leveransgaranti så länge du inte skickar som gift. Roachman är känd för att vara halvkass på att svara men leverera när det är affär.
 
Hej igen och tack för alla tips. Har mailat roachman.com och dom har en svart day/date liggande. Nu till min fråga, är de safe sida? Han vill att jag betalar honom via PayPal.
Roachman har bra rykte om att leverera när man pröjsar. Har själv råkat ut för att han inte svarar över huvud taget på förfrågningar (som @Mforce nämnde) :p
 
fac08002f.jpg

Bambino version 4
Oj vad sugen jag blev på en bambino igen.
Nya verket med hack och wind. Ändrat luggarna till jämna 22mm. (20 mm hade varit bättre... )
Härlig grön/svart tavla.
Kan nog bli en sån. Fan, jag som skulle ha en dykare till sommaren...

Hittade en till version på v4:an
Rosé boett med brun/svart tavla.
Såg även att lädret har kontrast färg i grön eller rött beroende på version.

Verkar även som bambino v1 kommer släpas med länk.
 
:mad:

Säg till när du blir överbjuden så går jag kanske in (beroende på pris) dumt att köra budstrid mellan oss.
Som sagt. Du får den om mitt bud mot förmodan räcker (tror jag la $110 som max).
Grymt snygg klocka med historia men jag bär ju egentligen inte klockor i flickstorlek. :p
Bättre om den kommer till användning.
 
Jag la $100 som max initialt bara för att markera objektet. Är så långt kvar så tänkte ligga lågt nu till sista stund.
 
Tillbaka
Topp