• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Uppdatering på Makon, fick väldigt snabbt svar på mitt mail från seriouswatches (>10 minuter!) inga konstigheter de vill att jag ska skicka in klockan till dem så skulle de fixa den på garantin.

Under tiden har jag beställt en Mako XL! Såg en bild på den på gummi, tyckte den var grymmt läcker och kunde inte hålla mig. :)

FEM75007W_MED.jpg
Äh fan, har också lagt beställning. Kommer inom 2-4 dagar :)

Edit: Hoppas den passar mina små handleder :D

Senast ändrad:
Ibland blir jag lite irriterad på Orient, de har exakt två modeller med boett i ädelmetall och då väljer de djävla stirlingsilver :shifty:

Hur fan ska man göra med en klocka när den börjar oxidera? Inte direkt att man lägger den i elektrolytbad (även om det var en dykarklocka hade jag inte lagt den i elektrolytbad). Ska man gå på med Häxa som innehåller slipmedel eller?

Ibland blir jag lite irriterad på Orient, de har exakt två modeller med boett i ädelmetall och då väljer de djävla stirlingsilver :shifty:

Hur fan ska man göra med en klocka när den börjar oxidera? Inte direkt att man lägger den i elektrolytbad (även om det var en dykarklocka hade jag inte lagt den i elektrolytbad). Ska man gå på med Häxa som innehåller slipmedel eller?
Kalla det patina och sälja jävligt dyrt?

Nu tycker du ju fel precis som @Mforce.

Den ser ju ut som vilken klocka som helst, kapittelringen går inte att rotera så du tappar en tidszon vilket öven innebär en tappad funktion etc etc

Kontentan är iaf att ni har fel :p
Gmt för tusan!

Worldtimern ser ut så här.
world_time.jpg

Sen kanske den ser ut som en vanlig klocka men det är inte så tokigt när man slipper världens fulaste kronskydd.

Var hittar man den där nya gmt. Sjukt snygg. Gillar även skarpt de två nya orient star classic från japan. Tror ni serious watches kommer få in dem?
GMTn köper du via eBay, Rakuten, Seiya eller Higuchi eller så åker du på semester till Japan och köper den på plats. Är JDM (än så länge).

Vilken OS Classic syftar du på?

Jag tror inte de har serviceställen (kan ha fel på den punkten), man får åka till närmaste centrallager.
Kollade upp det, deras enda pickup point är i Arlanda. Portdörren brukar strula här, det är ingen kod, och jag läste någonstans att de kan lämna paketet utanför om ingen öppnar dörren.

Jag skulle ha valt vanlig airmail även om det tar lite längre tid.

Kollade upp det, deras enda pickup point är i Arlanda. Portdörren brukar strula här, det är ingen kod, och jag läste någonstans att de kan lämna paketet utanför om ingen öppnar dörren.

Jag skulle ha valt vanlig airmail även om det tar lite längre tid.
Du borde kunna ordna leverans till jobbet. Dom två gånger jag beställt grejer med leverans av FedEx så har vi ordnat upp med leverans till mitt jobb.
Edit: Du var kanske student, ja? Leverans till plugget kanske inte är någon höjdare. :D

Du borde kunna ordna leverans till jobbet. Dom två gånger jag beställt grejer med leverans av FedEx så har vi ordnat upp med leverans till mitt jobb.
Jag går fortfarande i skolan, tror inte jag kan ordna upp leverans dit. 2500 elever är lite för mycket. Men det kanske går om de ringer mig i förväg och frågar om jag kan komma ut.

Tillbaka
Topp